کد خبر : 58298
تاریخ انتشار : شنبه 26 دسامبر 2015 - 19:07

چرا فلاحی باباجان و رحمانی نیامدند؟

چرا فلاحی باباجان و رحمانی نیامدند؟

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، در حالی ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۲۴ روز گذشته به پایان رسید که در جریان آن ۶۲۲ نفر داوطلب شرکت در این دوره از ماراتون سیاسی شدند. ۶۲۲ نفر در استان آذربایجان شرقی، برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، در حالی ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۲۴ روز گذشته به پایان رسید که در جریان آن ۶۲۲ نفر داوطلب شرکت در این دوره از ماراتون سیاسی شدند.

۶۲۲ نفر در استان آذربایجان شرقی، برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام خود را تکمیل کرده اند که از این تعداد ۶۴ نفر زن، ۱۱۸ نفر دکترا، ۴۴۹ نفر کارشناسی ارشد، ۲۷ نفر دارای مدرک حوزه و ۲۸ نفر دارای مدرک کارشناسی میباشند.

بر اساس آمار کشوری و به گفته عوامل اجرایی انتخابات در وزارت کشور، حدود ۵۶۰ نفر از نمایندگان ادوار برای حضور دوباره خود در انتخابات مجلس دهم اعلام آمادگی کردند که براساس این آمار، برای هر کرسی نمایندگی در بهارستان ۳۰ نفر رقابت خواهند کرد.

با وجود خیز پر شور نمایندگان ادوار فعلی و گذشته برای حضور دوباره در مجلس، اما برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره های فعلی، از حضور دوباره در مجلس و بر دوش گرفتن مسئولیت نمایندگی ملت اعلام انصراف کردند. در این میان غیبت دو تن از نمایندگان فعلی استان در انتخابات دهمین دوره از مجلس شورای اسلامی بیش از اشخاص دیگر به چشم می خورد.

رضا رحمانی متولد ۱۳۴۵ در محله داش ساختمان تبریز است. وی  نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس هفتم، مجلس هشتم و مجلس نهم بوده همچنین در دوره نهم مجلس شورای اسلامی رییس کمیسیون صنایع و معادن می باشد.

از سوابق اجرایی وی می توان کارمندی وزارت صنایع و معادن، معاون منابع انسانی گروه صنعتی تراکتورسازی تبریز، مدیر عامل کارخانه آلومینیوم المهدی، مدیر کل بازرسی استاندری آذربایجان شرقی، مدیر کل اداری مالی استانداری آذربایجان شرقی را برشمرد.

رحمانی  در حالی از حضور در انتخابات مجلس دهم امتناع کرد که شنیده ها حاکی از این است که وی خود را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آینده ای نزدیک آماده می کند.

عباس فلاحی باباجانی، نماینده فعلی مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی دیگر نماینده ی غایب در این دوره از رقابت هاست، انتظار نمی رفت وی که سابقه یک دوره نمایندگی در مجلس را در کارنامه دارد، بدین زودی از عرصه نمایندگی خداحافظی کند.

وی در گفتگو با آناج به دلایل عدم حضور خود در انتخابات اشاره کرد و گفت: چندین وقت است تحت معالجات درمانی هستم و جسمم خسته است.

وی اظهار کرد: جانباز ۴۱ درصد هستم و این اواخر ترکش هایی که از دوران جبهه و جنگ به تن دارم آزارم می دهد، خانواده ام هم به سلامتی بنده حساس شده اند و صلاح ندیدند بیش از این جسمم را آزار بدهم.

فلاحی گفت: فکر نمی کردم بدین زودی کسوت نمایندگی را از تنم خارج کنم، در طی دو هفته تصمیم به عدم حضور در انتخابات گرفتم و پیش از آن فکر نمی کردم در انتخابات شرکت نکنم، تصمیم جدی من حضور در انتخابات و ادامه راه خدمت گذاری در کسوت نمایندگی بود که متاسفانه جسم بیمارم اینکار را برایم میسر نمیکند و امیدوارم در عرصه های دیگر خدمت گذار مردم باشم.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای کاندیدا های نمایندگی ابراز امیدواری کرد افرادی سالم و کاردان و معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران پیروز انتخابات باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مصطفی یکشنبه , 27 دسامبر 2015 - 11:02

مردم شهرستان اهر مردمی نجیب هستند که لایق نماینده ای قوی و کاردان هستند. ولی شاید کمی زودباورند.
به امید آینده ای روشن برای شهرمان با انتخاب نماینده ای کارآمدتر

فرزندارسباران یکشنبه , 27 دسامبر 2015 - 11:20

آقای فلاح شرمنده ی حوزه ی انتخابیه اش بودوهست! وآن وعده هایی راکه به مردم داده بودمحقق نشدحتی یک مورد! واصلا کاری پیش نبرد.باروسیاهی پاعقب کذاشت ومیدانست رای نخواهدآوردوبیهوده پول چهاساله که انباشته بودواسه خودشخرج نکند.این ترکش وسلامتی بهونه ای بیش نیست و…

اهری یکشنبه , 27 دسامبر 2015 - 11:34

رحمانی می تواند.

نظرات بسته شده است.