کد خبر : 59283
تاریخ انتشار : شنبه 2 ژانویه 2016 - 19:49
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای محاکمه شیخ نمر ناعادلانه بود/ راه ثبات در شرق عربستان پایان تبعیض است، نه اعدام بسته هستند

محاکمه شیخ نمر ناعادلانه بود/ راه ثبات در شرق عربستان پایان تبعیض است، نه اعدام

محاکمه شیخ نمر ناعادلانه بود/ راه ثبات در شرق عربستان پایان تبعیض است، نه اعدام

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، سازمان دیده بان حقوق بشر روز شنبه ضمن انتقاد از اعدام شیخ باقر النمر النمر روحانی برجسته سعودی، تأکید کرد که فرآیند بررسی اتهامات وی، غیرعادلانه بوده است. به نوشته روزنامه گاردین، «سارا لی ویتسون» مدیر خاورمیانه این گروه در این رابطه گفت: «فارغ از هر جرمی که

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، سازمان دیده بان حقوق بشر روز شنبه ضمن انتقاد از اعدام شیخ باقر النمر النمر روحانی برجسته سعودی، تأکید کرد که فرآیند بررسی اتهامات وی، غیرعادلانه بوده است.

به نوشته روزنامه گاردین، «سارا لی ویتسون» مدیر خاورمیانه این گروه در این رابطه گفت: «فارغ از هر جرمی که ادعا می‌شود صورت گرفته، اعدام دسته‌جمعی زندانیان، تنها وضعیت حقوق بشری عربستان را که پیش از این هم وخیم بود، لکه‌دارتر می‌کند.»

وی با «ناعادلانه» خواندن فرآیند محاکمه شیخ نمر، گفت اعدام وی تنها «به افزایش تنش‌های فرقه‌ای و ناآرامی» در عربستان منجر می‌شود. 

ویتسون گفت: «تنها راه عربستان به سمت ثبات در استان‌های شرقی، پایان دادن به تبعیض سیستماتیک علیه شهروندان شیعی است، نه اعدام.»

عربستان سعودی امروز اعلام کرد شیخ نمر را که به دلیل انتقاد از آل سعود زندانی شده بود، به همراه ۴۶ نفر دیگر اعدام کرده است.

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/9F2BOZ
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.