کد خبر : 58161
تاریخ انتشار : جمعه 25 دسامبر 2015 - 18:06
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای اتحادیه عرب: ترکیه فوری و بدون قید و شرط نظامیان خود را از عراق خارج کند بسته هستند

اتحادیه عرب: ترکیه فوری و بدون قید و شرط نظامیان خود را از عراق خارج کند

اتحادیه عرب: ترکیه فوری و بدون قید و شرط نظامیان خود را از عراق خارج کند

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، وزرای خارجه کشورهای اتحادیه عرب با بیان اینکه دخالت نظامی ترکیه در شمال عراق نقض حاکمیت عراق و تهدید امنیت ملی کشورهای عربی است، از ترکیه خواستند بدون هیچ قید و شرطی نیروهای خود را از شمال عراق خارج کند. شبکه خبری «السومریه نیوز» به نقل از «احمد

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، وزرای خارجه کشورهای اتحادیه عرب با بیان اینکه دخالت نظامی ترکیه در شمال عراق نقض حاکمیت عراق و تهدید امنیت ملی کشورهای عربی است، از ترکیه خواستند بدون هیچ قید و شرطی نیروهای خود را از شمال عراق خارج کند.

شبکه خبری «السومریه نیوز» به نقل از «احمد جمال» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق گزارش داد، در نشست اتحادیه عرب، بیشتر اعضای آن دخالت نظامی ترکیه در عراق و نقض حاکمیت آن را محکوم و این اقدام ترکیه را تهدیدی علیه امنیت ملی کشورهای عربی تلقی کردند.

احمد جمال همچنین اظهار داشت: در این نشست از دولت آنکارا خواسته ‌شد فورا نظامیان خود را بدون هیچ قید و شرطی از خاک عراق خارج کند.

در این نشست، اتحادیه عرب اعلام کرد حاضر است مطابق قوانین بین‌المللی به دولت عراق کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد، اتحادیه عرب همچنین بر ضرورت پیگیری این موضوع در شورای امنیت تا خروج نیروهای ترکیه از خاک عراق تاکید کرد.

به دنبال ورود نیروهای ترکیه‌ای به خاک عراق به بهانه مبارزه با داعش و آموزش نیروهای مردمی جهت مبارزه با تروریست، عراق این اقدام ترکیه را محکوم کرد و حیدر العبادی، نخست‌وزیر این کشور که چندی پیش برای خروج نیروهای ترکیه از شمال عراق اولتیماتوم داده بود و به وزیر خارجه عراق دستور داد تا شکایتی را علیه ترکیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد طرح کند.

انتهای پیام/م

http://fna.ir/H5GP2K

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.