کد خبر : 58139
تاریخ انتشار : جمعه 25 دسامبر 2015 - 18:03
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کاهش ۱۵ دلاری قیمت جهانی با ورود نفت ایران به بازار بسته هستند

کاهش ۱۵ دلاری قیمت جهانی با ورود نفت ایران به بازار

کاهش ۱۵ دلاری قیمت جهانی با ورود نفت ایران به بازار

به گزارش اهروصال به نقل از فارس مسئولان صنعت نفت ایران در طول یکی دو سال اخیر بارها اعلام کرده‌اند، صادرات نفت ایران به محض برداشته شدن تحریم ۵۰۰ هزار بشکه اضافه می‌شود و رقم صادرات نفت ایران را به میزان یک میلیون بشکه افزایش خواهند داد. افزایش صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۶ موجب

به گزارش اهروصال به نقل از فارس مسئولان صنعت نفت ایران در طول یکی دو سال اخیر بارها اعلام کرده‌اند، صادرات نفت ایران به محض برداشته شدن تحریم ۵۰۰ هزار بشکه اضافه می‌شود و رقم صادرات نفت ایران را به میزان یک میلیون بشکه افزایش خواهند داد.

افزایش صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۶ موجب شده است که تحلیل گران بازار انرژی ارزیابیهای مختلفی در مورد قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ داشته باشند.

اخیرا آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده است، بازگشت نفت ایران به بازار در سال ۲۰۱۶ میلادی می‌تواند قیمت نفت را ۵ تا ۱۵ دلار کاهش دهد و روند افت قیمت ها را تشدید کند.

ایران که چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را در اختیار دارد، انتظار دارد سال آینده پس از لغو تحریم‌ها روزانه یک میلیون بشکه نفت بیشتر روانه بازار کند.

این کشور اخیرا بیش از ۷۰ پروژه انرژی را که در حال برنامه ریزی آنهاست به شرکت های نفتی غربی عرضه کرده است.

صندوق بین المللی پول این هفته در گزارشی اعلام کرد، در حالی که احتمالا برخی از تاثیرات افزایش صادرات نفت ایران توسط بازار هضم شده، اما به محض اینکه تولید نفت جمهوری اسلامی ایران به صورت واقعی شروع به افزایش کند، ممکن است قیمت نفت کاهش بیشتری پیدا کند.

آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارش خود از بازار نفت در اوایل ماه جاری از افزایش صادرات نفت ایران به عنوان یکی از عواملی یاد کرد که موجب شد، این آژانس  پیش بینی کند، حجم ذخایر جهانی نفت در سال آینده ۳۰۰ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

صادرات نفت ایران از سال ۲۰۱۱ به این طرف به دلیل تشدید تحریم های غرب، حدود یک میلیون بشکه کاهش یافته است. ایران ۳۶ میلیون بشکه از نفت تولید شده خود را در دریا و روی تانکرها ذخیره کرده است.

صندوق بین المللی پول اعلام کرده: «هرچند ممکن است بخشی از این تاثیر قبلا در بازارها کاهش یافته باشد، اما ممکن است وقتی صادرات نفت ایران افزایش می یابد، کاهش بیشتر (قیمت نفت) محقق شود.

صندوق بین المللی پول همچنین اعلام کرده، واکنش بازار نفت به بازگشت ایران تا حد زیادی بستگی به عملکرد اوپک خواهد داشت. اوپک اوایل ماه جاری میلادی تلویحا اعلام کرد که آماده کاهش تولید برای حمایت از قیمت ها نیست و تحلیلگران نیز انتظار ندارند که این سازمان با کاهش تولید برای نفت ایران جا باز کند.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/O362O3

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.