کد خبر : 56437
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 دسامبر 2015 - 10:47
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خودکفایی بیش از ۱ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر بسته هستند

خودکفایی بیش از ۱ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر

خودکفایی بیش از ۱ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد شهرستان اهر

ارسلان طهماسبی در گفتگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: کمیته امداد برای طرح‌های اشتغال‌زایی از منابع تسهیلات بانکی برای توسعه مشاغل خانگی و دیگری از اعتبارات داخلی کمیته امداد که عمدتاً برای مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت می‌شود. وی با اشاره به اینکه طبق سیاست‌گذاری‌ها کمیته امداد اهر برای افراد مناطق محروم شهرستان و

ارسلان طهماسبی در گفتگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: کمیته امداد برای طرح‌های اشتغال‌زایی از منابع تسهیلات بانکی برای توسعه مشاغل خانگی و دیگری از اعتبارات داخلی کمیته امداد که عمدتاً برای مددجویان تحت پوشش این نهاد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طبق سیاست‌گذاری‌ها کمیته امداد اهر برای افراد مناطق محروم شهرستان و ساکنین روستاها در اولویت دریافت تسهیلات خوداشتغالی قرار دارند، ادامه داد: قبل از تکمیل پرونده برای متقاضیان، ناظران کمیته امداد اهر با بررسی و استعداد سنجی طرح‌های ارائه‌شده تا زمانی که توان اجرای طرح را داشته باشند به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

طهماسبی از ارائه ۲۲۳ مورد وام اشتغال برای افراد واجد شرایط در شهرستان اهر توسط کمیته امداد خبر داد و گفت: طی سال گذشته و با همکاری مستمر بانک‌های عامل ۱۰۰ درصد تسهیلات تخصیص‌یافته کمیته امداد اهر در این شهرستان جذب‌شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر به پرداخت ۱۱۲ مورد وام اشتغال در طول سال گذشته از منابع داخلی کمیته امداد نیز اشاره کرد، بیان داشت: جمعاً در سال گذشته ۳۳۵ مورد تسهیلات اشتغال در حدود ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت ارائه گردیده است.

وی تصریح کرد: ۸ مورد در بخش کشاورزی، ۷۰ مورد در بخش دام‌پروری، ۱۸۵ مورد صنایع‌دستی و ۷۲ مورد در بخش خدمات وام ارائه‌شده و همچنین به ۱۸۶ نفر آموزش بلندمدت با همکاری فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر که بعد از برگزاری آزمون، گواهینامه مهارت‌آموزی اعتاع شده تا درزمینهٔ خوداشتغالی مؤثر واقع شوند.

طهماسبی بابیان اینکه طی سال جاری از محل بودجه ۱۲۹ نفر از مددجویان کمیته امداد و سایر افراد حائض شرایط تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: البته تسهیلات ابلاغی ۲۱ میلیارد تومان بوده و در صورت همکاری بانک‌های عامل امیدواریم بتوانیم صد درصد تسهیلات اختصاص‌یافته را جذب کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر همچنین از ارائه تسهیلات اشتغال برای ۹۵ نفر از محل اعتبارات داخلی کمیته امداد طی هشت‌ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۲۴ نفر در زمینه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و مشاغل خانگی طی ماه‌های گذشته از سال جاری تسهیلات دریافته کرده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای گسترش مشاغل خانگی توسط کمیته امداد شهرستان اهر تخصیص‌یافته است، اظهار کرد: لیست افراد متقاضی وام‌های مشاغل خانگی که اخیراً با همکاری ادارات مرتبط تنظیم‌شده که در صورت تائید مسئولان شهرستان اهر در جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

طهماسبی یادآور شد: اگر کارآفرینان برای هر نفر از مددجویان کمیته امداد را جذب و به‌کارگیری کنند ۱۵ میلیون تومان وام دریافته خواهند کرد و سقف این طرح تا ۵ نفر بوده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه طی سه سال اخیر ۵۸۴ خانواده ۴ هزار و ۴۱۲ تخته فرش به متراژ بیش از ۲۳ هزار مترمربع تولید کرده‌اند، بیان کرد: قیمت فروش فرش‌ها ۶۰ میلیارد ریال بوده که عموماً ۴۰ میلیارد ریال فروش‌ها سود حاصل‌شده و به خانواده‌ها تحویل داده‌شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر با تأکید بر اینکه ۷۶۵ طرح دامداری و دام‌پروری توسط مددجویان کمیته امداد در حال اجرا بوده که ۲۲۸۰۰ دام سبک و ۱ هزار و ۶۰۰ رأس دام سنگین است، خاطرنشان کرد: در طول سال‌های ۹۱ الی ۹۳ ، بیش از یک هزار نفر از مددجویان کمیته امداد اهر با دریافت تسهیلات اشتغال و بهره‌مندی از طرح‌های اشتغال‌زایی، از چرخه حمایت کمیته امداد درآمده و خودکفا شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.