کد خبر : 59213
تاریخ انتشار : شنبه 2 ژانویه 2016 - 6:37
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای فتنه‌ گران باعث ایجاد شکاف و انفصال در بین مردم شدند بسته هستند

فتنه‌ گران باعث ایجاد شکاف و انفصال در بین مردم شدند

فتنه‌ گران باعث ایجاد شکاف و انفصال در بین مردم شدند

به گزارش اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به کلامی از نهج‌البلاغه اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های دینی انسان در زندگی باید به دنبال حق و حقیقت بوده باشد اگرچه گاهی گفتن و شنیدن حق تلخ است که از نگاه مولی‌الموحدین علی (ع) برترین مردم در نزد پروردگار متعال کسی

به گزارش اهروصال، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به کلامی از نهج‌البلاغه اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های دینی انسان در زندگی باید به دنبال حق و حقیقت بوده باشد اگرچه گاهی گفتن و شنیدن حق تلخ است که از نگاه مولی‌الموحدین علی (ع) برترین مردم در نزد پروردگار متعال کسی است که در نظر او عمل به‌حق بهتر از عمل به باطل بوده باشد گرچه در پی حقیقت رفتن موجب نقصان و درخطر افتادن حیثیتش بوده باشد.

وی با اشاره به علت تنهایی امیرالمؤمنین علی (ع) یادآور شد: این مظلومیت و تنهایی را می‌توان ناشی از عدم نیرو دانست که دشمن با ایجاد فاصله بین جامعه و علی (ع) وی را منزوی نمودند طوری که امیرالمؤمنین(ع) در مواردی از این مسئله گله و تأسف کرده و آرزو می‌کند که ای‌کاش حضرت حمزه و جعفر در کنارش بودند. پس امت اسلامی پروبال حاکم اسلامی و ولی امر مسلمین هستند که باید در اینجا به عزم و اراده امت اسلامی آفرین و مرحبا گفت که در مقابله با استکبار جهانی و نقشه‌های شوم مستکبران عالم و سلطه گران دنیا فریاد لبیک یا خامنه‌ای سردادند و رهبر خود را تنها نگذاشتند که الحمدالله با این حضور گسترده‌ای که در جامعه و نظام اسلامی داریم، دشمن نخواهد توانست اهداف شومی را که در نظر دارد بر جامعه ما تحمیل و اعمال نماید.

امام جمعه اهر ضمن تبریک آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی و عید کریسمس به مسیحیان عالم و امت اسلامی خاطرنشان کرد: اقلیت‌های مذهبی در عمران و آبادی کشور اسلامی‌مان همواره در تلاش هستند و در روزهای سخت و تلخ در کنار مسلمانان و آحاد شهروندان ایرانی بوده‌اند و شهدایی را در راه دفاع از میهن و نظام اسلامی و انقلاب تقدیم نموده‌اند و لازم است طوری که مقام معظم رهبری با خانواده شهید آشوری دیدار داشتند، موردتکریم قرار گیرند.

حاجی‌زاده به سیزدهم دی سالروز ابلاغ پیام تاریخی حضرت امام (ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق پرداخته و افزود: در این نامه حضرت امام (ره) گورباچف را دعوت به توحید نموده‌اند و در عبارتی از نامه فرمودند: مشکل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست، همان مشکلی که غرب را هم به ابتذال و بن‌بست کشیده و یا خواهند کشید که شاهد بودیم این نامه و همین‌طور نامه‌های اخیر ولی امر مسلمین در اروپا و غرب تحول دیگری ایجاد کرد که باید همه ما مخصوصاً جوانان امروز و آحاد جامعه از این نامه‌ها و تأثیرات آن‌ها غفلت ننمایم.

وی سالروز شهادت شهدای حماسه هویزه و روز شهدای دانشجو را گرامی داشته و بیان کرد: از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم این شهدا را با شهدای کربلا محشور نماید.

