کد خبر : 55845
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 دسامبر 2015 - 18:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای مکالمه تلفنی اردوغان و روحانی ضبط شده/ از اظهارات مقامات ایران شگفت‌زده شده‌ایم بسته هستند

مکالمه تلفنی اردوغان و روحانی ضبط شده/ از اظهارات مقامات ایران شگفت‌زده شده‌ایم

مکالمه تلفنی اردوغان و روحانی ضبط شده/ از اظهارات مقامات ایران شگفت‌زده شده‌ایم

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، تانژو بیلگیچ (Tanju Bilgiç) سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به پاسخ مقامات و وزارت خارجه کشورمان نسبت به اظهارات اردوغان گفت: از این اظهارات شگفت زده شده‌ایم. وی با بیان اینکه آقای اردوغان و آقای روحانی روسای جمهور ایران و ترکیه با یکدیگر به صورت تلفنی صحبت

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، تانژو بیلگیچ (Tanju Bilgiç) سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به پاسخ مقامات و وزارت خارجه کشورمان نسبت به اظهارات اردوغان گفت: از این اظهارات شگفت زده شده‌ایم.

وی با بیان اینکه آقای اردوغان و آقای روحانی روسای جمهور ایران و ترکیه با یکدیگر به صورت تلفنی صحبت کرده‌اند که این مکالمه ضبط شده و موجود می‌باشد، گفت: از سخنان اخیر مقامات ایرانی و نیز وزارت خارجه ایران تعجب می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه همچنین افزوده که ما به اندازه و متناسب حرف می‌زنیم و پنهان کردن این حرفها از مردم ایران و نیز تحریف سخنان اردوغان اخلاقی نیست.

به گزارش فارس، ۱۱ آذرماه بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اظهار داشت: با رئیس‌جمهور ایران صحبت کردم و هشدار دادم که شما در برخی اشتباهات [در خصوص اتهامات روسیه به ترکیه] شرکت دارید. بعد از این بود که چنین افترائاتی از ادبیات مسئولان ایران و برخی منابع خبری حذف شد.

حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز در در واکنش به این اظهارات، ضمن دعوت از کشورهای همسایه به رعایت نزاکت و احترام متقابل در روابط و پرهیز از ماجراجویی و مسئولیت پذیری در اتخاذ مواضع سیاسی، اعلام کرد: ادامه پی گیری سیاست‌ها و اتخاذ مواضعی که خواسته یا ناخواسته منجر به حمایت از تروریسم در سوریه و عراق شده، تنها به تشدید بحران جاری در منطقه و افزایش مشکلات کشورهایی منجر می‌شود که به اجرای چنین سیاست‌هایی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.