کد خبر : 56641
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 دسامبر 2015 - 22:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وقف راهی برای گسترش عدالت اجتماعی/ ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه بسته هستند

وقف راهی برای گسترش عدالت اجتماعی/ ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه

وقف راهی برای گسترش عدالت اجتماعی/ ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است، گفت: وقف راهی برای گسترش عدالت اجتماعی در جامعه است. به گزارش اهروصال به نقل از مهر، سومین همایش وقف و رسانه آذربایجان شرقی شامگاه امروز سه شنبه با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است، گفت: وقف راهی برای گسترش عدالت اجتماعی در جامعه است.

به گزارش اهروصال به نقل از مهر، سومین همایش وقف و رسانه آذربایجان شرقی شامگاه امروز سه شنبه با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان و مدیرکل صدا و سیمای استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش تجلیل از فعالان حوزه وقف و رسانه‌ و ترویج فرهنگ وقف و جلب اعتماد عمومی و ایجاد زمینه مناسب برای وقف‌های جدید عنوان شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی در این همایش با اشاره به اینکه وقف تجارت بدون ربا است، افزود: وقف سالم ترین اقتصاد اسلامی  است که باعث گسترش عدالت در جامعه و راهی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

اهمیت و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف

حجت ‌الاسلام علی مصائبی سپس با تاکید بر اهمیت و نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ وقف ادامه داد: باید فرهنگ وقف بیش از پیش در بین مردم گسترش پیدا کند که در این خصوص رسانه ها و خبرگزاری ها نقش بسیار مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه باید انتظارات متقابل اوقاف و رسانه ها مشخص و تبیین شود، افزود: باید رسانه ها انتظارات ما را در نظر بگیرند و در جهت تبلیغ و گسترش فرهنگ وقف تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی سپس با بیان اینکه نیازهای جامعه در خصوص وقف باید شناسایی شوند، گفت: اگر این شناسایی و ارزیابی صورت گیرد می توان برنامه ریزی کرد و برنامه ها را به سمت تامین نیازها سوق داد.

حجت ‌الاسلام مصائبی با تاکید بر اینکه وقف همچنین بهترین راه برای تامین امنیت جامعه اسلامی است، افزود: باید در زمینه وقف اولویت ها مشخص شود و رسانه ها هم با ترویج وقف بر این مهم تاکید کنند و زمینه افزایش فرهنگ وقف را در جامعه فراهم سازند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران همچون راویان احادیث در طول تاریخ هستند، ابراز داشت: باید خبرنگاران نیز همچون روایان بزرگ حدیث در تاریخ اسلام که باصداقت رفتار می کردند، این خبرنگاران نیز صداقت در انتشار اخبار را مدنظر قرار دهند.

حجت ‌الاسلام مصائبی در ادامه به تهاجم فرهنگی غرب و گسترش شبکه های ضداسلامی در کشورهای اروپایی اشاره کرد و اظهار داشت: این تهاجم نقش رسانه های کشور را دوچندان می کند که باید انها در برابر این هجمه ها هم حرفی برای گفتن داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌ شرقی همچنین گفت: در سال جاری بیش از ۱۰۰ وقف جدید در سطح استان ثبت شده است.

رسانه ها تاثیرگذارترین ابزار در نهادینه کردن فرهنگ وقف هستند

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی نیز در ادامه این همایش به نقش رسانه ها در خصوص ترویج فرهنگ وقف اشاره کرد و گفت: رسانه ها تاثیرگذارترین ابزار در نهادینه کردن فرهنگ وقف هستند.

سید محسن لطیفی با بیان اینکه وقف باید در جامعه بیش از پیش گسترش یابد، افزود: وقف می تواند باعث حل بسیاری از مشکلات کشور شود.

وی با اشاره به اینکه اهمیت وقف در جامعه نشانگر ضرورت توجه رسانه ها به این مقوله مهم است، ادامه داد: همراهی صاحبان رسانه ها و خبرنگاران با فعالان وقف و افزایش تعامل در این زمینه می ‌تواند باعث گسترش وقف در کشور شود.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی سپس با بیان اینکه باید همایش وقف و رسانه به صورت کشوری در تبریز برگزار شود، گفت: در این خصوص آمادگی داریم تا با اوقاف استان همکاری داشته باشیم.

لازم به ذکر است که خبرگزاری مهر سرپرستی آذربایجان شرقی نیز در این همایش حائز رتبه برتر شد و برای سومین سال متوالی از این رسانه تجلیل شد.

در این همایش که بیشتر سرپرست های استانی خبرگزاری ها، مدیران پایگاه های خبری، روزنامه ها، هفته نامه ها  و مجلات سراسری و استانی حضور داشتند از اسد بابایی، سرپرست خبرگزاری مهر آذربایجان شرقی با اهدای لوحی به عنوان خبرگزاری فعال در حوزه وقف و رسانه تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.