کد خبر : 59484
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 ژانویه 2016 - 10:02
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عابدینی: فیفا باید فوتبال عربستان را تعلیق کند بسته هستند

عابدینی: فیفا باید فوتبال عربستان را تعلیق کند

عابدینی: فیفا باید فوتبال عربستان را تعلیق کند

به گزارش اهروصال امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اظهارات مسئولان فوتبال عربستان اظهار داشت: عربستان چه در ورزش و چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی خود چند سالی است که اضمحلالش را کلید زده است. پول نفت و رفاه بیش از حد شیخ‌های سعودی آن‌ها را

به گزارش اهروصال امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد اظهارات مسئولان فوتبال عربستان اظهار داشت: عربستان چه در ورزش و چه در سیاست خارجی و چه در سیاست داخلی خود چند سالی است که اضمحلالش را کلید زده است. پول نفت و رفاه بیش از حد شیخ‌های سعودی آن‌ها را دچار توهم قدرت و برتری کرده است. کشوری که حتی قدرت اداره یک سیستم مثل حج را ندارد و فاجعه منا را شکل می‌دهد و یا به یمن حمله می‌کند و فکر می‌کند یک هفته‌ای فاتح یمن می‌شود اما بچه های شیعه و شیفته مقابل آن‌ها می‌ایستند. اعدام شیخ نمر هم باعث شد تمام کشورهایی که مسلمان دارند نسبت به عربستان انزجار پیدا کنند.

وی ادامه داد: این شرایط واقعا غیر انسانی و غیر اسلامی است. فوتبال هم فارغ از سیاست است. ما با پرسپولیس حتی در زمانی که صدام در عراق بود به این کشور رفتیم و با الزورا عراق بازی کردیم. اما عربستان و شیخ‌های سعودی نمی‌توانند این شرافت و انسانیت و اعتبار فوتبال را متوجه شوند. عجیب است که آن‌ها می‌گویند ما باشگاه‌های ایرانی را به عربستان راه نمی‌دهیم مگر می‌توانند چنین کاری کنند؟ اگر فیفا اسیر پول شیخ‌های سعودی نباشد باید فوتبال این کشور را تعلیق و اوت کند.

عابدینی درباره بازداشت سوشا مکانی گفت: هنرمندان و ورزشکاران سرشناس که الگوی جوانان و سمبل آن‌ها می‌شوند باید شئونات را بیش از دیگران رعایت کنند.

وی در مورد وضعیت حق پخش تلویزیونی گفت: امروز در جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ در مورد حق پخش تلویزیونی باز هم گفت‌وگو خواهیم کرد. در این جلسه همچنین در مورد اصلاح اساسنامه سازمان لیگ و اعزام مدیران باشگاه ها به ایتالیا بحث و گفت‌وگو خواهد شد و احتمالا علی کفاشیان نیز در این جلسه حاضر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.