کد خبر : 61180
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 ژانویه 2016 - 9:45
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اقتصادمقاومتی تنها را نجات اقتصاد شهر و منطقه ما می باشد بسته هستند

اقتصادمقاومتی تنها را نجات اقتصاد شهر و منطقه ما می باشد

اقتصادمقاومتی تنها را نجات اقتصاد شهر و منطقه ما می باشد

به گزارش اهروصال، در راستای اقتصاد مقاومتی به سراغ یکی از فعالان این عرصه رفتیم تا از نزدیک با فعالیتهای وی آشنا شویم. حمید بهروان، از فعالان این عرصه در پرورش و تولید ماهی در شهرستان اهر می باشد که از تسهیلات اقتصاد مقاومتی نیز استفاده کرده است. “ بهروان “، فعال اقتصاد مقاومتی در

به گزارش اهروصال، در راستای اقتصاد مقاومتی به سراغ یکی از فعالان این عرصه رفتیم تا از نزدیک با فعالیتهای وی آشنا شویم.

Aharvesal94102700006

حمید بهروان، از فعالان این عرصه در پرورش و تولید ماهی در شهرستان اهر می باشد که از تسهیلات اقتصاد مقاومتی نیز استفاده کرده است.

بهروان “، فعال اقتصاد مقاومتی در شهرستان اهر در گفت و گو با خبرنگار اهروصال اظهار داشت: از سال ۸۵ در عرصه اقتصادمقاومتی و با احداث ۴ استخر پرورش ماهی به مساحت دو هکتار در دو باغ و مزرعه دوم با ۴ استخر در سال ۹۲ در دو محل مستقل در شهرستان فعالیت خود را آغاز کردیم این استخرها یکدیگر را پوشش داده و در هر دوره ۶ الی ۸ ماهه، ۸ الی ۱۰ تن ماهی برداشت می کنیم.

Aharvesal94102700004

وی به درآمد بدست آمده از این کار اشاره کرد و گفت: سودی که از هر تن ماهی در این بازار و با تغذیه و شرایط زمانی بدست می آید ۴ الی ۵ میلیون تومان می باشد که با احتساب تولید ۲۰ تن در دوره مبلغ قابل ملاحظه ای محسوب بدست می آید.

بهروان با بیان اینکه مراکز تولیدی کوچک راه مناسبی برای حل مسئله اشتغال هستند گفت: در مجموعه پرورش ماهی ما ۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و ۱۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم صاحب شغل شده اند.

وی ضمن قدردانی از مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه اهر افزود: در راستای پرورش ماهی در عرصه اقتصاد مقاومتی مبلغ ۱۵ میلیون تومان از بسیج سازندگی سپاه ناحیه اهر تسهیلات دریافت کردام و از حمایت های این نهاد نیز برخوردار هستم. بازار فروش این محصول نیز در سال ۸۵ خیلی راکد بود ولی اکنون با مازاد مشتری و کمبود محصول برای آنها روبرو می شویم که ناشی از بالارفتن فرهنگ تغذیه مردم منطقه می باشد که به سمت تغیه سالم در حرکت هستند.

Aharvesal94102700003

این فعال اقتصاد مقاومتی به برخی ابتکارات خود در زمینه پرورش ماهی اشاره کرد و گفت: اولین سیستم هوشمند مزارع پرورش ماهی به نام خود بنده ثبت شده است؛ چندین علائم حیاتی در پرورش ماهی وجود دارد که برای تولید کنندگان حیاتی است از جمله می توان به؛ کم و زیاد شدن اکسیژن آب که باعث تلفات می شود، و تغییرات حیاتی دیگر که در لحظه وقوع از طریق پیامک و سایر پیام رسانان به پرورش دهنده اطلاع داده و اقدامات پیش گیرانه برای جلوگیری از خسارت های مالی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در کنار استخرهای پرورش ماهی، زنبورداری نیز از دیگر فعالیتهای بنده به همراه اعضای خانواده می باشد گفت: کار زنبورداری را در سال ۹۰ با سه کندو شروع کرده و اکنون پس از گذشت ۴ سال ۸۵ کندوی عسل داریم این کار نسبت به پرورش ماهی سرمایه کمتری نیاز داشته و سریع تکثیر می یابد. تولید امسال ما در حدود یک تن و دویست کیلوگرم عسل می باشد و به علت مرغوبیت بلافاصله به فروش می رسد.

