کد خبر : 56149
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 دسامبر 2015 - 2:04
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عراق: بیشتر نفت داعش از طریق ترکیه قاچاق می‌شود بسته هستند

عراق: بیشتر نفت داعش از طریق ترکیه قاچاق می‌شود

عراق: بیشتر نفت داعش از طریق ترکیه قاچاق می‌شود

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «حیدر العبادی»‌ نخست‌وزیر عراق امروز در دیدار «فرانک والتر اشتانمایر» وزیر خارجه آلمان، صراحتا اعلام کرد که بیشتر نفتی که داعش قاچاق می‌کند، از طریق ترکیه قاچاق می‌شود. به گزارش وبگاه خبری «نبأ» عراق، بیانیه دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد که در دیدار العبادی و اشتانمایر مسائل

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، «حیدر العبادی»‌ نخست‌وزیر عراق امروز در دیدار «فرانک والتر اشتانمایر» وزیر خارجه آلمان، صراحتا اعلام کرد که بیشتر نفتی که داعش قاچاق می‌کند، از طریق ترکیه قاچاق می‌شود.

به گزارش وبگاه خبری «نبأ» عراق، بیانیه دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد که در دیدار العبادی و اشتانمایر مسائل دوجانبه و منطقه بررسی شد.

بنا بر این بیانیه، نخست‌وزیر عراق بر ضرورت توقف قاچاق نفت توسط داعش تأکید و تصریح کرد که بیشتر این نفت از طریق ترکیه قاچاق می‌شود.

العبادی ضمن هشدار به برلین مبنی بر اینکه «تروریسم کل دنیا را تهدید می‌کند و آلمان از این تهدید به دور نیست»، گفت: توقف قاچاق نفت توسط گروه‌های داعشی که بیشترش از طریق ترکیه انجام می‌شود، اهمیت دارد. ما با طرف ترکیه‌ای صحبت کردیم و به ما وعده‌هایی دادند. شورای امنیت در این خصوص قطعنامه‌ای دارد».

او به ورود غیرقانونی شماری از نظامیان ترکیه به استان نینوا در شمال عراق اشاره و آن را «مردود و بدون اطلاع دولت عراق» توصیف کرد و گفت: ترکیه اگر راست می‌گوید سندی بیاورد که نشان بدهد ما از این موضوع مطلع بوده‌ایم. این کار ترکیه، نقض حاکمیت عراق است و باید نیروهایش را فورا از عراق خارج کند.

در مقابل، وزیر امور خارجه عراق با اعلام حمایت کشورش از عراق در مقابل تروریسم، از پیروزی‌های ارتش و نیروهای عراقی مقابل تروریسم، تمجید کرد.

پیش از این روسیه نیز مکررا اعلام کرده است که ترکیه در قاچاق نفتی که داعش از حوزه‌های نفتی عراق و سوریه سرقت می‌کند نقش دارد و در این خصوص تصاویری از دهها کشنده‌های حامل تانکر نفتی منتشر کرد که از مناطق تحت نفوذ داعش از مرز ترکیه وارد خاک ترکیه می‌شوند.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در پاسخ به مسکو اعلام کرده بود که اگر روسیه این مسئله را ثابت کند، از سمت خود استعفا می‌کند اما پس از آنکه روسیه مستنداتی در این خصوص ارائه کرد، اردوغان آن را قبول نکرد.

انتهای پیام/ص

 

http://fna.ir/NTXTMU
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.