کد خبر : 56966
تاریخ انتشار : جمعه 18 دسامبر 2015 - 18:21
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۴۰۰۰ نشریه مجوز انتشار گرفتند/ قانون مطبوعات اصلاح می‎شود بسته هستند

۴۰۰۰ نشریه مجوز انتشار گرفتند/ قانون مطبوعات اصلاح می‎شود

۴۰۰۰ نشریه مجوز انتشار گرفتند/ قانون مطبوعات اصلاح می‎شود

به گزارش اهروصال، علی جنتی شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی های رسانه در شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان سبزوار  به لحاظ  پیشینه تاریخی و فرهنگی و همچنین وجود مراکز علمی و دانشگاهی متعدد شایسته آن است که در حوزه رسانه از چند روزنامه  وزین برخوردار باشد تا با توزیع

به گزارش اهروصال، علی جنتی شامگاه پنجشنبه در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه توانمندی های رسانه در شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان سبزوار  به لحاظ  پیشینه تاریخی و فرهنگی و همچنین وجود مراکز علمی و دانشگاهی متعدد شایسته آن است که در حوزه رسانه از چند روزنامه  وزین برخوردار باشد تا با توزیع آن در سطح کشور توانمندی های این دیار  بیشتر به هموطنان معرفی شود.

وی گفت: مهمترین ویژگی تمدن هر منطقه گستره رسانه آن است و هر مقدار که مطبوعات و نشریات الکترونیک بیشتر باشد نشان دهنده فرهنگ آن سرزمین است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته تلاش شده تا فرایند و زمان صدور مجوز نشریات کوتاه شود ادامه داد: صدور مجوز در گذشته مستلزم صرف وقت پنج ساله بود اما هم اکنون در کمتر ازچهار ماه این مجوزها صادر می می شود.

جنتی به تشکیل هیئت نظارت بر مطبوعات هر دو هفته یکبار اشاره کرد و گفت: ما برای هر تعداد متقاضی نشریه مجوز صادر می کنیم برای ما مهم نیست نشریه ای خلاف یا موافق با دولت باشد.

وی با تاکید بر اینکه نشریات در سالم سازی فضای جامعه  و شفاف  سازی آن نقش بسزایی دارند گفت: اگر رسانه ها ورود قوی تری به مسائل فرهنگی و سیاسی کشور داشته باشند از بسیاری فسادهای مالی جلوگیری خواهد شد.

در برخورد با روزنامه ها بی طرفانه قضاوت می کنیم

وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی افزود: ما از هر گونه نقد سازنده استقبال می کنیم و در برخورد با روزنامه ها کاملا بی طرفانه قضاوت خواهیم کرد.

جنتی با بیان اینکه هیچ نشریه ای نباید فوراً توقیف شود مگر اینکه توهینی به مقدسات اسلام داشته باشند ادامه داد: قانون مطبوعات دارای اشکالات اساسی است که در حال اصلاح شدن است.

وی افزود: لایحه این قانون جدید به محض تنظیم شدن تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

حمایت از خبرنگاران

جنتی با اشاره به اینکه برای حمایت از نشریات کشور ضوابطی توسط اصحاب رسانه تدوین شده است افزود: سیاست کلی بر این است که امتیازات ویژه تری برای روزنامه نگاران استان های محروم تر در نظر گرفته شود تا آن ها نیز  بتوانند به استقلال برسند.

وی ادامه داد: در برخی شهرها ممکن است ما اقدامات زیر ساختی انجام دهیم، در برخی از استان ها نشریات خوبی فعال هستند اما متاسفانه چاپخانه ندارند که با کمک بخش خصوصی اقدام به ساخت چنین اماکنی خواهیم کرد.

جنتی گفت: همه نشریاتی که در حوزه دین، دفاع مقدس اقتصاد مقاومتی  و ارزش های ملی ما فعالیت می کنند گاهی می توانند تا سه برابر یارانه هایی که پیش بینی شده استفاده کنند.

بیمه بسیاری از خبرنگاران پرداخت می شود

وی در مورد بیمه خبرنگاران نیز گفت: در حال حاضر بیمه بسیاری از خبرنگاران پرداخت می شود.

وزیر ارشاد بیان کرد:  طبق قانون اصحاب رسانه باید خبرنگاران خود را بیمه کنند اما  در عین حال برای اینکه کمکی به رسانه ها شود اعلام شده مجموع رسانه هایی که خبرنگاران خود را بیمه می کنند ما به آن روزنامه بابت بیمه، هزینه پرداخت می کنیم و خبرنگاران  آزاد نیز باید به صورت خویش فرما خود را بیمه کنند.

جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تکثر و محدودیت در صدور مجوز نشریات محلی نیز گفت: تاکنون آمایشی در این مورد انجام نشده اما قدر مسلم  ما نیاز به توسعه هر چه بیشتر نشریات داریم همچنان که شهرستان سبزوار با این پیشینه تمدنی به تعداد بیشتری  نشریه و روزنامه چاپی و الکترونکی احتیاج دارد و برای هر تعداد متقاضی  مجوز فعالیت داده خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صدور  چهار هزار مجوز نشریه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون اظهار کرد: این رقم  در مقایسه با سال های قبل رشد داشته است و لذا در این دو سال فرصت ویژه ای برای نشریات ایجاد شده تا از توانمندی خود استفاده کنند.

وی افزود: همچنین تعداد دو هزار سایت محلی در سطح کشور فعال است که بایستی نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

جنتی همچنین قول صدور مجوز روزنامه ای برای شهرستان سبزوار را به اهالی رسانه این شهرستان داد و گفت: تامین هزینه های این روزنامه با کمک های بخش خصوصی و اهل فن خواهد بود البته وزارت ارشاد نیز در حدی که بتواند تسهیلاتی در قالب یارانه در اختیار آن ها قرار خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.