کد خبر : 59298
تاریخ انتشار : شنبه 2 ژانویه 2016 - 19:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رفتار وحشیانه سعودی‌ها با شیخ نمر مشکلات منطقه را افزایش می‌دهد/ آل‌سعود از این گرداب به راحتی عبور نمی‌کند بسته هستند

رفتار وحشیانه سعودی‌ها با شیخ نمر مشکلات منطقه را افزایش می‌دهد/ آل‌سعود از این گرداب به راحتی عبور نمی‌کند

رفتار وحشیانه سعودی‌ها با شیخ نمر مشکلات منطقه را افزایش می‌دهد/ آل‌سعود از این گرداب به راحتی عبور نمی‌کند

به گزارش اهروصال به نقل از فارس به استان بوشهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز شنبه ۱۲ دی در جلسه شورای اداری این استان با اشاره به انتشار خبر ناگوار شهادت شیخ باقر النمر روحانی مبارز عربستانی، گفت: رفتار وحشیانه سعودی‌ها با شیخ نمر باعث تأسف امت اسلامی است و این نوع

به گزارش اهروصال به نقل از فارس به استان بوشهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز شنبه ۱۲ دی در جلسه شورای اداری این استان با اشاره به انتشار خبر ناگوار شهادت شیخ باقر النمر روحانی مبارز عربستانی، گفت: رفتار وحشیانه سعودی‌ها با شیخ نمر باعث تأسف امت اسلامی است و این نوع رفتار مشکلات امنیتی منطقه را افزایش می‌دهد.

وی افزود: بعید می‌دانم که دولت سعودی به راحتی از گرداب حاصل از اعدام شیخ نمر عبور کند، البته مسئله، مسئله یک فرد نیست، بلکه موضوع، اقدامات اشتباهاتی است از سوی سعودی‌ها در این چند سال ایجاد شده است.

لاریجانی با ابراز امیدواری نسبت به واکنش آمریکا و دیگر کشورهای غربی نسبت به اعدام شیخ نمر، گفت: آنها باید این موضوع را به عنوان نقض حقوق بشر محکوم کرده و یک تکانی به خود بدهند تا صداقت‌شان در مسئله حقوق بشر آشکار شود.

وی به بهم ریختگی موجود در وضعیت سیاسی و امنیتی منطقه اشاره کرد و آن را معلول رفتار برخی کشورهای بزرگ و برخی کشورهای منطقه‌ای برشمرد و اظهار داشت: اکنون لیبی چند سال است که وضعیتی فاقد حکومت دارد و به علاوه دسایسی در مورد عراق وجود دارد، اما به واسطه جایگاه و پشتیبانی مرجعیت، در عراق کمتر موفق بوده‌اند، البته ایران با داشتن یک پتانسیل مردمی از نقطه اتکایی برخوردار است.

لاریجانی در ادامه سخنان خود در جلسه شورای اداری استان بوشهر با یادآوری رشد به طور متوسط ۳ درصدی اقتصاد کشور پس از انقلاب، گفت: این رشد برای کشوری که می‌خواهد در منطقه موفق باشد مفید نیست و وضعیت رشد اقتصادی ما متناسب با سایر شئون کشور پیش نرفته است که بخشی از آن معلول برنامه‌ریزی‌هاست؛ مثلاً ما بیش از یک دهه گرفتار تصوری بودیم که اگر کارخانجات ما دولتی باشد خوب است که این امر در بازدهی کار تأثیرگذار بود و رقابت شکل نگرفت.

وی افزود: بعضی اوقات، صنایع آب‌بر را به محلی بردیم که آب ندارد و الان باید به ویژه در استان‌های مرکزی کشور به آنها آب برسانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی، بخشی از مشکلات اقتصادی امروز کشور را مربوط به تحریم‌های ظالمانه خواند و گفت: الحمدلله پس از مقاومت، مذاکرات هسته‌ای به یک سرانجامی رسید.