Aharvesal94102700020

بهروان که در زمینه پرورش بلدرچین نیز فعالیت دارد در توضیحی در این زمینه ابراز داشت: وقتی دیدیم یک انباری ۹۰ متری بلااستفاده داریم به فکر استفاده آن در تولید افتادیم که پرورش بلدرچین تخمی در برنامه قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر ۴۰۰۰ جوجه بلدرچین تخمی در محل مورد نظر داریم که امیدواریم بتوانیم آن را تا سال نو به ۸۰۰۰ جوجه افزایش دهیم ظرفیت نهایی سالن ما ۱۱۰۰۰ جوجه است که به امید خدا تا تابستان سال آینده به این میزان دست خواهیم یافت.

این فعال اقتصاد مقاومتی در مورد سرمایه استفاده شده در زمینه پرورش بلدرچین گفت: سرمایه استفاده شده برای فعالیتهای جانبی مانند پرورش بلدرچین و زنبورداری از سود بدست آمده از پرورش ماهی تامین شده و به توسعه آن کمک کرده است که این کار مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی در این سطح می تواند باشد.

Aharvesal94102700014

بهروان که خود دارای مدرک کارشناسی مهندسی نرم افزار می باشد کمک اعضای خانواده را از عوامل مهم موفقیت خود دانست و گفت: پدرم که کارمند بازنشسته است با حضور و کمکهای تمام وقت خود باعث دلگرمی و توسعه فعالیتهای من و بردارم شده است.

وی در مورد اقتصادمقاومتی نیز گفت:همانگونه که مقاوم معظم رهبری نیز فرموده اند اقتصادمقاومتی تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی می باشد ولی به شرطی که درست تبیین شده و به طور صحیح نیز اجرا شود.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه اقتصادمقاومتی تنها را نجات اقتصاد شهر و منطقه ما می باشد گفت: ما همیشه باید به توانمندی های خود در زمینه های مختلف تکیه کنیم و از نا امیدی و یاس دوری کنیم تا بتوانیم مسیر توسعه و پیشرفت را بهتر بپیماییم در این مسیر باید قابلیتهای خود و منطقه امان را در نظر داشته باشیم به شرطی که کارشناسی و علمی برخورد کنیم و روی نکات زود بازده سرمایه گذاری نماییم.

Aharvesal94102700016

بهروان در خصوص مشکلات و انتظار خود از مسئولان و متولیان اقتصادمقاومتی نیز گفت: متاسفانه به نظر بنده بزرگترین مشکل حال حاضر برای تولید کنندگان بروکراسی اداری و متولیان اقتصادمقاومتی در ادارت ما می باشند بخشنامه های ارسالی از مرکز، بالادستی بوده و پتانسیل های منطقه در نظر گرفته نمی شود و سیاستهای دولت و بخشنامه های ارسالی با شرایط منطقه مطابقت ندارد.

این فعال اقتصاد مقاومتی در پایان با بیان اینکه در شهرستان اهر ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در عرصه اقتصاد مقاومتی وجود داشته، اما نیاز به مدیریت مسئولین و تلاش و پشتکار جوانان دارد خاطرنشان کرد: مقاوم معظم رهبری تا کنون سه حکم؛ جهاد علمی، اقتصادی و فرهنگی را صادر کرده اند. همه ما موظفیم در زمانهایی که می توانیم با انجام فعالیتهای اقتصادی، دین خود را به کشور و منطقه خود ادا کنیم و ضمن رفع مشکل اقتصادی کشور از مشکلات بیکاری و معضلات به تبع آن نیز بکاهیم.

Aharvesal94102700002

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.