کد خبر : 5647
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 فوریه 2015 - 19:18

عدم دیدار با آیت الله شبستری متوجه استانداری نمیشود/واکنش جناحی استاد رحیمی به یک انتقاد

عدم دیدار با آیت الله شبستری متوجه استانداری نمیشود/واکنش جناحی استاد رحیمی به یک انتقاد

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، سعید شبستری خیابانی، معاون امنیتی،سیاسی استانداری در نشست خبری خود به سوال خبرنگار آناج مبنی بر عدم دیدار معاون اول رئیس جمهور با آیت الله شبستری در جریان سفرش به تبریز گفت: این موضوع مربوط به مجموعه استانداری نمی شود. برنامه ها خیلی فشرده بود و قرار بود

به گزارش اهروصال به نقل از آناج، سعید شبستری خیابانی، معاون امنیتی،سیاسی استانداری در نشست خبری خود به سوال خبرنگار آناج مبنی بر عدم دیدار معاون اول رئیس جمهور با آیت الله شبستری در جریان سفرش به تبریز گفت: این موضوع مربوط به مجموعه استانداری نمی شود. برنامه ها خیلی فشرده بود و قرار بود دیدار در جلسه شورای اداری استان انجام پذیرد.

عدم دیدار به استانداری مربوط نمی شود اما برنامه ها فشرده بود
 
وی افزود: بنده شخصا پیگیر حضور نماینده ولی فقیه در جلسه شورای اداری بودم، اما آیت الله شبستری هم بدلیل فشردگی برنامه هایشان نتوانستند در این جلسه شرکت کنند.

رانندگان تاکسی، عامل تشکیل باند در توریسم درمانی
 
معاون امنیتی سیاسی استاندار در خصوص توریسم درمانی و باندهای ایجاد شده اظهار داشت: برخی از رانندگان تاکسی با گروههای مختلف پزشکی ارتباط گیری کرده و از آنها برای رساندن متقاضیان و بیماران خارجی به مطب هایشان پورسانت می گیرند. این مسئله باعث ایجاد یک باند شده است.

دانشگاه علوم پزشکی تعرفه ویزیت بیماران خارجی را شفاف سازی می کند
 
وی افزود: از دانشگاه علوم پزشکی خواسته شده تا با شفاف سازی قیمت های ویزیت، از اینگونه تحرکات جلوگیری شود. در بیمارستان ها هم با درج هزینه خدمات درمانی، تمهیداتی برای راهنمایی بیماران خارجی بر اساس زبان های ملی آنها اجرایی شده است. البته برنامه ی منسجمی در این زمینه درحال پی ریزی است.

شهرستان شدن هوراند مصوبه ای نداشت
 
شبستری در خصوص چالش های امنیتی و سیاسی استان گفت: مشکلات کارگری پایان سال، جریان های ضد انقلاب و معاند نظام مهمترین چالش ها بودند که با تصمیمات مدبرانه در شورای تامین استان، این مسائل در حال حل شدن است. اما یکی از مشکلات موضوع تبدیل هوراند به شهرستان بود. بنا به ادعای مسئولین گذشته طی مصوبه ای در هیئت دولت گذشته این امر محقق شده بود. اما در واقع هیچ مصوبه ای انجام نپذیرفته بود. تنها پیش نویسی بود که برای اجرایی شدن سند قانونی نبود.

وی افزود:  اهالی ترکمانچای هم با وعده دولت قبلی درخواست تبدیل شدن به شهرستان را دارند اما با مشکلات بودجه ای، این امر شدنی نیست. در مسئله هوراند بدلیل چالش های اجتماعی و امنیتی ناچار هستیم که شهرستان شدن هوراند را به نهایت برسانیم.

لزورم خودداری از تضعیف دولت
 
وی در خصوص جریان های سیاسی که در جهت تضعیف دولت حرکت می کنند گفت: مردم احتیاج به امید و آرامش و پیشرفت دارند. رهبر معظم انقلاب بارها گروهها را از تضعیف دولت برحذر داشته اند. دولت با همه مشکلات و کاستی ها زحمت می کشد لذا باید از ایجاد فضای تخریب و تضعیف جلوگیری شود.

برخورد با مدیرانی که در جریان تحرکات انتخاباتی واقع می شوند!
 
