کد خبر : 55747
تاریخ انتشار : شنبه 5 دسامبر 2015 - 21:35
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گاهی هزینه یک موشک جنگی را برای بخش فرهنگی صرف کنیم بسته هستند

گاهی هزینه یک موشک جنگی را برای بخش فرهنگی صرف کنیم

گاهی هزینه یک موشک جنگی را برای بخش فرهنگی صرف کنیم

به گزارش اهروصال، داود حیدری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پی ۲۲» که قرار است آذرماه در سینماهای کشور اکران شود، در ارتباط با این فیلم سینمایی به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، گفت: این فیلم حماسه دلاورمردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و اتفاقی را که در سال ۶۷ برای ناوچه جوشن و شهدای آن

به گزارش اهروصال، داود حیدری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «پی ۲۲» که قرار است آذرماه در سینماهای کشور اکران شود، در ارتباط با این فیلم سینمایی به خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، گفت: این فیلم حماسه دلاورمردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و اتفاقی را که در سال ۶۷ برای ناوچه جوشن و شهدای آن رخ داد را به نمایش می‌گذارد. افرادی که در این ناوچه بودند شهادت مظلومانه‌ای داشتند.

وی در ادامه افزود: بسیاری اعتقاد داشتند که نشان دادن چنین اتفاقی یک نوع شکست است، چرا که ما آمریکایی‌ها را می‌بینیم که ناوچه جوشن را منهدم می‌کنند و به زیر آب می‌فرستند، اما نکته کلیدی که در این حماسه نهفته است، این است که باید به ذات آمریکایی‌ها پی برد و همواره خود را قدرتمند سازیم تا بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری از منظر قدرت وارد گفت‌وگو مذاکره شویم و اگر طعمه در دهان گرگ است، آن را با قدرت بگیریم. آمریکایی‌ها برای ما در نقش گرگ هستند.

او همچنین با اشاره به اینکه در آن زمان ناو آمریکایی‌ها دارای تکنولژی بسیار قوی بود و با بی‌رحمی تمام و امکانات زیاد همچون چند جنگنده که بر روی آن مستقر بودند و همچنین چندین هزار نیرو، ناوچه کوچک و ظعیف ما را مورد حمله قرار داده‌اند. با دیدن این صحنه‌ها به این پی می‌بریم که باید ابتدا خود را قدرتمند ساخته و خوب درمی‌یابیم که آمریکا دلش برای ما نخواهد سوخت.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه اظهار داشت: وقتی به شرایط کنونی می‌اندیشیم و آن را بررسی می‌کنیم، درمی‌یایم که فرمایش حضرت آقا تعبیر شده است و با کشورهایی همچون آمریکا باید از منظر قدرت صحبت کرد و بر سر میز مذاکره نشست. البته این کار را نسبت به توانشان، افراد ما در ناوچه جوشن به صورت شهادت‌طلبانه انجام داد. 

وی همچنین درباره مسیر ساخت این فیلم سینمایی گفت: به نظرم ارگانها و نهادهای نظامی باید بیشتر در حوزه‌های فرهنگی همچون دفاع مقدس حضور پیدا کنند، اگر با همکاری این نهادها دستمان باز بود قطعاً اتفاقات بهتری می‌افتاد. اگر به این مهم برسیم که گاهی هزینه یک موشک جنگی را برای بخش فرهنگی صرف کنیم، نتیجه‌های گسترده‌تر و بهتری را می‌بینیم، چندین گام به جلو برداشتیم. باید دریابیم که تنها سلاح جنگی به ما کمک نمی‌کند.

به گزارش فارس،فیلم سینمایی «پی۲۲» با نام قبلی «مرواریدهای خلیج فارس» قرار است آذرماه اکران عمومی شود.

این فیلم، حماسه ناوچه جوشن نیروی دریایی ارتش در دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده است. ناوچه جوشن در دوران دفاع مقدس ماموریت های موفقیت آمیز زیادی را در دفاع از آب های سرزمینی و همچنین تأمین امنیت کشتی‌های نفتی و تجاری جمهوری اسلامی ایران را پشت سر می‌گذارد و در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷، در نبردی نابرابر، در دفاع از یکی از سکوهای مهم نفتی به محاصره نیروی دریایی آمریکا و تعدادی از هواپیماهای دشمن در می آید همه کارکنان آن جز یک نفر به درجه رفیع شهادت نائل می آیند. این فیلم روایت آن حماسه از زبان هادی ساعی(بازیگر نقش اول مرد) در نقش هادی، برای نوید(پسر فرمانده شهید ناوچه روشن) است.

فهرست برخی از عوامل این فیلم عبارتند از: حسین قاسمی جامی(نویسنده و کارگردان)، تهیه کننده: داود حیدری، منوچهر فضلی(مجری طرح)، علیرضا شمس شریفی(دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)،مرتضی غفوری(مدیر فیلمبرداری)، ایمان امیدواری ( طراح گریم)، سعید بجنوردی ( صدابردار)، محمد جواد شریفی راد (طراحی و اجرای جلوه‌های ویژه میدانی)

انتهای پیام/

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.