خطیب نماز جمعه به سالروز اجرای توطئه استعماری کشف و یا حذف حجاب توسط رضاخان قلدر اشاره نموده و افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: کشف حجاب سوغات رضاخان قلدر از غرب است. که هر آنچه را غرب دیکته می‌کرد این سرسپرده بیگانه آن را اجرا می‌نمود و با این کارها می‌خواستند وضعیت دینی ایران را از بین برده و به اسلام زدایی و حذف ارزش‌های اسلامی بپردازند که در این زمینه هر کاری از دستشان برمی‌آمد انجام دادند اما بحمدا.. باوجود مراجع تقلید و روحانیون مبارز نتوانستند آن‌طوری که می‌خواستند موفق گردند که می‌بینید در ترکیه آتاتورک در این زمینه موفق گردید و همین‌الان هم آثارش کماکان باقی است اما در ایران اسلامی به برکت روحانیت آگاه و بصیر و مبارز این نقشه شوم عملی نگردید که باید قدر این نعمت بزرگ را که همیشه سینه سپر کرده‌اند ، بدانیم و شاکر باشیم که نجاتمان دست این‌هاست.

وی ادامه داد: این قبیل تلاش‌ها برای دین زدایی و حذف مقدسات منجر به قیام حضرت امام (ره) و برقراری نظام جمهوری اسلامی گردید که الحمد.. دارای تأثیرگذاری در دنیاست و لازم است این نکته را یادآور شوم مسئولین، فرهنگیان، علماء، بازاریان،جوانان و تک‌تک آحاد جامعه باید دقت نمایند در همین الآن هم دشمنان اسلام در قالب جنگ نرم تلاش می‌نمایند ارزش‌های اسلامی ما را از بین برده و عفاف و حجاب ما را بر باد بدهند و دین و دیانت ما را خدشه‌دار سازند که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری حفظه ا.. می‌فرمایند: در هر جا تخلفی مشاهده شد باید خود مردم جلوگیری نمایند و فراموش نکنند که پیدایش نظام به خاطر حفظ ارزش‌های اسلامی بوده و اجازه ندهند بی‌بندوباری سابق دوباره به جامعه ما عودت نموده و سایه شومش را بر جامعه ما بگستراند که در رابطه با جایز نبودن رهاسازی فرهنگ منحط غرب در جامعه اسلامی حضرت آقا فرمایشات متعددی دارند و همیشه ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی را برای ما یادآوری کرده‌اند.

حاجی‌زاده ادامه داد: اهانت روزنامه اطلاعات وقت به حضرت امام (ره) و مقدسات، ارزش‌های دینی، حجاب، انکار صراحت قرآن و عنوان این مسئله در جراید آن زمان که حجاب ساخته دست آخوندهاست، باعث گردید امت اسلامی به حرکت آمده و با قیام خود رژیم طاغوت را ساقط و جمهوری اسلامی برپا دارند.

وی به سالروز درگذشت جهان‌پهلوان تختی در سال ۱۳۴۶ اشاره و یادآور شد: این روزبه نام روز جوانمردی و فتوت نام‌گذاری گردیده است و لازم است انسان دارای این خصلت بوده باشد که این جوانمردی یادگاری از حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که باوجود عطش شدیدش به خاطر تشنگی امام حسین (ع) لب به آب نزد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در کشورمان تصریح کرد: همه‌ساله در هفته وحدت دانشمندان، عالمان، علماء و سیاسیون در این کنفرانس گرد هم آمده و در مورد وحدت صحبت می‌نمایند که در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتند این بزرگوار نکات مهم و برجسته‌ای را در مورد وحدت جهان اسلام مطرح فرمودند و به شکل‌گیری تمدن جدید اسلامی تأکید فرموده و اختلافات فرقه‌ای را در جهان اسلام، ساختگی و تحریک دشمنان اسلام و غرب بیان فرمودند.

