کد خبر : 57167
تاریخ انتشار : شنبه 19 دسامبر 2015 - 22:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شورای نگهبان محکم ایستاده و اجازه نفوذ به دشمن نمی‌دهد/ امروز نقاط قوت و اقتدار نظام نشانه گرفته شده است بسته هستند

شورای نگهبان محکم ایستاده و اجازه نفوذ به دشمن نمی‌دهد/ امروز نقاط قوت و اقتدار نظام نشانه گرفته شده است

شورای نگهبان محکم ایستاده و اجازه نفوذ به دشمن نمی‌دهد/ امروز نقاط قوت و اقتدار نظام نشانه گرفته شده است

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست «موشکافی جریان فتنه و نفوذ» که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، گفت: آنچه که کشور ما را به نوعی با فتنه درگیر کرد، محصول نفوذ برخی نخبگان و خواص

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست «موشکافی جریان فتنه و نفوذ» که در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، گفت: آنچه که کشور ما را به نوعی با فتنه درگیر کرد، محصول نفوذ برخی نخبگان و خواص جامعه بود، البته نفوذ به این معنی نبود که عامل‌گیری به‌صورت صرف از طرف دشمن صورت گرفته باشد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره بصیرت بالای ملت در ۹ دی، تاکید کرد: ۹ دی اتفاق نادری است که حاصل نفوذناپذیری ملت بود و در آن روز ملت رشادت و بلوغی از خود نشان داد که مانند گذشته نتوانست عملیات نفوذ بر روی مردم تاثیر بگذارد. در زمان فتنه روزهای سختی را به خود دیدیم ولی از آن به خوبی رد شدیم.

صفارهرندی گفت: نفوذ یعنی اثرگذاری. اگر تیری وارد جایی شود، بر آنجا اثر می گذارد. باید جنبه‌های مختلف نفوذ را در مورد نظام خودمان بررسی کنیم.

صفارهرندی در ادامه با اشاره به انواع نفوذ که توسط دشمن صورت می‌گیرد، تصریح کرد: دشمن نقاط آسیب‌پذیر را پیدا می‌کند و عملیات خودش را انجام می‌دهد، گاهی تا مرکز حکومت هم پیش می‌رود مانند اسرائیل که تا قلب بیروت پیش رفت، ولی از طرفی هم دیدیم که در جنگ ۳۳ روزه، ۵ کیلومتر هم نتوانست جلو برود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان مطالبی در مورد نفوذ امنیتی دشمن، افزود: گروهی با پنهان کردن خود در کنار مقامات عالی‌رتبه قرار می‌گیرند و منتظرند به آنها فرمانی داده شود، مانند ماجرای ۷ تیر که ما شاهد شهادت دکتر بهشتی با چنین نفوذی بودیم.

وی ادامه داد: در آن دوران خیلی از دشمنان تصور می‌کردند با کارهایی که انجام می‌دهند، می‌توانند انقلاب را سر جایش بنشانند و احساس می‌کردند با این کارها انقلاب از استکبارستیزی‌اش دست برمی‌دارد، ولی کشور ما به خوبی از این عملیات نفوذ گذر کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به عملکرد دولت موقت، گفت: زمانی که کارنامه دولت موقت را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در آن افرادی با نگاه‌های مختلف وجود داشتند، بعدها که پرده کنار رفت و هویت‌ها مشخص شد، دیدیم که عده‌ای سر سفره جمهوری اسلامی بودند، ولی حلیم کشورهای دیگر را هم می‌زدند.

صفارهرندی اظهار داشت: در تسخیر لانه جاسوسی هم مشخص شد که بنی‌صدر دارای کد رمزی است و زمانی که در پاریس حضور داشت، در سفارت آمریکا یارگیری شده بود، البته خودش هم این موضوع را رد نمی‌کند که برای مشورت دادن به سفارت آمریکا می‌رود، ولی چرا کسی که فقط مشورت می‌دهد باید دارای کد رمزی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به کارکردهای شورای نگهبان، گفت: یکی از کارکردهای شورای نگهبان این است که به‌عنوان یک دروازه‌بان، قبراق و محکم ایستاده و نمی‌گذارد دشمن نفوذ کند و وارد شود و انصافا در این راستا به خوبی عمل کرده است. از وقتی که این ساختارها در نظام کامل شد، می‌بینید که از این طریق نفوذ ممکن نیست.

