کد خبر : 60596
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 ژانویه 2016 - 9:52

شهرداری‌های آذربایجان شرقی با مشکل پرداخت حقوق کارگران مواجه‌اند

شهرداری‌های آذربایجان شرقی با مشکل پرداخت حقوق کارگران مواجه‌اند

به گزارش خبرنگار اهروصال، حامد همتی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهر، بیان داشت: حقوق عقب‌مانده کارگران شهرداری تنها مختص اهر نیست بلکه کارگران شهرداری هریس، کارگران شهرداری مراغه و کارگران شهرداری مرند و همچنین سایر شهرداری‌های آذربایجان شرقی نیز با مشکل پرداخت حقوق کارگران مواجه هستند. رئیس کمسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار اهروصال، حامد همتی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اهر، بیان داشت: حقوق عقب‌مانده کارگران شهرداری تنها مختص اهر نیست بلکه کارگران شهرداری هریس، کارگران شهرداری مراغه و کارگران شهرداری مرند و همچنین سایر شهرداری‌های آذربایجان شرقی نیز با مشکل پرداخت حقوق کارگران مواجه هستند.

رئیس کمسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه متأسفانه به‌جای اینکه ما بحث مشکل حقوق کارگران شهرداری اهر را از رسانه‌ها جدا و آن را عملی کنیم، تصریح کرد: یکی از علل مشکل پرداخت حقوق کارگران شهرداری اهر تعداد زیاد کارکنان و کارگران آن در مقایسه با سایر شهرداری‌های استان می‌باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: تا امروز  که شهرداری با بحران مواجه شده
شورا در کنار شهردار جلسات متعدد برگزار کرده و از مجاری مختلف پیگیر دریافت مطالبات خود بوده است

همتی بابیان اینکه اگر بدهی‌های وزارت کشور به شهرداری اهر پرداخت شود به‌راحتی می‌توان قسمت بزرگی از بدهی‌های این مجموعه را پرداخت کرد، گفت: مهمترین رایزنی مکاتبه وزیر کشور دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درتاربخ ١۶ دی امسال یعنی هفته پیش جهت پرداخت اعتبار از محل بند ش ماده ٢٢۴ قانون برنامه پنجم است که علیرغم تخریب ناجوانمردانه برخی ها, بخاطر معیشت کارگران پیگیر هستیم تا پایان سال کل این مبلغ به حساب شهرداری واریز شود.

Aharvesal94102300007

اعضای شورای اسلامی شهر اهر اختلاس و یا ارتشاء ندارند

علی نجفی نیز در این جلسه اظهار داشت: رسانه‌هایی که مطلبی با عنوان بازداشت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهر را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند بدانند که این مطلب برای هر ۹ نفر اعضای شورای شهر توهین محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهر ضمن تشکر از فرماندار شهرستان اهر به دلیل حمایتهای آنان از شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مسائل و شایعه‌پراکنی‌ها تنها در شهر اهر نبوده بلکه در سایر شهرها نیز برخی حواشی وجود دارد، ادامه داد: در بین اعضای شورای اسلامی شهر اهر نه اختلاس و نه ارتشاء وجود ندارد و برخی‌ها از اولین روز آغاز بکار دوره چهارم شورای شهر اهر، اعضای شورای شهر را تخریب می‌کنند.

نجفی بابیان اینکه بنده از رسانه‌ای که اعضای شورای شهر را مورد اتهام قرار داده شکایت می کنم، تصریح کرد: تعدادی از شورای اسلامی شهر مرند در ماه‌های گذشته به دلیل پاره‌ای مسائل بازداشت‌شده بودند و هیچ‌یک از رسانه‌ها بدون دستور دادستانی مطالبی در این خصوص منتشر نکردند.

