کد خبر : 59853
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 7 ژانویه 2016 - 20:38
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای بررسی طرح کنگره برای «دشوار کردن رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران» آغاز شد بسته هستند

بررسی طرح کنگره برای «دشوار کردن رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران» آغاز شد

بررسی طرح کنگره برای «دشوار کردن رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران» آغاز شد

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، کار بررسی طرح دشوار کردن رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران را آغاز کرد. در ابتدای جلسه، «اد رویس» رئیس این کمیته، سخنرانی اول را به خود اختصاص داد و برای توجیه اقدام علیه ایران، شلیک آزمایشی موشک بالستیک عماد، شلیک راکت در

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، کار بررسی طرح دشوار کردن رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران را آغاز کرد.

در ابتدای جلسه، «اد رویس» رئیس این کمیته، سخنرانی اول را به خود اختصاص داد و برای توجیه اقدام علیه ایران، شلیک آزمایشی موشک بالستیک عماد، شلیک راکت در نزدیکی ناو هواپیمابر یواس‌اس‌ترومن در خلیج‌فارس و آتش زدن سفارت عربستان و دیر حاضر شدن مقامات مسئول در محل سفارت را به عنوان ادامه رفتارهای نامناسب ایران برشمرد.

مورد اول یعنی شلیک آزمایشی موشک بالستیک، بر اساس مواضع مقامات ایران، حق غیرقابل انکار این کشور برای تقویت توان دفاعی خود در منطقه‌ای مانند خاورمیانه است. شلیک راکت در ۱۰۰۰ متری یک ناو آمریکایی هم ادعایی است که آمریکایی‌ها مطرح کردند ولی نیروی دریای سپاه آن را رد کرد. حمله به سفارت هم موردی است که مقامات ارشد ایرانی، بر لزوم برخورد با مسئولین آن تأکید کرده‌اند.

رویس در ادامه به لزوم اعمال تحریم علیه ایران برای جلوگیری از اقدامات فرامرزی این کشور پرداخت و گفت: «… مثلاً سلیمانی که مسئول ترورهای خارج از ایران است.»

منظور این نماینده آمریکایی، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در داخل جامعه ایران و حتی بین کاربران فعال شبکه‌های اجتماعی در خارج، به سبب حضور در میادین نبرد با داعش در عراق و سوریه، مشهور است.

اد رویس که اصرار داشت آمریکا توافق هسته‌ای را اجرا خواهد کرد ولی این اجرا باید به روشی مناسب و موثر باشد، به دو موسسه مالی ایرانی که منتظر رفع تحریم‌ها هستند یعنی بانک‌های ملی و ملت اشاره کرد و پابرجا ماندن تحریم‌های این دو بانک را خواستار شد.


هدف از طرحی که امروز بررسی می‌شود، «تقویت نظارت کنگره بر تحریم‌های دولت علیه تأمین‌کنندگان مشخص تروریسم ایران و دیگر مقاصد» اعلام شده است.

این طرح را «استیو راسل» عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به کنگره امور خارجی ارائه کرده و ۵۵ عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز از آن حمایت می‌کنند.

در معرفی‌نامه طرح آمده است: «این طرح رئیس‌جمهور را از خارج کردن نام برخی موسسات مالی خارجی از جمله یک موسسه ایرانی، از لیست افراد تحریمی و افراد مسدود شده در فهرست کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری منع می‌کند، تا زمانی که وی دو گواهی را به کنگره ارائه دهد.»

بر این اساس رئیس‌جمهور اولا باید تائید کند که موسسه مد نظر به صورت «دانسته» درگیر «مبادله یا معامله مالی قابل توجه یا خدمات مالی قابل توجه» با سپاه پاسداران، موسسات وابسته به آن یا افراد تحریمی نشده است.

ثانیا رئیس‌جمهور باید تائید کند که این موسسه «دیگر به صورت دانسته درگیر مبادلات مالی فریبکارانه یا دیگر فعالیت‌های مشابه»، نیست.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین متعهد می‌شود که افراد تحریم‌شده را از فهرست خارج نکند، مگر اینکه برای کنگره تائید کند که وی به صورت دانسته،‌ «به یک سازمان تروریستی یا در حمایت از تروریسم، کمک مالی، مادی و تکنولوژیکی» نکرده و ثانیا به صورت دانسته «در فعالیت‌ها یا مبادلات قابل توجه که به صورت مادی به برنامه تسلیحات کشتار جمعی ایران یا ابزارهای آن دخیل نبوده است.»

این طرح همچنین رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند که ایران را از فهرست مناطقی که احتمال پولشویی در آن‌ها وجود دارد، خارج نکند، مگر اینکه تائید کند که ایران دیگر در «حمایت از تروریسم، پیگیری تسلیحات کشتار جمعی یا هرگونه فعالیت غیرقانونی و فعالیت‌های مالی فریبکارانه» دخیل نیست.

طرح ارائه شده به مجلس نمایندگان قانون تحریم‌های ایران، حسابرسی و محروم‌سازی (CISADA) را به نحوی متمم می‌کند که موسسات خارجی را که حمایت تهران از حزب‌الله، حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مشابه را تسهیل کرده‌اند، از افتتاح حساب در آمریکا منع شوند.

این نشست کماکان در حال برگزاری است …

http://fna.ir/LVAPJX
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.