کد خبر : 59790
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 18:42
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای برنامه ششم به سرنوشت برنامه پنجم دچار شد/ تمدید برنامه پنجم قوت گرفت بسته هستند

برنامه ششم به سرنوشت برنامه پنجم دچار شد/ تمدید برنامه پنجم قوت گرفت

برنامه ششم به سرنوشت برنامه پنجم دچار شد/ تمدید برنامه پنجم قوت گرفت

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت زمان ارسال لایحه برنامه ششم توسعه را یکشنبه ۲۰ دی یا حداکثر سه شنبه ۲۲ دی اعلام کرد. نگاهی به روند تصویب برنامه پنجم توسعه نشان می‌دهد لایحه این برنامه در ۲۰ دی ماه ۱۳۸۹ توسط احمدی‌نژاد

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت زمان ارسال لایحه برنامه ششم توسعه را یکشنبه ۲۰ دی یا حداکثر سه شنبه ۲۲ دی اعلام کرد.

نگاهی به روند تصویب برنامه پنجم توسعه نشان می‌دهد لایحه این برنامه در ۲۰ دی ماه ۱۳۸۹ توسط احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت به مجلس هشتم ارائه شد.

در آن روز احمدی نژاد در واکنش به انتقاد‌های نمایندگان مبنی بر اینکه لایحه برنامه پنجم دیر به مجلس ارائه شده است، گفت: من به آقای لاریجانی گفتم که شاید بشود در مدت کوتاهی به این برنامه رسیدگی کرد چراکه بخش عمده کارشناسی آن انجام شده و این کارشناسان دولت، کارشناسان مجلس و کشور هستند و ما دو بخش غریب از هم نیستیم.

به گزارش فارس، شاید با همین استدلال‌ها، دولت یازدهم هم لایحه برنامه ششم را به ۲۰ دی یا احتمالا ۲۲ دی ماه به مجلس می‌فرستد.

اما عاقبت روند تصویب لایحه برنامه پنجم توسعه ختم به خیر نشد چون دیر ارسال شدن لایحه موجب تصمیم مجلس برای تمدید یکساله قانون برنامه چهارم توسعه شد و در نهایت برنامه پنجم توسعه با یک سال تاخیر به تصویب رسید.

این تاخیر در تصویب برنامه در سال ۸۸ در شرایطی رخ داد که انتخابات مجلس، انتخابات را پیش‌رو نداشت و لزومی به تعطیلی جلسات برای دوره‌ای خاص نبود.

اما امسال هفتم اسفند ماه انتخابات مجلس برگزار می‌شود و براساس برنامه مشخص شده به مدت سه‌هفته مجلس تعطیل خواهد شد و نمایندگان از ۹ اسفند تشکیل جلسه می‌دهند. 

بدین ترتیب از نیمه بهمن ماه جلسات مجلس تعطیل و نهم اسفند ماه دوباره تشکیل می‌شود. با این حساب فرصت نمایندگان برای بررسی لایحه بودجه ۹۵ و لایحه برنامه ششم توسعه ۴۵ روز است.

تجربه قبلی نشان می‌دهد، مجلس لایحه بودجه را در اولویت قرار می‌دهد و حتی این احتمال وجود دارد که بودجه را به صورت دو دوازدهم یا سه دوازدهم تصویب و در اوایل سال آینده کل لایحه بودجه را تصویب نهایی کند. 

از طرف دیگر لایحه برنامه ششم توسعه در سال آینده به تصویب خواهد رسید و اثرات سیاستی برنامه ششم توسعه در بودجه ۹۶ دیده خواهد شد.

انتهای پیام/م

 

http://fna.ir/WE02RI

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.