کد خبر : 58462
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 دسامبر 2015 - 18:59
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای رسانه‌ها با افزایش آگاهی، مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهند بسته هستند

رسانه‌ها با افزایش آگاهی، مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهند

رسانه‌ها با افزایش آگاهی، مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهند

به گزارش اهروصال، سیدسعید کاشانی، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان شبستر با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: فعالان عرصه مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان خدمتگزاران صدیق و تلاشگر فعالیت می‌کنند، چراکه نقش رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف ازجمله انتخابات مهم می‌باشد و می‌توانند با آگاهی دادن، مشارکت مردم را در

به گزارش اهروصال، سیدسعید کاشانی، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان شبستر با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: فعالان عرصه مطبوعات و رسانه‌ها به عنوان خدمتگزاران صدیق و تلاشگر فعالیت می‌کنند، چراکه نقش رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف ازجمله انتخابات مهم می‌باشد و می‌توانند با آگاهی دادن، مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهند.

وی با بیان اینکه با وجود تعدد در قومیت‌های کشورمان نظام سلطه و استکبار نتوانسته‌اند درهماهنگی بین قومیت‌ها خدشه وارد کنند، افزود: امیدواریم مثل همیشه ایام هفته وحدت، میلاد پیامبراکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) نقطه عطفی در افزایش  وحدت و انسجام در جامعه باشد.

فرماندار شبستر با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه سال جاری اظهارداشت: برای اولین بار انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان برگزار می‌شود و این انتخابات آزمونی دیگر برای ملت ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه انتخابات پروژه سیاسی-ملی است که با تدابیر رهبری و تمهیدات دولت و با حضور مردم به صورت عالی برگزار می‌شود، تصریح کرد: مسئولین برگزاری انتخابات از جمله هیئت‌های نظارت، اجرایی، بازرسی و…از لایه‌های مختلف اجتماعی هستند و این نشان می‌دهد ملت خودشان سرنوشتشان را رقم می‌زنند.

کاشانی، یکی از مؤلفه‌های حضور مردم در انتخابات ها را ایجاد اعتماد در بین مردم دانست و گفت: با توجه به تمهیداتی که دولت برای انتخابات پیش رو انجام داده در کسب رضایت و اعتماد مردم تلاش می‌کند.

رئیس ستاد انتخابات شبستر با اشاره به افزایش تعداد ثبت نام کاندیداهای این شهرستان، افزود: این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی، متعلق به خود مردم است و میل و رغبت مردم برای مشارکت بیشتر است که نتیجه آن، حضوری پرشور در پای صندوق‌های رأی خواهند بود.

فرماندار شبستر، با اشاره به آمار ثبت نام داوطلبان انتخاب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شبستر گفت: ۳۰ نفر با میانگین سنی ۴۵ سال از حوزه انتخابیه شبستر داوطلب شده‌اند که جوان‌ترین این کاندیداها باسن ۳۲ و مسن‌ترینشان ۵۸ سال می باشد، ضمن اینکه ۱۷ نفر ازداوطلبان کارمند دولت هستند و ۷ نفر شغل آزاد و ۳ نفر نیز بازنشسته هستند.

وی با بیان اینکه ۲۷ نفر از کاندیداها بومی و ۳ نفر غیربومی هستند که ۹ نفرشان در شهرستان شبستر سکونت دارند، تصریح کرد: از نظر تحصیلات داوطلبان، ۶ نفر دکترا، ۲۳ نفرفوق لیسانس و یک نفر با مدرک لیسانس و سابقه نمایندگی مجلس در انتخابات دهمین دوره مجلس ثبت نام کرده‌اند.

فرماندار شبستر با اشاره به افزایش ثبت نام داوطلبان انتخابات افزود: هرچقدر احزاب در کشور جای نگرفته باشند با نقص مواجه هستیم ولی امیدواریم مردم شهرستان شبستر انتخابشان هوشمندانه باشد و در نظر گرفتن معیارها و چارچوب‌ها انتخاب کنند.

کاشانی با اشاره به برخی انتظارات مردم از جایگاه نمایندگی، با بیان اینکه بعضاً نماینده مظلوم واقع می شود و انتظاراتی از وی هست که جایگاه نماینده فراتر ازاین بحث‌ها است، خاطر نشان کرد: در انتخابات پیش رو دولت حول محور قانون حرکت خواهد کرد و تلاش می‌کنیم انتخاباتی سالم و پرشور با رعایت اصل امانت داری و بی طرفی برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات شبستر، با بیان اینکه راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در فضای مجازی و حقیقی ممنوع می‌باشد گفت: تمامی موارد رصد می‌شوند ولی برگزاری جلسات توسط کاندیداها در صورتی که اعلام کاندیداتوری نکنند مشکلی ندارد.

کاشانی در ادامه، با اشاره به وضعیت خاورمیانه و جایگاه برتر ایران در منطقه، عنوان کرد: درحالی که استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند حضورشان را درمنطقه افزایش دهند و در کشورهای مختلف پایگاه ایجاد کرده‌اند و هدف اصلی‌شان نیز ایران است ولی با حضور قوی ایران اسلامی به اهدافشان نرسیده‌اند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای افزود: فرزندان انقلاب در این مذاکرات ثابت کردند که ایران اسلامی اهل منطق و استدلال است و پیروزی دیپلماتیک بزرگی می‌باشد.

وی اظهار کرد: استکبار جهانی و دشمنان ایران اسلامی افزون خواه و زیاده خواه هستند و در هرجایی که حضور یافته‌اند آن منطقه را نا امن کرده‌اند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.