معاون امنیتی،سیاسی استاندار اظهار داشت: دولت بدون جهت گیری و گرایشات خاص، مجری بی طرف انتخابات خواهد بود.کسانی که از امروز خود را کاندیدا کرده و جلسات عمومی تشکیل می دهند، تحرکات آنها خلاف قانون بوده و ثبت و ضبط می شود و در موقع خود تقدیم ستاد انتخابات و شورای نگهبان خواهد شد. با کسانی هم که امروز در مجلس حضور داشته ولی تحرکات انتخاباتی نشان می دهند کاری نداریم. اما با مدیران اجرایی که با تحرکات انتخاباتی نمایندگان همراهی کند به شدت برخورد خواهیم کرد. مثلا بعضی از این افراد سفرها و بازدیدهایی را می روند که در طول سه سال انجام نداده اند. اگر هر مدیر اجرایی با اینگونه تحرکات همراهی کند برخورد خواهیم کرد.

با مدیر همسو و همفکر ولی متخلف تعارف نداریم
 
وی تصریح کرد: عزل و نصب مدیران، جزو برنامه اصلی ما نیست. ما بیشتر بر مدیران نظارت می کنیم. دیدگاه حذفی نداریم. با مدیری که تخلف کرده برخورد کرده ایم اما کار اصلی ما، عزل و نصب نیست. در حیطه کاری بنده، برای عزل و نصب ها با نمایندگان تعامل داشتیم و آنها هم با نگاه دخالت وارد نشده اند. البته ما هم اجازه ندادیم که دخالتی انجام گیرد. با مدیر همسو و همفکر ولی متخلف تعارف نداریم.اما در ارزیابی ها، برکناری در مرحله اول کار عاقلانه ای نیست.

کلی میتینگ مخالف دولت تشکیل شد اما تنش ایجاد نشد
 
شبستری در خصوص فضای سیاسی استان گفت: فضای سیاسی استان بهتر از استان های دیگر می باشد. در ۱۶ آذر جزو موفق ترین استان ها بودیم طوری که کلی میتینگ مخالف دولت تشکیل شد اما تنش ایجاد نشد.
 
وی درخصوص مطالب منتشر شده در سایت های خبری گفت: در کنار انتقاد از دولت، موارد پیشرفت و موفقیت دولت را هم بنویسید. گاها وقتی که نظام به موفقیتی دست می یابد یا دولت به موفقیتی دست می یابد، انعکاس جالبی بوجود نمی آید. بعضا ما شاهد هستیم که جناب استاندار به صورت خیلی فعال در حال فعالیت و خدمت می باشد اما یک مطلب شائبه برانگیز از ایشان، فضای تضعیف را طراحی می کند.

به کسی که آذربایجان را آزربایجان می نویسد نباید گفت پانتورک و قومیت گرا
 
معاون امنیتی سیاسی استاندار درخصوص رویکرد رسانه ها در مسئله قومیت گرایی اظهار داشت: باید به صورت خیلی منطقی و عالمانه نگاه کرد.به کسی که آذربایجان را آزربایجان می نویسد نباید گفت پانتورک و قومیت گرا. شعار آذربایجان یاشاسین توهم نیست بلکه حق طبیعی شهروندان است. علاقه به منطقه مادری هم حق است. ما نباید به برخی ها بهانه بدهیم.

بنیاد ادب و فرهنگ آذربایجان در حال تشکیل
 
وی درخصوص فرهنگستان زبان آذری گفت: ما فرهنگستان را بسط داده و در قالبی جامع تر در نظر گرفتیم. بنیاد ادب و فرهنگ آذربایجان جامع تر از فرهنگستان بوده و در حال اجرایی شدن است. بعد از سپری شدن مراحل قانونی این بنیاد رسما افتتاح خواهد شد.

واکنش جناحی استاد رحیمی به انتفاد مطرح شده
 
در پایان یکی از خبرنگاران در خصوص بخشدار خسروشاه انتقادی مبنی بر غیرتخصصی و بی تجربه بودن بخشدارمطرح کرد که با واکنش استاد رحیمی،مدیرکل سیاسی استانداری مواجه شد.
 
استاد رحیمی اظهار داشت: آقای الله یاری بخشدار خسروشاه سابقه عضویت در شورای شهر را دارد و از تخصص و تحصیلات کافی برخوردار است. آیا همسو بودن با دولت تدبیر به بهانه وزارت کشوری نبودن گناه است؟ آیا ما حق نداریم از کسی که ۸ سال در گوشه ای از کشور مانده بود استفاده کنیم؟
 
گفتنی است وزیر کشور طی دستورالعملی، به همه ی استان ها ابلاغ کرده بود که فرمانداران از مجموعه ی وزارت کشور انتخاب شوند.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
رسول سه‌شنبه , 10 فوریه 2015 - 14:00

شما میخواید نماینده ولی فقیه جلوی وزیری که اصلا اصالتش هم مشخص نیست کم اورده وبا بی احترامی که ایشون کرده بودند به جلسه بیاد

نظرات بسته شده است.