کد خبر : 59854
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 ژانویه 2016 - 20:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای پناهیان: جشنواره عمار یعنی جشنواره‌ای اسلامی و جهانی/ فرزند شهید مدافع حرم قاری قرآن اختتامیه بسته هستند

پناهیان: جشنواره عمار یعنی جشنواره‌ای اسلامی و جهانی/ فرزند شهید مدافع حرم قاری قرآن اختتامیه

پناهیان: جشنواره عمار یعنی جشنواره‌ای اسلامی و جهانی/ فرزند شهید مدافع حرم قاری قرآن اختتامیه

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، عصر امروز و از دقایقی پیش مراسم آئین اختتامیه ششمین جشنواره فیلم عمار در سالن حجاب آغاز شد. مراسم با قرائت قرآن توسط فاطمه صدر زاده دختر شهید صدرزاده از مدافعین حرم آغاز شد و علی صدری نیا اجرای مراسم را همچون افتتاحیه بر عهده دارد. صدری نیا

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، عصر امروز و از دقایقی پیش مراسم آئین اختتامیه ششمین جشنواره فیلم عمار در سالن حجاب آغاز شد.

مراسم با قرائت قرآن توسط فاطمه صدر زاده دختر شهید صدرزاده از مدافعین حرم آغاز شد و علی صدری نیا اجرای مراسم را همچون افتتاحیه بر عهده دارد.

صدری نیا با اشاره به حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در یمن باعث شعار مرگ بر ال سعود حاضران در سالن شد.

بنا به این گزارش در ابتدای برنامه حجت‌الاسلام پناهیان بعد از قرائت قاری قرآن که توسط فاطمه صدرزاده دختر کوچک شهید مدافع حرم قرائت شد طی سخنانی اظهارداشت: چند کلمه در ارتباط با جشنواره مردمی فیلم عمار توجه من را به خودش جلب کرد، ابتدا کلمه مردمی بودن و کلمه جشنواره فیلم بود و همچنین کلمه عمار که در جشنواره چشم‌نوازی می‌کند، گویا اینها کلمات کلیدی این جشنواره هستند.

وی در ادامه افزود: ۲ نکته در مورد کلمه مردمی بگویم، یکی از ویژگی‌های مردمی بودن جشنواره این است که اسلامی باشد در حقیقت جشنواره‌ای مردمی است که اسلامی باشد و می‌توانستیم به جای کلمه مردمی از اسلامی استفاده کنیم. البته اگر وجه مردمی بودن را رعایت کنیم حتماً جشنواره اسلامی است. در قرآن کریم هم خداوند در سوره ناس بر مردم تاکید بسیار زیادی داشته است.

او همچنین اظهارداشت: آگاه باشیم که اگر این جشنواره وجه مردمی بودن خود را از دست بدهد جشنواره‌های دیگری قطعاً جایگزین آن خواهند شد، باید این کلمه را توسعه بیشتری بدهیم تا بتواند جشنواره مردمی عمار جای جشنواره‌های دیگری را که از مردمی بودن دور شده‌اند بگیرد که البته اگه تشریفاتی نباشد و مخصوص سرمایه‌داران نباشد این مهم رخ خواهد داد.

پناهیان در ادامه گفت: این جشنواره غیر از اینکه مردمی است باید در سطح بین‌المللی نیز مطرح شود چرا که شهدای افغانستان، سوریه، یمن و … جزء مردم هستند در نتیجه این جشنواره باید بدین‌جهت نیز مردمی باشد، این نیز می‌تواند تعریف دوم یک جشنواره مردمی محسوب شود، تمام مبارزان جهان که علیه باطل قدم بر می‌دارند مردم هستند در نتیجه جشنواره مردمی یعنی جشنواره جهانی و اسلامی.

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان صحبت‌هایش به خاطره‌ای از عمار که مشهور است، اشاره کرد و همچنین دعایی را که شهید چمران همواره آن را می‌خواند برای حاضرین آرزو کرد و آنها نیز آمین گفتند.

برندگان بخش های مختلف جشنواره بدین شرح است :

در بخش برنامه های تلویزیونی لوح افتخار به سعید بشیری رسید، فانوس این بخش به برنامه سوگ ر قفس ، چشمان پر توان به محمد یراقی رسید.

در بخش مونش گرافیک به اثر تحریم به حامد پاشایی داده شد.

دومین لوح تقدیر این بخش به اثر هافمن به محمدعلی عسگری رسید و سومین لوح افتخار به اثر یادم تورا فراموش به محمد ناصری فر رسید. فانوس این بخش به محمد رضا رضائیان و شعیب حسینی برای فیلم«آنچه دادیم، آنچه گرفتیم» رسید. فانوس این بخش به «پول در صدر اسلام» به علی رهجو و حامد قاسمی رسید.

در ادامه در بخش پویا نمایی محسن صالحی فرد برای اثر نافرمانی، ایمان یونسی برای اثر تولد یک رویا لوح افتخار را دریافت کردند و فانوس این بخش به دم جنبونک ها به محمد خیر اندیش دولابی رسید و دومین فانوس به اثر بچرخ تا بچرخیم به رسول آذرگون و سومین فانونس برای اثر دونفر بر فراز منبر به عبدالامیر ربیعی رسید.

در بخش داستانی کوتاه لوح افتخار به اثر پستوی خالی به کارگردانی داوود جلیلی رسید که وی توانست جایزه ویژه انجمن سینمای انفلاب و دفاع مقدس که یک کتاب بود را دریافت کند و فانوس این بخش به مهدی امینی رسید.

وی طی سخنانی کوتاه گفت: امام راحل فرموند، انقلاب انقلاب فرهنگی بود . ما تنها نباید به مسایل نظامی دقت کنیم، اگر در این بخش به نفر اول تبدیل شویم اما در حوزه فرهنگ جا بمانیم دچار لطمه خواهیم شد.

در ادامه برنامه در بخش داستانی لوح افتخار به علی دلکاری برای اثر «هوادار» رسید. 

لوح افتخار فیلمنامه به محمود عرفانی و لوح افتخار بازیگری را به سوگل طهماسبی برای فیلم هنگامه دادند و امیر داسارگر برای کارگردانی فیلم هنگامه فانوس دریافت کرد.

داسارگر در ادامه پشت میکرفون قرار گرفت و گفت: ۴ سال پیش یکی از هم محلی هایم شهید شد اجازه نمیدادند محل شهادتش که دمشق بود را روی سنگ قبرش بنویسند و حالا ما می توانیم برای آنها اثر تولید کنیم.

جایزه ویژه این بخش به حسین ریگی برای فیلم جایزه مرزی تعلق گرفت که مادر ریگی جایزه را دریافت کرد.

هیئت داوران در بخش داستانی بلند لوح افتخار را به صادق صادق دقیقی برای تا آمدن احمد و برای فیلم خاکستر و برف لوح دوم این بخش به روح الله سهرابی رسید و لوح افتخار بازیگری این بخش به خانم یزدانی برای بازی در فیلم فرزانه رسید. مهدی محمدی لوح فلیمنامه این بخش را برای فیلم فرزانه در یافت کرد و فانوس این بخش را به پروانه مرزبان برای تهیه کنندگی تا آمدن احمد دریافت کرد.

فانوس این بخش برای پرورش نیروهای انقلابی به فرج الله سلحشور رسید. جمال شورجه دقایقی در مورد وی صحبت کرد و گفت: سلحشور علمدار سینمای ایران است و همیشه با وضو برای ساخت فیلم ها حاضر می شد.

 

در حال بروز رسانی…

http://fna.ir/SJEHVY
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.