کد خبر : 59888
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 ژانویه 2016 - 20:42
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تظاهرات سراسری در صنعا در محکومیت استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای بسته هستند

تظاهرات سراسری در صنعا در محکومیت استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای

تظاهرات سراسری در صنعا در محکومیت استفاده عربستان از بمب‌های خوشه‌ای

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، کمیته عالی انقلاب یمن، از مردم این کشور خواست که در محکومیت اقدام عربستان سعودی در استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه یمنی‌ها، تظاهرات کنند. به اعلام شبکه «المسیره»، کمیته عالی انقلاب یمن، فراخوان برگزاری تظاهرات در عصر روز جمعه (فردا)، را منتشر کرده و شعار این تظاهرات نیز،

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، کمیته عالی انقلاب یمن، از مردم این کشور خواست که در محکومیت اقدام عربستان سعودی در استفاده از بمب‌های خوشه‌ای علیه یمنی‌ها، تظاهرات کنند.

به اعلام شبکه «المسیره»، کمیته عالی انقلاب یمن، فراخوان برگزاری تظاهرات در عصر روز جمعه (فردا)، را منتشر کرده و شعار این تظاهرات نیز، عبارت است از: هدف قرار دادن صنعاء با بمب‌های خوشه‌ای، یک جنایت و کشتار جمعی به شمار می‌رود.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر، نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در حملات هوایی به مواضع شیععیان حوثی در یمن از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده‌اند. این سازمان بین‌المللی مدافع حقوق بشر نسبت به خطرات بلند مدت استفاده از این بمب‌ها برای غیرنظامیان هشدار داده است.

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای عمدتا به این دلیل که بمب‌چه‌های منفجر نشده آن ممکن است بعدا به غیرنظامیان آسیب برساند، در کنوانسیون بین المللی تسلیحات خوشه‌ای ممنوع شده است، اما دولت آمریکا اجازه صادرات بمب هایی را می دهد که کمتر از یک درصد بمب‌چه‌های آن منفجر نشده باقی می ماند.

دیده بان حقوق بشر می گوید که چنین توجیهاتی قابل قبول نیست و صادرات این بمب ها باید ممنوع شود.

انتهای پیام/غ

http://fna.ir/G99X9Q
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.