کد خبر : 59292
تاریخ انتشار : شنبه 2 ژانویه 2016 - 19:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آمریکا اجازه نداد «الحشد الشعبی» در آزادسازی «الرمادی» شرکت کند/ در صورت لزوم نیروهای ترکیه را به زور بیرون خواهیم راند بسته هستند

آمریکا اجازه نداد «الحشد الشعبی» در آزادسازی «الرمادی» شرکت کند/ در صورت لزوم نیروهای ترکیه را به زور بیرون خواهیم راند

آمریکا اجازه نداد «الحشد الشعبی» در آزادسازی «الرمادی» شرکت کند/ در صورت لزوم نیروهای ترکیه را به زور بیرون خواهیم راند

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های «حزب الله» عراق از نقش مخرب آمریکا در آزادسازی شهر «الرمادی» پرده برداشت. الحسینی در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» تأکید کرد که آمریکا اجازه نداد نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در عملیات آزادسازی الرمادی مشارکت داشته باشند و دولت عراق نیز با این

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «جعفر الحسینی» سخنگوی گردان‌های «حزب الله» عراق از نقش مخرب آمریکا در آزادسازی شهر «الرمادی» پرده برداشت.

الحسینی در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین» تأکید کرد که آمریکا اجازه نداد نیروهای «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) در عملیات آزادسازی الرمادی مشارکت داشته باشند و دولت عراق نیز با این مسئله موافقت کرد.

وی با تأکید بر اینکه دوست ندارد با تصمیم‌های دولت مخالفت کند یا با آن وارد درگیری شود، اظهار داشت: «الحشد الشعبی در الانبار حضور دارد… واین گروه همچنین بر آموزش عشایر الانبار نظارت می‌کند».

سخنگوی گردان‌های «حزب الله» عراق ضمن تکذیب اتهامات مربوط به ربایش ۱۹قطری توسط این گردانها، اظهار داشت: «ما از شرایط و ربایش آنها هیچ اطلاعی نداریم. آنچه برخی از مطبوعات درباره شرایط ربایش و میانجی‌گری «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان منتشر کرده‌اند سناریوهای خیالی است که به واقعیت ارتباطی ندارد».

الحسینی همچنین تصریح کرد: «ما آمادگی نداریم که در این زمینه با دوحه همکاری کنیم زیرا این مسئله ارتباطی به ما ندارد و قطری‌ها باید با دولت عراق همکاری کنند».

وی با اشاره به اینکه آمریکا از حزب الله عراق خواسته بود که در پایگاه «الحبانیه» آمریکا در عراق مستقیما دیدار کند، تأکید کرد که حزب الله این مسئله را نپذیرفت؛ «زیرا آمریکایی‌ها تمایل داشتند که از نظر میدانی با هم هماهنگ باشیم. به ما پیشنهاد دادند که در مبارزه با دولت اسلامی (داعش) با آنها همکاری داشته باشیم و آنها نیز برای تحرکات ما در زمین پوشش هوایی را فراهم کنند».

سخنگوی گردان‌های «حزب الله» عراق درپایان درباره حضور نظامی نیروهای ترکیه در خاک عراق گفت: «ما منتظر تلاش دولت در چارچوب دیپلماسی هستیم ولی در پایان اگر این تلاش‌ها به شکست منتهی شود نیروهای آنان (ترکیه) را هدف نظامی قرار خواهیم داد و با قدرت آنان را از عراق بیرون خواهیم راند».

انتهای پیام/م

http://fna.ir/BF2WNO
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.