وی گفت: دشمن از لحاظ نظامی تمام زور خود را در دوران جنگ تحمیلی زد و بعد از آن هم زمانی که احساس کرد نظام سست شده است، خواست به آن ضربه بزند، ولی در عملیات مرصاد یک ضربه اساسی خورد.

صفارهرندی یادآور شد: حزب توده در تلاش بود که عملیات سنگینی علیه ایران داشته باشد ولی نظام توانست این شبکه را کشف کند و ضربه سنگینی به آنها زد و بعد از آن نفوذ از طریق امنیتی و نظامی کاهش پیدا کرد و به صفر رسید.

وی خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌شود دشمن، منظورمان در سطح شیاطین جهانی است، وگرنه عده‌ای که ادعای دشمنی با نظام دارند، آن‌قدر کوچک هستند که دشمن آنچنانی برای نظام به حساب نمی‌آیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز دوست و دشمن به قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه اذعان دارند،  تصریح کرد: امروز وقتی مردم یمن می‌خواهند حقوق خودشان را بگیرند، از طریق فرمول انقلاب اسلامی ایران عمل می‌کنند و همین فرمول هم منجی آنها می‌شود. در عراق، سوریه و لبنان و برخی کشورهای دیگر هم به همین شکل است.

صفارهرندی تصریح کرد: یکی از راه‌های دشمن برای نفوذ این است که شکل نفوذ را از نوع شناخته‌شده خودش خارج می‌کند، یعنی دشمن نتیجه‌ای را که می‌توانست از مزدوران خودش بگیرد، از کسانی می‌گیرد که مزدورش نیستند، ولی فکرشان همان فکر دشمن است و مانند دشمن عمل می‌کنند.

وی گفت: لزوماً این افراد کسانی نیستند که با دشمن قرار و مدار گذاشته باشند، مانند امیر انتظام و کشمیری. چه بسا این افراد از جنس انقلاب هم باشند و هم‌چنان هم ممکن است مسئولیت داشته باشند، ولی برآورد نگاهشان به دشمن نزدیک است.

صفارهرندی با بیان اینکه قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران قابل انکار نیست، اظهار داشت: بعضی‌ها می‌گویند این اقتدار به ضرر ماست و به نفع ما نیست. آنها می‌گویند به ما چه ربطی دارد که در یمن، عراق و سوریه چه می‌گذرد. این گفته‌ها ظاهر قشنگی هم دارد، عده‌ای هم به خاطر ظاهر قشنگ شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران را سر می‌دادند اما در باطن این افراد اعتقاد دیگری داشتند و این افراد به دنبال مرگ ایران هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شما از آنها که ادعای جانم فدای ایران می‌کردند هیچ کارنامه‌ای را در رابطه با فدا شدن برای ایران، پیدا نمی‌کنید.

صفارهرندی اضافه کرد: این افراد در راستای منافع خود شعارهای انقلاب را تغییر می‌دهند و به عنصر انسجام‌بخش نظام توهین می‌کنند و مرگ بر ولایت فقیه می‌گویند و از آن بالاتر به اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) هم بی‌حرمتی می‌کنند.

وی تأکید کرد: یک زمان برخی از اصلاح‌طلبان خوش‌خیم به کسانی که اعتقادی به امام و پیامبر(ص) اسلام نداشتند، معترض شدند و گفتند ما به دنبال این هستیم که آرمان‌های امام(ره) محقق شود. ولی طرف مقابلشان می‌گفت اگر قرار بود آرمان‌های امام(ره) محقق شود، مگر ما احمق بودیم که دنبال شما راه بیفتیم. ما به دنبال جمع کردن همین آرمان‌ها هستیم.

