کد خبر : 59742
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 ژانویه 2016 - 18:09
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کفاشیان: از نفوذم در AFC برای دفاع از باشگاه‌های ایرانی استفاده می‌کنم/ اگر ایران ناامن است، برای ما هم عربستان امنیت ندارد بسته هستند

کفاشیان: از نفوذم در AFC برای دفاع از باشگاه‌های ایرانی استفاده می‌کنم/ اگر ایران ناامن است، برای ما هم عربستان امنیت ندارد

کفاشیان: از نفوذم در AFC برای دفاع از باشگاه‌های ایرانی استفاده می‌کنم/ اگر ایران ناامن است، برای ما هم عربستان امنیت ندارد

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، علی کفاشیان در مورد جلسه امروز هم‌اندیشی بین مسئولان فدراسیون با هیأت‌های فوتبال استان ها گفت: در خصوص اساسنامه هیأت ها به بحث پرداخته و با آنها به تفاهم رسیدیم، ضمن اینکه اساسنامه هیأت‌های فوتبالی را به تصویب رساندیم و ا‌ن‌شاءالله آن را اجرایی خواهیم کرد. کفاشیان ادامه

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، علی کفاشیان در مورد جلسه امروز هم‌اندیشی بین مسئولان فدراسیون با هیأت‌های فوتبال استان ها گفت: در خصوص اساسنامه هیأت ها به بحث پرداخته و با آنها به تفاهم رسیدیم، ضمن اینکه اساسنامه هیأت‌های فوتبالی را به تصویب رساندیم و ا‌ن‌شاءالله آن را اجرایی خواهیم کرد.

کفاشیان ادامه داد: پس از تصویب اساسنامه هیأت‌ها در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال، توضیحات لازم ارائه شد و اعلام کردیم که هیچ تغییر ماهوی در اساسنامه فدراسیون صورت نخواهد گرفت و فقط جمله‌بندی‌هایی که فیفا از ما درخواست کرده بود را اصلاح کردیم و تفاوت اساسی به وجود نیامده است، ضمن اینکه مقرر شد تا از محل درآمدهای سازمان لیگ به یکسری از استانهای کم‌ در آمد کمک‌های مالی شود.

وی در مورد اینکه افزایش سن کاندیداتوری از ۶۵ سال به ۷۰ سال افزایش پیدا کرده است و آیا این موضوع به این دلیل است که او می‌خواهد در دوره بعد هم کاندیدا شود، گفت:‌در هر صورت اگر بخواهم ۸ سال دیگر هم باشم، باید این بند اضافه می‌شد! در برنامه‌های AFC و فیفا محدودیت سنی وجود ندارد البته ما این محدودیت را ۷۰ سال درنظر گرفتیم. در هر صورت اگر سرحال باشم باز هم می‌آیم.

کفاشیان در مورد اینکه با این حساب همچنان رئیس فدراسیون خواهد ماند گفت: به هر حال در اساسنامه فیفا و AFC محدودیت سنی مطرح نیست.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا چون بازنشسته است آیا نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند، تأکید کرد: بازنشسته هستم اما این موضوع ربطی به فوتبال ندارد.

کفاشیان همچنین در مورد اینکه گویا در جلسه امروز بین رؤسای هیأت ها و تاج یکسری مجادله‌هایی انجام شده است، گفت:‌ خیر، اصلاً، اتفاقاً تنها جلسه‌ای بود که نگاه همه مثبت بود و برخوردی به وجود نیامد. ما نیز از اعضا خواستیم که در مجمع به ما کمک کنند و هر کسی کاندیدا شد بتواند در فضای آزاد رقابت کند و جو نامطلوبی نیز به وجود نیاید، ضمن اینکه هر فردی که در مجمع رأی آورد، همه به او احترام بگذارند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: رئیس مجمع رئیس فدراسیون فوتبال است که او هم رأی نمی دهد و فقط می‌تواند مجمع را اداره کند، ضمن اینکه در همه مجامع بین‌المللی نیز رؤسای آنها اداره مجمع را برعهده دارند.

وی در مورد اینکه برگزاری جلسه امروز در آستانه انتخابات کمی شک‌برانگیز است، گفت: اینطور نیست، رؤسای هیأت‌هایی که داریم همگی ۸ سال که با ما همسو هستند و همه با هم هماهنگ هستیم.

کفاشیان در مورد اینکه با این حساب به نطر می‌رسد او با اختلاف برنده خواهد شد، گفت: باید ببینیم چه کسی رقیب ما می‌شود، شاید اگر رقیب خوب باشد آنها انتخاب شوند.

وی در مورد اینکه آیا فدراسیون می‌خواهد نقش وزارت ورزش را در مجمع کمرنگ کند گفت:‌ خیر، نقش وزارت ورزش کماکان پررنگ است. فکر می‌کنم مجمع فدراسیون فوتبال که وزیر نیز عضو آن است، باعث می شود تا مجمع فدراسیون تقویت شود، در واقع وزیر تقویت‌کننده مجمع ما است و ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم؛ یعنی اینکه نقش وزیر همواره مطرح است و او چون بالای سر همه ماست باید نظراتش اعمال شود.

کفاشیان در مورد جوسازی عربستانی‌های درباره باشگاه های ایرانی گفت: تا زمانی که AFC به صورت مکتوب در این خصوص در هیأت رئیسه چیزی را ارائه نکند نمی‌توان حرفی زد. عربستان اعلام کرده که ایران ناامن است و باید بازی‌ها در کشور دیگری برگزار شود، که برای ما هم عربستان ناامن است و باید بازی‌هایی که در این کشور داریم در کشور دیگری برگزار شود.

وی تأکید کرد: در این خصوص هنوز رسماً چیزی به ما اعلام نشده، از سوی دیگر ما امنیت را کامل تأمین می‌کنیم و این موضوع را به AFC خواهیم گفت و از آن دفاع خواهیم کرد.

نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اینکه به نظر می‌رسد از نفوذش در AFC استفاده خواهد کرد، گفت:‌ قطعاً همین طور است و دفاع لازم را به عمل خواهیم آورد.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.