کد خبر : 59291
تاریخ انتشار : شنبه 2 ژانویه 2016 - 19:51
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای یک بام و دو هوای افزایش ۶ درصدی قیمت لبنیات/از وزارت صنعت اصرار و از انجمن صنایع لبنی انکار بسته هستند

یک بام و دو هوای افزایش ۶ درصدی قیمت لبنیات/از وزارت صنعت اصرار و از انجمن صنایع لبنی انکار

یک بام و دو هوای افزایش ۶ درصدی قیمت لبنیات/از وزارت صنعت اصرار و از انجمن صنایع لبنی انکار

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، به‌دلیل افزایش هزینه‌های جانبی دامداران برای تولید شیر این قشر، از سال گذشته اصرار به افزایش قیمت شیر خام داشتند که در نهایت طی دو هفته اخیر سازمان حمایت با افزایش ۶ درصدی قیمت شیر خام، یعنی در هر کیلو ۱۰۰ تومان موافقت کرد که از اول دی‌ماه این

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، به‌دلیل افزایش هزینه‌های جانبی دامداران برای تولید شیر این قشر، از سال گذشته اصرار به افزایش قیمت شیر خام داشتند که در نهایت طی دو هفته اخیر سازمان حمایت با افزایش ۶ درصدی قیمت شیر خام، یعنی در هر کیلو ۱۰۰ تومان موافقت کرد که از اول دی‌ماه این موضوع اجرایی شود، اما همان موقع صنایع لبنی اعلام کردند که به‌دلیل رکود حاکم بر بازار و نبود کشش قیمتی، امکان افزایش قیمت وجود نداشته و قیمت‌ها را بالا نمی‌کشند.

اما امروز سایت اطلاع‌رسانی وزارت صنعت (شاتا) مجدداً اعلام کرد که از اول دی‌ماه قیمت لبنیات پرمصرف و شیر ۶ درصد افزایش خواهد داشت.

خبرنگار فارس برای اطلاع از صحت موضوع با رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی تماس گرفت و جالب اینکه باکری موضوع افزایش ۶ درصدی قیمت را تکذیب کرد.

وی گفت: رکود حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که قادر نباشیم قیمت‌ها را افزایش دهیم، اگرچه دامداران به‌دلیل افزایش هزینه‌های جانبی حق دارند که بخواهند در هر کیلوگرم ۱۰۰ تومان مازاد دریافت داشته باشند، اما اینکه ما قادر باشیم از بازار و مصرف‌کننده افزایش قیمت را دریافت کنیم، موضوعی است که پاسخ آن مشخص است.

باکری تصریح کرد: طی سال‌های گذشته با افزایش قیمت لبنیات شاهد کاهش شدید مصرف لبنیات و عدم قدرت خرید خانوارها روبه‌رو هستیم که عوارض جبران‌ناپذیری را بر سلامت جامعه می‌گذارد.

وی درمورد خبر افزایش قطعی قیمت لبنیات اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تا آنجا که بنده اطلاع دارم، هیچ افزایش قیمتی در قیمت لبنیات کارخانه‌های لبنی نداشته‌ایم.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/QPHQ62
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.