صفارهرندی اضافه کرد: تک‌تک نقاط قوت و اقتدار نظام نشانه گرفته شده است، اما نه مستقیم و آرپی‌جی، بلکه به‌صورت غیرمستقیم. به طور مثال به شهدا توهین می‌کنند یا اینکه دیده می‌شود استاد دانشگاهی در کلاس درس، شهدا را مسخره می‌کند و یا استادی سینه سپر می‌کند واجازه دفن شهیدان را در دانشگاه نمی‌دهد. اینجا می‌فهمیم که جنس نفوذ تغییر کرده است و از طریق رخنه در باورها و جابه‌جا کردن ارزش‌ها عمل می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گاهی دیده می‌شود از تریبون‌های مختلف القاء می‌شود که ما هرچه ضعیف‌تر و ذلیل‌تر باشیم، بهتر است و می‌گویند امروز استقلال معنی ندارد و چرا ما باید مستقل باشیم.

صفارهرندی گفت: گاهی می‌بینیم عده‌ای منفورترین چهره‌های عالم را بزک می‌کنند. مثلا برای تطهیر اسرائیل کتاب می‌نویسند. این نمونه‌ای از نفوذ است. بی‌خود نیست که وقتی دورشان شلوغ می‌شود، به جای اینکه پشت و حامی نیروهای مسلح باشند، به سپاه یا نیروهای مسلح توهین می‌کنند.

وی تصریح کرد: ۴ سال پیش آمریکا می‌گفت با یک بمب کار بشار اسد را تمام می‌کند، ولی بعد از ۴ سال تازه جان کری به پوتین می‌گوید بنا نداریم بشار اسد را کنار بگذاریم. باید به اینها گفت واقعا خسته نباشید.

صفارهرندی گفت: حتی آنهایی که خیلی به دیپلماسی‌شان به‌عنوان نسخه شفابخش تکیه می‌کنند در موقع چانه زدن با رقیب روی قدرت‌های انقلاب اسلامی جلو می‌روند نه روی دیپلماسی خودشان.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: آمریکا می‌گوید باید ضعیف و ذلیل باشید تا کنگره برجام را تصویب کند، ولی اگر ما ضعیف شویم، دیگر توسری‌خور آنها می‌شویم.

صفارهرندی با بیان اینکه نفوذ فرهنگی، امروز در دستورکار است، افزود: هر کس برآورد غلط داشته باشد، نسخه غلط می‌نویسد، برآورد غلط محصول اطلاعات غلط است مانند آنکه گفته می‌شود فلان ابرقدرت هر کاری که دلش بخواهد می‌تواند انجام دهد، در صورتی که این طور نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا نسبت به گذشته ضعیف شده است، گفت: دهه ۶۰ میلادی ایالات متحده به یک ثروت انبوه رسیده بود و از آن برای قدرت استفاده می‌کرد، ولی امروز دیگر نمی‌تواند این کار را انجام دهد، چون ثروت گذشته را ندارد و به هر جا هم که برسد، انگلی عمل می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی‌ها به شدت آلوده دنیا شده‌اند و همین هم فرصتی برای زمین خوردن آنها شده است. اینکه می‌بینیم همان آقایی که یک روز پای خطبه‌اش می‌نشستیم و علیه استکبار و آمریکا حرف می‌زد، امروز برعکس آن را می‌گوید، به خاطر این است که تعلقات این افراد عوض شده است.

صفارهرندی افزود: آلوده شدن به دنیا نمونه دیگری از نفوذ دشمن است. یک آقایی قبلاً اطلاعاتی بوده و مزه دنیا را چشیده، ولی حالا جنس برآوردهایش عوض شده است. کسی که به مال و منال وابستگی ندارد، برایش فرقی نمی‌کند که ماشین یا دلار چقدر می‌شود، ولی اگر این‌گونه نباشد، دائماً نرخ‌ها را برآورد می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  ادامه داد: برخی از افراد هم به واسطه بچه‌‌های خود، اطرافیان خود یا کارگزاران فاسدی که دارند گمراه می‌شوند. مثلا آقایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام توانسته بود به‌عنوان مشاور رئیس مجمع خودش را جا بزند، در سال ۸۸، یک نامه به کروبی می‎نویسد و امام(ره) را جلاد و قاتل معرفی می‌کند و به کروبی می‌گوید قرارمان این نبود که از امام(ره) دم بزنیم.

وی گفت: وقتی ما به آقای هاشمی رفسنجانی گفتیم کنار شما چنین کسی بوده است، توضیحاتی داد که البته توضیح وی ما را ناامید کرد.