وی مذاکرات اخیر هسته‌ای را مبتنی بر یک دانش و داعیانه ذکر کرد و اظهار داشت: در پی این مذاکرات، فناوری صلح‌آمیز ما و موضوع تحقیق و توسعه حفظ شد و ما از گردونه تحریم خارج شدیم که امیدواریم ظرف چند ماه آینده شاهد لغو تحریم‌ها باشیم.

لاریجانی در ادامه گفت: بعضی تصور می‌کنند ما در نتیجه مذاکرات دچار نقص هسته‌ای شدیم، اما باید دلیل‌شان را دقیق‌تر ارائه کنند، چرا که هم در مورد غنی‌سازی و هم در مورد تحقیق و توسعه در مذاکرات دقت‌ لازم صورت گرفته است و اگر طرف مقابل بخواهد خللی ایجاد کند، برای آنجا هم فکری شده است؛ از جمله برای همین حرف‌های اخیر آمریکایی‌ها.

وی با اشاره به اینکه ما ایرانی‌ها آدم‌های صبوری هستیم اما می‌دانیم در هر موقعیتی چه رفتاری انجام دهیم، گفت: در طول سه سال مسیر روشنی داشتیم و اگر دستاورد جمهوری اسلامی ایران همین امروز لغو تحریم‌ها باشد خوب است.

رئیس‌ مجلس تحریم‌ها را به سنگ داخل رودخانه تشبیه کرد و گفت:‌ اگر رودخانه پرآب باشد سنگ مانع حرکت آب است اما اگر آب نباشد بود و نبود سنگ بر سر آن دیگر مهم نیست پس باید رونق اقتصادی ایجاد کنیم تا لغو تحریم‌ها مفید و به نفع کشور باشد.

وی مسیر کشور در موضوع هسته‌ای و رونق اقتصادی را روشن خواند و افزود: شرایط برای فعالیت‌های اقتصادی رو به رشد در کشور فراهم است. حال ممکن است که یک کشور غربی هم حرفی بزند که با هدف رونق نیافتن اقتصاد ما صورت می‌گیرد و هم سیاستمداران و هم مردم باید شگرد دشمن را دریابند چرا که آنها می‌خواهند اضطراب و نگرانی ایجاد کنند.

لاریجانی از لزوم امیدوار بودن در مسیر حرکت به سمت رونق اقتصادی سخن گفت و بیان داشت: باید مواظب باشیم که در دام شگردهای دشمن نیفتاده و رفتار معقول و سنجیده‌ای داشته باشیم.

وی فراهم کردن شرایط برای ایجاد رونق اقتصادی را به معنی ایجاد رقابت آن هم توسط بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: روشن است که بخش دولتی توان ایجاد رقابت ندارد لذا سال آینده هم نمی‌توان شق‌القمر کرد چرا که ۸۰ درصد بودجه کشور صرف امور جاری می‌شود و با بودجه عمرانی هم نمی‌توان در کشور آبادانی ایجاد کرد.

وی زمان روند سرمایه‌گذاری طرح‌ها و پروژه‌ها را طولانی برشمرد و گفت:‌ دستگاه‌های مختلف با هم شرایط را بدین گونه رقم زدند که مدت سرمایه‌گذاری در کشور ما نسبت به کشورهای منطقه طولانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سیستم اداری ما متناسب با سختی شرایط، خود را در اختیار سرمایه‌گذاری در کشور قرار ندهد به درد نمی‌خورد.

وی با توصیه به دستگاه‌ها درباره نگرفتن جرأت از مدیران خاطرنشان کرد:‌ من مرتب به دیوان محاسبات می‌گویم که کاری کنید که شجاعت مدیران گرفته نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اکثر تخلفات صورت گرفته در کشور را ناشی از بی‌اطلاعی از قانون خواند و درباره ایجاد مناطق آزاد در کشور، گفت:‌ این مناطق باید به جای مرکزی جهت واردات به کشور تسهیل‌کننده صادرات باشند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BR3XDL
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.