کد خبر : 56910
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 دسامبر 2015 - 23:05
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای «حزب‎الله»: ائتلاف جدید عربستان «آمریکایی» است بسته هستند

«حزب‎الله»: ائتلاف جدید عربستان «آمریکایی» است

«حزب‎الله»: ائتلاف جدید عربستان «آمریکایی» است

  به گزارش اهروصال به نقل از فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‎ای در واکنش به اعلام تشکیل ائتلاف جدید سعودی موسوم به «ضد تروریسم» تاکید کرد که اهداف و پشت‎پرده بیانیه عربستان در خصوص تشکیل ائتلاف با «کشورهای اسلامی»، به شدت شک برانگیز است. حزب الله اعلام

 

به گزارش اهروصال به نقل از فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‎ای در واکنش به اعلام تشکیل ائتلاف جدید سعودی موسوم به «ضد تروریسم» تاکید کرد که اهداف و پشت‎پرده بیانیه عربستان در خصوص تشکیل ائتلاف با «کشورهای اسلامی»، به شدت شک برانگیز است.

حزب الله اعلام کرد که این بیانیه در راستای اجرای سناریوی آمریکا به منظور تامین نیروهای لازم به منطقه به جای اعزام نیروهای زمینی آمریکایی است.

گروه مقاومت اسلامی لبنان با اشاره به ادعای عربستان در مشارکت لبنان در این ائتلاف تاکید کرد که به طور مطلق با پیوستن لبنان به آن مخالف است.

حزب الله با اشاره به استقبال «تمام سلام» نخست وزیر لبنان از تشکیل این ائتلاف اعلام کرد که آنچه که تمام سلام عنوان کرده است، یک نظر شخصی است زیرا نخست وزیر نمی تواند با ورود به ائتلافی که سوالات و ابهامات زیادی درباره آن وجود دارد، موافقت کند.

حزب الله به دبیرکلی سید حسن نصرالله در ادامه بیانیه خود آورده است: ما از بیانیه عربستان درباره عضویت لبنان در این ائتلاف بدون در جریان بودن لبنانی‎ها، غافلگیر شده‎ایم، زیرا این مساله به منزله نقض قانون اساسی و همه قوانین لبنان است.

حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه جنایات و فعالیت‎های تروریستی عربستان در منطقه از جمله در یمن بر کسی پوشیده نیست، افزود: باید این سوال را مطرح کرد که چه کسانی پشت این ائتلاف هستند و چه ویژگی‎هایی دارند و اسرائیل چه جایگاهی در آن دارد.

«محمد حسنین هیکل» اندیشمند، تاریخدان و تحلیلگر مصری ساعتی پس از اعلام ائتلاف جدید عربستان، آن را به باد انتقاد گرفت و تاکید کرد که برخی از کشورهایی که عضو این ائتلاف هستند، خود حامی تروریسم هستند.

این تحلیلگر مصری که از منتقدان تهاجم نظامی عربستان به یمن است تصریح کرد: بعد از شکست عملیات طوفان قاطع [در یمن] دیدند تنها راه خروج از تنگنا ائتلاف اسلامی نظامی است.

هیکل که این سخنان را در توییتر شخصی خود منتشر کرد، واقعیت حقیقی این ائتلاف را فاش کرد و گفت: برخی از کشورهای عضو این ائتلاف جدید عربستان، از مهمترین حامیان گروه تروریستی داعش هستند.. ائتلاف بدون هماهنگی، بدون دیدگاه بدون مکانیزم مشحص و دارای اهدافی پراکنده است.

گفتنی که مقامات برخی کشورهایی که مقامات سعودی بر عضویت آنها در ائتلاف جدید عربستان تاکید کردند، درباره این ائتلاف ابراز بی اطلاعی و عضویت در آن را تکذیب کردند.

انتهای پیام/ح

 

 

 

 

 

http://fna.ir/J5YF4Q
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.