کد خبر : 59767
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 18:34
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای حکومت عربستان بر مبنای طاغوت فرعون بنا شده است/ گزینش ادارات بر مبنای دین‌مداری باشد بسته هستند

حکومت عربستان بر مبنای طاغوت فرعون بنا شده است/ گزینش ادارات بر مبنای دین‌مداری باشد

حکومت عربستان بر مبنای طاغوت فرعون بنا شده است/ گزینش ادارات بر مبنای دین‌مداری باشد

به گزارش اهروصال به نقل از فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای هسته گزینش ادارات در استان قم اظهار کرد: مسئله گزینش از مسائل بسیار مهم و یکی از امتیازاتی است که خداوند به انسان عطا کرده است. وی با بیان اینکه خداوند بین انسان و

به گزارش اهروصال به نقل از فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای هسته گزینش ادارات در استان قم اظهار کرد: مسئله گزینش از مسائل بسیار مهم و یکی از امتیازاتی است که خداوند به انسان عطا کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند بین انسان و حیوان تفاوت‌هایی را قرار داده است، تصریح کرد: انسان بر اساس عقلی که خداوند به وی عطا کرده است، حق انتخاب داده ولی حیوانات همه اعمال خود را بر اساس غریزه انجام می‌دهند.

این مرجع تقلید با ذکر مثالی از حرکات غریزی حیوانان و جانوران، گفت: حیوانات دوست و دشمن خود را از راه غریزه می‌شناسند و براساس همان غریزه به ساخت لانه برای خود اقدام می‌کنند؛ ولی انسان برای شناخت دشمن و ساختن خانه امن برای زندگی نیاز به شناخت دارد که این شناخت بر اساس عقل ایجاد می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه خداوند عقل را به انسان ارزانی داشته است؛ ولی برای هدایت انسان به راه درست، پیامبران را نازل کرده است، عنوان کرد: این هدایت و راهنمایی از سوی خداوند به پیامبران وحی شده تا انسان را بر همان مبنا در جامعه هدایت کنند تا راه ناصواب را نپیماید.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ها باید بر اساس علم، عقل و ایمان راه حق را برگزینند،گفت: اختیار، انتخاب و گزینش از ویژگی‌هایی است که خداوند به انسان عطا کرده است.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه خداوند پیامبران را نازل کرده تا انسان‌ها به راه طاغوت کشیده نشوند، بیان کرد: خداوند در هشت قسمت از قرآن کلمه طاغوت را به کار برده است که نشان از اهمیت توجه به این مسئله دارد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: هدف خداوند از تکرار کلمه طاغوت در قرآن کریم این است که انسان قدرتی را که مانع از شناخت خداوند می‌شود را بشناسد.

وی با تبیین کلمه طاغوت، تصریح کرد: طاغوت سیاستی است که جامعه را بر اساس دیکتاتوری و ظلم مدیریت کند و امور جامعه بر اساس دلخواه حاکم باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به انواع طاغوت، گفت: طاغوت سیاسی، طاغوت اقتصادی و طاغوت فرهنگی از انواع طاغوت‌هاست که هر یک نقشی را در جامعه ایفا می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی به حکومت عربستان اشاره و افزود: این حکومت عین یک حکومت طاغوتی است؛ زیرا که در عربستان برخلاف ایران، انتخاباتی صورت نمی‌گیرد و جامعه بدون داشتن قانون اساسی، بر اساس فرمان و میل پادشاه اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران بر اساس قانون اساسی که از قرآن و سنت گرفته شده است، اداره می‌شود، مطرح کرد: حکومت عربستان همان حکومت طاغوتی نمرود و فرعون است که سلاطین به صورت ظالمانه مدیریت جامعه و مردم را برعهده داشتند.

این مرجع تقلید تأکید کرد: همان‌گونه که حکومت فرعون یک طاغوت سیاسی محسوب می‌شود، زندگی قارون نیز طاغوت اقتصادی است که در این راستا می‌شود به حکومت عربستان اشاره کرد که از پول و ثروت نفت برای ایجاد بوکوحرام و داعش استفاده می‌کند که مسلمانان را بکشد تا غرب و صهیونیسم آسوده خیال باشند.

آیت‌الله نوری همدانی، کسانی را که اطراف پادشاه عربستان را گرفته‌اند، مورد اشاره قرار داد و گفت: در عربستان آخوندهای درباری هستند که به ناحق و به صورت نادرست فتوا می‌دهند، این آخوندهای درباری در حوزه‌های علمیه عربستان علم‌آموزی می‌کنند.

وی با اشاره به برخی فتاوای آخوندهای درباری سعودی، گفت: این آخوندها خون، جان و مال مسلمانان را حلال می‌دانند و در دامن خود تکفیر، بوکوحرام و داعش تربیت می‌کنند.

این مرجع تقلید آگاهی به زمانه را از ویژگی‌های یک انسان عاقل ذکر کرد و گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که عربستان برای آسوده خیالی صهیونیسم خرج می‌کند و با پول‌های نفت ملت مسلمان،‌ به مسلمان‌کشی در یمن می‌پردازد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه تمام انبیاء الهی از گزینش سخن به میان آوردند، خاطرنشان کرد: کار گزینش بسیار مهم است و در انجام این کار نباید خویش و قومی را در نظر گرفت، بلکه باید معیارها را بر اساس تقوا، صداقت و امانت تعیین شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی متذکر شد: این انتخابات با توجه به گزینش صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان به صورت مطلوب و منظم برگزار می‌شود.

این مدرس خارج فقه و اصول حوزه یادآور شد: از منظر اسلام پست‌های اجرایی هیچ کدام ماندگار نیست و باید به چشم امانتی به آن نگریست که پس از مدتی باید به دیگری واگذار شود.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵/آ ۴۰

http://fna.ir/ZAZBDM
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.