کد خبر : 59495
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 ژانویه 2016 - 10:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آن روی سکه آزادسازی ماهواره برای هتل‌ها بسته هستند

آن روی سکه آزادسازی ماهواره برای هتل‌ها

آن روی سکه آزادسازی ماهواره برای هتل‌ها

به گزارش اهروصال به نقل از فارس – گروه جامعه: این روزها در حالی خبر رفع مشکل ماهواره در هتل‌های ایران داغ شده است که این موضوع، بحث تازه‌ای نیست و سالهاست هتل‌هایی که میزبان توریست‌های خارجی هستند برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را پخش می‌کنند. مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری

به گزارش اهروصال به نقل از فارس – گروه جامعه: این روزها در حالی خبر رفع مشکل ماهواره در هتل‌های ایران داغ شده است که این موضوع، بحث تازه‌ای نیست و سالهاست هتل‌هایی که میزبان توریست‌های خارجی هستند برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای را پخش می‌کنند.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در این باره می‌گوید: در جلسه‌ای که در آمل داشتیم بعضی از فعالان گردشگری نسبت به اینکه در دریافت برنامه‌های تلویزیونی داخلی در تأسیسات گردشگری با مشکل مواجه هستند گلایه داشتند و مطرح کردند که اگر ماهواره داشته باشند هم گیرنده داخلی آنها فعال خواهد بود و هم می‌توانند از برنامه‌های خبری شبکه‌های خارجی برای توریست‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه تصریح می‌کند: بنده هم اعلام کردم کسانی‌که بخواهند از ماهواره در هتل‌هایشان استفاده کنند باید درخواست خود را به میراث فرهنگی ارائه کنند تا ما به وزارت ارشاد اعلام کنیم و سپس مجوز دسترسی به ماهواره برای آنها صادر شود.

معاون گردشگری کشور درباره اینکه حد و حدود استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای در هتل‌ها چگونه است؟ می‌گوید: اول اینکه هتل‌هایی که پذیرای توریست خارجی هستند می‌توانند درخواست استفاده از ماهواره را داشته باشند، دوم اینکه محدوده استفاده از ماهواره تنها شبکه‌های خبری و مستند مجاز است و هتل‌ها نمی‌توانند هر شبکه‌ای را آزادانه به نمایش بگذارند.

 

 

رحمانی موحد در پاسخ به اینکه گفته می‌شود بعضی از استانها سلیقه‌ای عمل می‌کنند و حتی نمی‌گذارند شبکه‌های خبری ماهواره‌ هم در هتل‌ها پخش شوند، تأکید می‌کند: کسی اجازه ندارد در این باره سلیقه‌ای عمل کند، هتل‌ها می‌توانند شبکه‌های خبری و مستند مجاز ماهواره را که وزارت ارشاد اجازه می‌دهد، پخش کنند.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران کشور نیز در این باره گفته است: اکنون هتل‌های پرستاره که میزبان مهمانان خارجی هستند می‌توانند شبکه‌های خبری خارجی را به زبان‌های عربی، انگلیسی یا فرانسوی تماشا کنند. در برخی از استان‌ها اداره ارشاد مشکل ایجاد می‌کرده و سلیقه‌ای عمل می‌کرده بنابر این در بعضی هتل‌ها امکان استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای وجود نداشته است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/EBW4DW
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.