Aharvesal94102300009

رفع مشکلات مالی شهرداری اهر همچنان ادامه دارد

میر جلال موسوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق کارگران مجموعه شهرداری اهر و دستمزد پیمانکاران پروژه‌ها باید تمامی اعضای شورای اسلامی شهر با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند، اظهار داشت: بخشی از مشکلات پرداخت دستمزد پیمانکاران شهرداری اهر رفع شده و تلاش برای ادامه حل‌وفصل موضوعات همچنان ادامه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه با افزایش بازه زمانی تخفیف عوارض شهرداری اهر منجر به افزوده شدن مراجعات مردمی می‌شود، اضافه کرد: همانند سال‌های گذشته به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در بهمن‌ماه عوارض شهرداری شامل تخفیف می‌شود و مراجعه مردم برای بهره‌مندی از آن بیشتر شده و درآمد شهرداری نسبت به ماه‌های دیگر سال افزایش می‌یابد.

موسوی با تأکید بر اینکه برای افزایش درآمد شهرداری اهر باید مدت‌زمان اعمال تخفیف عوارض بیشتر شود، گفت: زمانی که تعداد مراجعه‌کننده به شهرداری اهر نسبت به پرداخت عوارض افزایش یابد قطعاً با کسب درآمد می‌توان بخشی از مشکل حقوق عقب‌افتاده را رفع و قسمتی از مشکلات مالی را جبران نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
پیام چهارشنبه , 13 ژانویه 2016 - 14:14

در شهرستانهای زیز ۳۰۰هزار جمعیت نیاز به شورا نیست یک شهردار کافی است چون زود ………می شود.

سعيد چهارشنبه , 13 ژانویه 2016 - 16:27

آقای نجفی اصلا شما خوب مردم بد. ولی شهر ما کوجیکه آقای عزیز خبرا خیلی زود بخش میشه و همه میدونن شایعه نیست خیلی هم جدیه. فقط یه جوری کارکنید که خدا خشنود باشه وشما هم رستکار.

علی چهارشنبه , 13 ژانویه 2016 - 18:09

با سلام،بنده یکی از اهالی اصیل اهر که اکنون دیگر ساکن اهر نیستم برای مردم اهر متاسفم که به کسی مثل ………………. رای داده اند که بارها در زمان تحصیل مردود شده و با من نیز همکلاس بوده است به این خاطر است که اهر پیشرفت نمی کند.جای انسانهای اصیل و تحصیل کرده در شورا و مدیریت اهر خالی است.

خدمت گذار بی ادعا چهارشنبه , 13 ژانویه 2016 - 21:07

با سلام و عرض ادب به مردم باخته در امر انتخابات…
اولاً برای خودم یاد آور می شوم ، از ماست که بر ماست این مسائل نتیجه انتخاب خود ما است ، چرا که در انتخابمان دقت لازم را نمی کنیم و در مواقع رای گیری احساسی عمل می کنیم ، مگر ریش سفید نداشتیم که ………….که حتی برای خانه خودشان نان خریدن هم بلد نیستند انتخاب کردیم ، مردم عزیز تمام این حرف وحدیث ها ……………… صحت دارد زیرا مگر می شود کسی بدون چشم داشتی از بیت المال برای انتخاب شدن بعنوان چه ……………………بیاد پول آن چنانی در را ه این مردم ستم دیده خرج کند . والله به خدا قسم هیچ یک از ماها این کار را نمی کنیم
، با توجه به تجارب گذشته ما اهالی این شهر بی صاحب بنظر نمی رسه که یک انتخاب درست داشته باشیم .

م چهارشنبه , 13 ژانویه 2016 - 23:15

آقای مهندس از کجا بگیم مردم اهر فهیم آگاه وشجاع وباهوش هستند می دانند دوره برشون چی میگذردمثلا برای چهارراه معلم و………..هر که بگندد نمکش می زنند وای بران وقت که بگنندد نمک. ما اهالی شهرستان آز دادستان محترم نهایت تقدیر را داریم و منتظر یم برای …….

نظرات بسته شده است.