کد خبر : 57296
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 دسامبر 2015 - 18:10
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «عفرین» نقطه آغاز عملیات شکست حصر شهرک‌های نُبُل و الزهرا بسته هستند

«عفرین» نقطه آغاز عملیات شکست حصر شهرک‌های نُبُل و الزهرا

«عفرین» نقطه آغاز عملیات شکست حصر شهرک‌های نُبُل و الزهرا

به گزارش اهروصال به نقل از فارس در دمشق، گزارش‌های خبری از تشکیل اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و کشورهای هم پیمان آن از یک‌سو و کمیته‌های مردمی کردهای سوریه در شهر «عفرین»، در شمال حلب از سوی دیگر خبر می‌دهند. بر اساس خبرهای به دست آمده ماموریت این اتاق شکستن محاصره دو شهرک شیعه

به گزارش اهروصال به نقل از فارس در دمشق، گزارش‌های خبری از تشکیل اتاق عملیات مشترک ارتش سوریه و کشورهای هم پیمان آن از یک‌سو و کمیته‌های مردمی کردهای سوریه در شهر «عفرین»، در شمال حلب از سوی دیگر خبر می‌دهند.

بر اساس خبرهای به دست آمده ماموریت این اتاق شکستن محاصره دو شهرک شیعه نشین «نبل» و «الزهراء» در ریف شمالی حلب از سوی گروه‌های مسلح تکفیری از جمله جبهه النصره است.

منابع نزدیک به گروه‌های مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه تاکید کردند: حمله ناکام روز گذشته (شنبه) گروه‌های تروریستی از جمله جبهه النصره علیه نبل و الزهراء تلاشی از سوی این گروه‌ها جهت پیش دستی بر اتاق عملیات مشترک مذکور است که در آن رزمندگان مقاومت حزب الله و جنبش نجباء عراق مشارکت دارند و از پشتیبانی نیروی هوایی روسیه نیز بهره می‌برد.

این منابع در ادامه توضیح دادند که هدف کنونی گروه‌های تروریستی در ریف جنوبی حلب حفظ مناطق باقی مانده در این ریف است، اما با سقوط شهرک خان طومان به نظر می‌رسد، نقشه‌های گروه‌های مسلح در این منطقه با شکست مواجه شده و هم اکنون ارتش سوریه به سمت شهر حلب از محور جنوبی آن در حرکت است.

منابع مذکور ادامه دادند: عملیات ارتش سوریه پس از محور جنوبی، شامل محور شمالی و غربی استان حلب را در بر خواهد گرفت، این درحالی است که نمی‌توان کمیته‌های مردمی کُردها در شمال حلب را نادیده گرفت که به خطری بزرگ برای گروه‌های تروریستی در این منطقه تبدیل شده‌اند.

به گفته این منابع اشراف ارتش سوریه بر بخش‌های گسترده‌ای از مناطق اطراف نبل و الزهراء اکنون به مانعی بزرگ در مسیر پیشروی گروه‌های تروریستی تکفیری به سمت این دو شهرک تبدیل شده و به موازات آن آمادگی کمیته‌های مردمی این دو شهرک موجب وارد آمدن خسارات سنگین و تلفات بسیار به گروه‌های تکفیری طی حمله به این دو شهرک شده است.

این منابع تصریح کردند: تاکنون گروه‌های تکفیری امید داشتند، با اتمام ذخایر تسلیحاتی و نظامی کمیته‌های مردمی نبل و الزهراء خواهند توانست این دو شهرک را تصرف کنند، اما اقدام ارتش سوریه در ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی از طریق بالگرد به این دو شهرک و همچنین شهرک عفرین علاوه بر به خطا رفتن تیر این گروه‌ها، نشان داد که ارتش سوریه خود را برای عملیات گسترده در این منطقه از دو محور آماده می‌کند.

به گفته این منابع محور اول عملیاتی ارتش سوریه حلب – اعزاز – مرزهای ترکیه خواهد بود که حلقه فشار بر تروریست‌های متمرکز داخل بخش شرقی شهر حلب خواهد افزود که مهمترین نتیجه آن شکست محاصره نبل و الزهراء خواهد بود.

اما در خصوص محور دوم این منابع تاکید می‌کنند که محور دوم عملیات ارتش سوریه از شهر عفرین خواهد بود که پیشروی به سمت عمق ریف ادلب را شامل خواهد شد که در غرب آن قرار دارد و به موازات آن باید شاهد بسته شدن مرزهای ترکیه به روی گروه‌های تروریستی باشیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BBHUWW
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.