کد خبر : 59566
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 ژانویه 2016 - 10:53
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای هرگونه برداشت غیرمجاز از معادن شهرستان اهر پیگرد قانونی دارد بسته هستند

هرگونه برداشت غیرمجاز از معادن شهرستان اهر پیگرد قانونی دارد

هرگونه برداشت غیرمجاز از معادن شهرستان اهر پیگرد قانونی دارد

به گزارش خبرنگار اهروصال، عیسی فتح‌الله‌زاده در جلسه مدیریت پسماندهای روستایی شهرستان اهر، اظهار داشت: معادن انفال هستند، هر فردی که اگر بخواهد به مقدار بسیار اندک و ناچیزی از معادن این شهرستان برداشت غیرمجاز انجام دهد جرم بوده و برخورد قانونی انجام خواهد شد. وی با اشاره به اینکه روستائیان در هر زمان و

به گزارش خبرنگار اهروصال، عیسی فتح‌الله‌زاده در جلسه مدیریت پسماندهای روستایی شهرستان اهر، اظهار داشت: معادن انفال هستند، هر فردی که اگر بخواهد به مقدار بسیار اندک و ناچیزی از معادن این شهرستان برداشت غیرمجاز انجام دهد جرم بوده و برخورد قانونی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روستائیان در هر زمان و در صورت مشاهده از معادن شهرستان اهر برداشت غیرمجازی انجام می‌شود سریعاً مسئولان را در جریان امر قرار دهند، ادامه داد: کارشناسان نظارتی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر در طول شبانه‌روز آماده‌اند تا در صورت اطلاع عموم مردم از طریق شماره تلفن ۱۲۴ وارد عمل شده و با متخلفان از طریق قانونی برخورد کنند.

فتح‌الله‌زاده بابیان اینکه اگر کسی از معادن برداشت‌هایی داشته باشد بایستی حقوق دولت را پرداخت کند، ادامه داد: برای هرگونه برداشت از معادن نیاز به اخذ مجوز از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دارد و مجوز موردنیاز در کمترین زمان ممکن برابر قانون صادر می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر اضافه کرد: درصورتی‌که تمامی روندهای اداری و استعلامات قانونی صورت گیرد آماده ارائه مجوز ظرف ۴۸ ساعت می باشیم.

رئیس کمسیون نظارت شهرستان افزود: طبق ماده ۱۹ قانون معادن، هیچ کس بدون اخذ پروانه اکتشاف و یا بهره‌برداری هیچ‌گونه حق برداشت از معادن و اکتشافات را ندارد.

معادن شن و ماسه شهرستان اهر به طور مستمر مورد بازدید قرار می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه برخورد با متخلفان و افراد سودجویی که نسبت به حفاری‌های اکتشافی و استخراج‌های غیرمجاز کرده‌اند در اولویت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر خواهد بود، بیان داشت: این‌گونه متخلفان به طبق قتنون به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

فتح‌الله‌زاده با تأکید بر اینکه یکی از محورهای توسعه شهرستان اهر، سرمایه‌گذاری در بخش معادن است، اظهار کرد: حراست از معادن وظیفه‌ی بسیار خطیر بر دوش تک‌تک آحاد مردم و مسئولان عزیز و بویژه دستگاههای نظارتی این شهرستان گذاشته‌شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر در پایان بابیان اینکه بیشترین برداشت‌های غیرمجاز این شهرستان در حوزه معادن شن و ماسه صورت گرفته، خاطرنشان کرد: معمولاً سیستم‌های نظارتی اشرافیت کاملی در برداشت‌های مجاز و غیرمجاز از معادن بزرگ را دارند ولی متأسفانه در معادن شن و ماسه برداشتهای غیر مجازی مشاهده شده که در این خصوص اعمال قانون شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.