صفارهرندی ادامه داد: به هر حال می‌بینیم فردی با این خصوصیات می‌شود امین انقلاب، ولی یک بچه بسیجی نمی‌تواند بگوید که چرا حقوق مردم را ضایع می‌کنید یا اینکه چرا چند هزار تن سیب‌زمینی را از بین بردید.

وی ادامه داد: آیا نمی توانستند آن سیب‌زمینی‌ها را بین مستمندان و فقرا تقسیم کنند، اصلاً مگر نمی‌گفتند دولت وقت با سیب‌زمینی رأی جمع کرد، اگر این کار جواب می‌دهد، اینها هم چنین کاری می‌کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مگر یکی از رسوایی‌های نظام فاسد سرمایه‌داری این نبود که برای تنظیم بازار، گندم را به دریا ریخت. حال آیا باید این سیستم فاسد سرمایه‌داری وارد نظام ما شود. اینها حاصل نفوذ فرهنگی دشمن است.

صفارهرندی در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان خاطرنشان کرد: کسی که می‌گوید همه راه طی‌شده در انقلاب اشتباه بوده و کسی که می‌خواهد امام‌زدایی کند، نباید در کانون‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری وارد شود. کسی هم که تأمین معاش مردم برایش در اولویت نیست و مسائل سیاسی برایش اهمیت بیشتری دارد نیز به همین صورت است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری افزود: مهندس بازرگان از جمله کسانی است که بنده معتقدم آدم متدینی بود و وابسته و آلوده به بیگانه نبود. شاید بهترین افراد کابینه بازرگان خودش بود. چون راست حسینی حرف‌هایش را می‌زد، البته ما با برخی از این حرف‌ها موافق نبودیم، امام هم بارها بر سلامت شخصی بازرگان صحه گذاشتند، اما هیچ منافاتی ندارد که فردی با این مشخصات برآورد اشتباه داشته باشد، کمااینکه الان هم اگر ترازی را در نظر بگیریم، افراد رتبه‌های بالا و پایینی دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: لزومی ندارد ما خط‌کش بگذاریم و هر کسی که ذره‌ای با ترازهای ما همخوانی نداشت را خارج از نظام و انقلاب بدانیم. حرف ما به افرادی است که همه اصرار نظام را در اختیار دشمنان قرار دادند.

صفارهرندی در ادامه در رابطه با وظایف دانشگاه و دانشجو در برابر نفوذ دشمن گفت: قبل از هر چیزی به درستی دانستن مهم است. ما ضربه‌هایی که می‌خوریم از ندانستن است. باید سطح بصیرت را از راه اطلاع‌یابی درست بالا ببریم.

وی تأکید کرد: باید دل‌ها را از کینه خالی کرد و به دنبال کسب اطلاعات درست رفت و در راه باید از مرشد راهی که امتحان پس داده است، تبعیت کرد. کسی که حتی نمی‌تواند خانه خودش را هم اداره کند، نمی‌تواند نسخه نظارت برای کشور و بزرگان نظام بنویسد.

صفار هرندی اظهار داشت:  دشمن در تلاش است نمایشی اجرا کند که طرف مقابل را به توهم و اشتباه بیندازد. یک زمانی به مردم می‌گفتند رأی خود را در صندوق این نظام ضد آزادی و دیکتاتور نیندازید، ولی موفق نشدند. بعد دیدیم همانهایی که انتخابات را تحریم می‌کردند، می‌گویند به کسی رأی بدهید که کلید مشکلات مملکت در دستش است و به‌راحتی می‌تواند آن را باز کند و مردم را در فهم اصولی دچار مشکل می‌کند.

وی در خاتمه گفت: اینها اگر بتوانند آدم‌های بنجل را در محیط‌های تصمیم‌گیری مانند مجلس جا می‌اندازند، البته یک سد محکم در مقابلشان است، ولی این افراد می‌گردند و یک سری آدم‌های سفید را پیدا می‌کنند، آدم‌هایی که اعتبار اجتماعی داشته باشند، مانند پزشکی که خوب طبابت کرده و با این آدم‌ها کار خود را شروع می‌کنند، اما پس از مدتی می‌بینیم که مجلس چیز دیگری از آب درمی‌آید. ما باید بتوانیم از اقدامات این افراد و دشمنان خط‌خوانی کنیم.

انتهای پیام/

http://fna.ir/E7EJCY
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.