کد خبر : 58147
تاریخ انتشار : جمعه 25 دسامبر 2015 - 18:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست ضروریست/ سازمان محیط زیست درگیر تفکرات سیاسی شده است بسته هستند

تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست ضروریست/ سازمان محیط زیست درگیر تفکرات سیاسی شده است

تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست ضروریست/ سازمان محیط زیست درگیر تفکرات سیاسی شده است

به گزارش اهروصال سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به آلودگی شدید برخی کلانشهرها به ویژه تهران و عدم توجه سازمان حفاظت از محیط زیست، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که این روزها بحث آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی کشور به

به گزارش اهروصال سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به آلودگی شدید برخی کلانشهرها به ویژه تهران و عدم توجه سازمان حفاظت از محیط زیست، اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم که این روزها بحث آلودگی هوا و مشکلات زیست محیطی کشور به ویژه در شهر تهران به یک معضل تبدیل شده است و همه به نوعی نسبت به این موضوع با تاسف و تاثر یاد می‌کنند اما هیچ تصمیم اساسی در این زمینه گرفته نمی‌شود.

وی افزود: عدم توجه و اهتمام جدی نسبت به آلودگی شدید هوا بسیار تاسف‌بار است. حل مسائل زیست محیطی بسیار زمان بر بوده و نیازمند تدوین برنامه مشخص است تا به تصویب برسد و برای برنامه بلند و میان مدت آن راهکاری ارائه شود پس لازم است اهتمام جدی در این زمینه صورت گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: با توجه به سوابق مدیریتی خانم ابتکار انتظار می‌رفت تصمیمات اساسی در زمینه آلودگی هوا اتخاذ شود ولی متاسفانه هر موضوعی در حیطه تخصصی ایشان پیش می‌آید شروع به فرافکنی و انتقاد به متولیان امر می‌کند و به هیچ عنوان رفتار خود را مورد توجه قرار نمی‌دهد.

هاشمی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان محیط زیست به ویژه رئیس آن متذکر شد: در جمهوری اسلامی اصلی، محوری‌ترین شخص در مقابل این معضل و مشکل (آلودگی هوا) رئیس سازمان محیط زیست است که باید در این زمینه طرح‌هایی مشخص و خارج از نگاه‌ها و تفکرات سیاسی ارائه دهد که متاسفانه ما شاهد این امر نیستیم.

وی با اشاره به دخیل شدن موضوعات سیاسی در امور سازمان حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: متاسفانه مسائل زیست محیطی اکنون درگیر تفکرات سیاسی شده است و هر کجا ایشان قرار می‌گیرد در مقابل پاسخگویی به مشکلات، طرف دیگر را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلی‌ترین کار و وظیفه خانم ابتکار این است که باید پاسخگوی مشکلات حوزه تخصصی خود باشد، گفت: از آنجا که مجلس نمی‌تواند ایشان را مورد استیضاح و سوال قرار دهد خانم ابتکار از این فرصت نهایت سوء استفاده را می‌کند و با کم کاری‌های خود مشکلات بسیاری را به بار آورده است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات موجود در ناوگان‌های درون و برون شهری گفت که این بخش باید مورد توجه جدی و در دستور کار و اولویت‌ قرار گیرد. چرا برای مسائل ریزگردها و آلودگی هوا همچنین تخریب درختان و یا احیا جنگل‌ها، محیط زیست و رئیس آن با اینکه امکانات کافی هم در اختیار دارند اهتمام قابل توجهی انجام نمی‌دهد؟ اگر هم کمبود منابعی در این زمینه باشد با برنامه‌ریزی مدون و چارچوب‌های منظم می‌توان پیگیری‌های لازم را داشت.

وی ادامه داد: خانم ابتکار و سازمان حفاظت از محیط زیست باید پاسخگوی مشکلات به وجود آمده باشند از آنجایی که این سازمان زیر مجموعه رئیس جمهور است لذا لازم است رئیس جمهور پاسخگوی قصور و کم کاری او باشد. رئیس جمهور باید از ایشان سوال کرده و پاسخگوی این کم کاری‌ها باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس لزوم شکل‌گیری فراکسیون محیط زیست در مجلس را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: لازم است این فراکسیون تشکل شده تا بیش از این رئیس محیط زیست به اشتباهات خود ادامه ندهد و ایشان را مورد سوال قرار دهند. همچنین از خانم ابتکار نیز خواهش می‌کنیم فارغ از مسائل جناحی، سیاسی و نگاه‌های خاص این موضوع را مورد توجه قرار دهد.

هاشمی در خاتمه با تاکید بر لزوم تحقیق و تفحص در سازمان حفاظت از محیط زیست، متذکر شد: تحقیق و تفحص در این سازمان موضوعی است که دیر یا زود باید انجام شود و هرچه سریعتر باید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا فرصت رسیدگی به این مسئله به طور کامل فراهم شود. اگر مجلس توجه کافی و جدی داشته باشد، تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان نیز انجام می‌شود. همچنین فراکسیون محیط زیست با کمک مجلس باید کلیه مسئولان و سازمان‌های مربوط به محیط زیست و کل دستگاه‌های مرتبط را مورد تحقیق و تفحص قرار دهد تا آن‌ها پاسخگوی اهمال و کم‌کاری‌های صورت گرفته در زمینه محیط زیست باشند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/AEXHAD
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.