کد خبر : 58230
تاریخ انتشار : شنبه 26 دسامبر 2015 - 11:13
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای فتنه‌ها سال به سال پیچیده‌تر شدند/فتنه ۸۸ نسبت به فتنه ۷۸ بسیار پیچیده‌تر بود بسته هستند

فتنه‌ها سال به سال پیچیده‌تر شدند/فتنه ۸۸ نسبت به فتنه ۷۸ بسیار پیچیده‌تر بود

فتنه‌ها سال به سال پیچیده‌تر شدند/فتنه ۸۸ نسبت به فتنه ۷۸ بسیار پیچیده‌تر بود

به گزارش اهروصال به نقل از فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام محمد صالحان، امام جماعت روز عاشورای مسجد لولاگر در سال ۸۸، جمعه شب در بخش دیگری از برنامه‌های کاروان طلبگی «روایت فتنه» اظهار داشت: منطقه‌ای که مسجد لولاگر در آن قرار دارد، موقعیت حساسی است و میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران قرار دارد؛

به گزارش اهروصال به نقل از فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام محمد صالحان، امام جماعت روز عاشورای مسجد لولاگر در سال ۸۸، جمعه شب در بخش دیگری از برنامه‌های کاروان طلبگی «روایت فتنه» اظهار داشت: منطقه‌ای که مسجد لولاگر در آن قرار دارد، موقعیت حساسی است و میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران قرار دارد؛ میدان جمهوری جنب مسجد لولاگر، پیش از انقلاب اسلامی به میدان شام نامیده شده بود.

این فعال دینی و سیاسی ابراز کرد: انقلابی‌های این منطقه انقلابی صد‌در‌صد و ضدانقلاب‌های این منطقه هم صددر‌صد هستند؛ منطقه قرمز است و نوع فتنه‌ها در این منطقه شکل می‌گیرد.

وی عنوان کرد: نماز ظهر روز عاشورای مسجد لولاگر که بنیان نماز جماعت ظهر عاشورا را از ۲۰ سال پیش در کشور شکل داد، سال ۸۸ در خیابان نواب مورد هجوم فتنه‌گران قرار گرفت.

صالحان گفت: این نماز ساعت ۱۱ صبح آماده برپایی می‌شود، گفت: سال ۸۸ حدود ساعت ۱۱:۳۰ عده‌ای آشوب‌گر از طرف میدان آزادی به سوی جنوب خیابان نواب آمدند.

وی تأکید کرد: ابتدا سعی کردند تا سطل زباله‌ای را پشت سر بانوان نمازگزار، به آتش بکشند؛ زمانی که اهالی منطقه مانع این اقدام شدند، آشوب‌گران به سوی سنگ‌های اطراف خیابان رفتند و جمعیت نمازگزار را سنگ باران کردند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: خداو‌ند تمام معارف را در کپسولی به نام نماز جمع کرده است و حمله به نماز به معنای حمله به تمام دین است؛‌ پس از حمله نخستین آشوب‌گران، عده‌ای از جوانان دور تا دور نمازگزاران را طناب کشیدند و از آنان مراقبت کردند تا نمازشان را برپا کنند.

وی با بیان این‌که فتنه از اوایل انقلاب اسلامی همواره وجود داشته است، افزود: فتنه‌ها سال به سال پیچیده‌تر شدند و از این به بعد هم ییچیده‌تر خواهند شد همان‌طور که فتنه ۸۸ نسبت به فتنه ۷۸ بسیار پیچیده‌تر بود.

صالحان تصریح کرد: طلاب و روحانیان نباید تک‌بعدی فعالیت کنند و تنها به علم یا به تقوا بپردازند؛ تقوا و علم مکمل یکدیگر هستند.

وی در پایان گفت: خلأیی که در فتنه ۸۸ وجود داشت، پیشرو نبودن روحانیان در صحنه کارزار بود؛ البته این‌طور نبود که هیچ روحانی میان مدافعان از دین و نظام اسلامی وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/۲۴۶۲/ر۳۰/

http://fna.ir/3RVX6
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.