کد خبر : 56104
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 دسامبر 2015 - 0:32
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ابتلای ۲۲ نفر به آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان / ‌۴ نفر فوت کردند‌‌ / ‌۲۰۶ نفر بستری شدند/مردم بی‌جهت‌ به بیمارستان مراجعه نکنند/مدارس برقرار است بسته هستند

ابتلای ۲۲ نفر به آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان / ‌۴ نفر فوت کردند‌‌ / ‌۲۰۶ نفر بستری شدند/مردم بی‌جهت‌ به بیمارستان مراجعه نکنند/مدارس برقرار است

ابتلای ۲۲ نفر به آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان / ‌۴ نفر فوت کردند‌‌ / ‌۲۰۶ نفر بستری شدند/مردم بی‌جهت‌ به بیمارستان مراجعه نکنند/مدارس برقرار است

  به گزارش اهروصال به نقل از فارس از زاهدان، محمود‌رضا میری امشب در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری آنفلوآنزای H1N1، تا یک ساعت قبل ۴۵۶ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرده‌اند. *ابتلای ۲۲ نفر به آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان وی با بیان اینکه تاکنون

 

به گزارش اهروصال به نقل از فارس از زاهدان، محمود‌رضا میری امشب در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری آنفلوآنزای H1N1، تا یک ساعت قبل ۴۵۶ نفر به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کرده‌اند.

*ابتلای ۲۲ نفر به آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان

وی با بیان اینکه تاکنون همچنین ‌206 نفر بستری شده‌اند، تصریح کرد: ‌از ۱۷۶ نفر نیز نمونه‌برداری شده که فقط ۲۲ نفر مثبت بوده و چهار نفر نیز فوت کرده‌اند.

ر‌ئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه مدارس از همه کانون‌های تجمع مهم‌تر هستند، افزود: به جای تعطیلی مدارس نکات بهداشتی را به دانش‌آموزان گوشزد کنیم و اگر هر یک از دانش‌آموزان به این بیماری مبتلا شدند به مدرسه نروند و در خانه استراحت کنند.

*مردم باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها خود‌داری کنند

وی با تاکید بر اینکه مردم باید از مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها خود‌داری کنند، تصریح کرد: تب بالای ۳۸ درجه، سرفه و حالت تهوع و تنگی نفس از علاعم شایع این بیماری است که اگر کسی همزمان با هم این موارد را داشته باشد باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

میری با بیان اینکه استفاده از ماسک فقط برای فرد بیمار و افرادی که با بیمار تماس دارند لازم است، تاکید کرد: ‌استفاده از دستمال کاغذی چند لایه، شستن دست‌ها با آب و صابون از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

*مردم برای علائم سطحی سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه مردم برای علائم سطحی سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه نکنند، افزود: ازدحام جمعیت سبب می‌شود اگر کسی در محیط بیمارستان به این بیماری مبتلا باشد به دیگران هم سرایت کند.

وی اضافه کرد: بیماری‌های فصلی تازگی ندارد، اما اگر نحوه مقابله با آن را ندانیم بسیار خطرناک است.

میری تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی بسیار ساده است و اگر مردم این موارد اولیه را رعایت کنند قطعا از شیوع گسترده بیماری جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ش۳۰

http://fna.ir/MDV8Z2
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.