امام جمعه اهر با اشاره به هزینه‌های سنگین و جبران‌ناپذیری که در سال ۱۳۸۸ توسط فتنه بر کشور تحمیل گردید، خاطرنشان کرد: اگر این مسائل پیش نمی‌آمد و طعم شیرین حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی را بر کام مردم تلخ نمی‌کردند می‌توانستیم در سطح بین‌المللی و دنیا بهترین بهره‌برداری را از این حضورداشته باشیم اما این‌ها با فتنه‌ای که ایجاد کردند موجب انفصال در بین مردم گردیدند که هنوز هم این مسائل ادامه دارد که باید آگاه باشیم در آستانه انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان قرارگرفته‌ایم و هنوز فتنه تمام نشده و فتنه‌های دیگری در راهند و باید دقت نمائیم باکمال هوشیاری، وحدت و دقت نقشه کسانی را که در فکر ایجاد فتنه‌های دیگری هستند نقش بر آب نمائیم که الحمد.. هوشیاری، آگاهی و تبعیت مردم از ولی امر مسلمین و دقت به رهنمودهای مقام معظم رهبری فتنه‌ها را در هم خواهد شکست و لازم است مردم و صاحبان تریبون باید دقت نمایند قوانین کشور را کاملاً رعایت نموده و از سخنان تفرقه‌انگیز پرهیز نمایند و مجریان انتخابات، وزارت محترم کشور، ناظران و شورای محترم نگهبان توسط آحاد جامعه مورداحترام قرار گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار در مورد مجلس شورای اسلامی ۶۵ درصد و در مورد مجلس خبرگان ۶۲ درصد در انتخابات فعلی افزایش ثبت‌نام کننده داریم که باید عرض کنم بعضی از این‌ها فاقد شرایط لازم بوده و دستگاه‌های اجرائی و بررسی‌کننده طبق قانون پیش می‌روند و کسانی که رد صلاحیت می‌شوند برای خدمت درجاهای دیگر باید به خدمت خود ادامه دهند و از غوغا سالاری و ایجاد جو و زیر سؤال بردن شورای محترم نگهبان پرهیز نمایند و مردم نیز باید دقت نمایند کارها طبق قوانین جاری مملکت پیش می‌روند و همه باید در برابر قانون سلم بوده باشند تا در جامعه مشکلی پیش نیاید تا انشاا.. انتخاباتی دشمن‌شکن با حضور حداکثری مردم که همیشه موردنظر حضرت آقا بوده است، برگزار نمائی‌ام.

حاجی‌زاده در مورد ملاک افراد انتخاب شونده این‌طور بیان نمود: علاوه بر اصولی که در قانون اساسی ذکر گردیده است، ملاک و معیار سیره عملی و گفتاری حضرت امام(ره) معمار کبیر انقلاب و همین‌طور سیره عملی و گفتاری مقام معظم رهبری است که برای ما شاخص هستند، التزام به امام(ره) و مقام معظم رهبری و ولایت و تبعیت محض از این بزرگواران بایستی ملاک قرار بگیرند و باید بدانیم کسی که در این مسئله دارای مشکل بوده باشد یقیناً در مسائل دیگر نیز دارای مشکل خواهد بود اما کسی که در رابطه با ولایت مشکل خود را حل نموده باشد مشکلی ببار نخواهد آورد. پس ملاک روشن است و رأی تک‌تک آحاد جامعه تأثیرگذار بوده و همه در این مورد دارای وظیفه هستند و کسی که در رابطه با تبعیت از ولی امر مسلمین بالاتر بوده باشد باید مدنظر بوده باشد.

امام جمعه اهر در رابطه با رکود اقتصادی و نامه‌ای که نمایندگان محترم مجلس به رئیس‌جمهور نوشته‌اند، اظهار داشت: باید بدانیم تعدادی در جامعه ما زندگی زجرآوری دارند و در زندگی مخصوصاً در رابطه با اشتغال دارای مشکلاتی هستند که امیدوارم انشاا.. دولت‌مردان و مسئولین عزیز و آن‌هایی که توفیق خدمتگزاری به مردم رادارند، این مسئله را مدنظر قرار داده و باری از دوش این عزیزان بردارند که بنده حقیر به‌عنوان یک خدمتگزار کوچک بعضاً در مقابل جوانان و جویای کار که اکثراً تحصیل‌کرده هستند، در تنگنا قرار می‌گیرم و جوابی ندارم که بدهم. ما در مملکتی زندگی می‌کنیم که مستعد بوده اما به خاطر سوء مدیریت با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم. پس به همین خاطر به بحث اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری باید سریعاً عمل نمائیم تا زودتر جا بیفتد و مشکلات حل گردد و الا همچنان باقی خواهد ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.