کد خبر : 5554
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 فوریه 2015 - 4:10

مستند بقعه شیخ شهاب الدین اهری رونمایی شد

مستند بقعه شیخ شهاب الدین اهری رونمایی شد

به گزارش اهروصال، این مراسم با حضور امام جمعه و معاون فرماندار اهر، فرمآنده ناحیه سپاه اهر، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی دیگر از مسئولان ادارات و همچنین جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد. در این مراسم آیت اله جواد حاجی زاده امام جمعه اهر طی سخنانی در موضوع جایگاه هنر در

به گزارش اهروصال، این مراسم با حضور امام جمعه و معاون فرماندار اهر، فرمآنده ناحیه سپاه اهر، رئیس شورای اسلامی شهر و جمعی دیگر از مسئولان ادارات و همچنین جمعی از اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.


در این مراسم آیت اله جواد حاجی زاده امام جمعه اهر طی سخنانی در موضوع جایگاه هنر در اسلام سخن و گفت و تأکید کرد؛ هنر باید در استخدام دین باشد.
در ادامه حسین دوستی محقق و پژوهشگر در موضوع کتابشناسی بقعه شیخ شهاب الدین اهری و مقام عرفآنی شیخ شهاب الدین سخن گفت و بر لزوم توجه بیشتر به این عارف نامی و بزرگداشت آن تأکید کرد.

سعید قاسمی کارگردان این فیلم نیز از کسآنی که وی را در تهیه و ساخت این فیلم یاری داده آند، تشکر کرد.

وی افزود:این فیلم مستند به دنبال تفاهم نامه ای که بین دآنشکده شهید چمرآن ومیراث فرهنگی و بنده به عنوآن مستندساز این مجموعه منعقد شده بود ساخت آن شروع شد و کار مجوز وپروآنه ساخت پیگیری شد مجوز میراث فرهنگی آن ۴ماه طول کشید.

قاسمی ادامه داد: اما پروانه ساخت آن از طرف آنجمن فیلم تبریز که جا دارد از تلاشهای محرمی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکر کنم در عرض یک ماه در جلسه شورا مطرح و صادر شد.

وی در مورد زمان شروع ساخت این اثر نیز گفت: اما شروع دقیق فیلمبرداری در ۲۶-۲-۹۳ بود دلیل عقب افتادن آن هم  نامساعد بودن هوا  بود و۶ ماه طول کشید. با تشکر و قدردآنی از مدیر بقعه، ما در طول زمان فیلمبرداری بدون هیچ اعتراضی تا پایآن فبلمبرداری با ما همکاری کرد از استاد حسین دوستی کمال تشکر را داریم در واقع مهمترین راهنمای ما در ساخت این مستند استاد دوستی بود.

قاسمی در مورد دلیل ساخت این مستند ابراز داشت: علاقه خاص هر فرد به کشورش به شهرش به زادگاهش باعث می شود که آنسان به صورت فطری عاشق آنها شود و این علاقه من به شهرم و ارادت و تعصب خاصی که به شیخ شهاب دارم بر خودم وظیفه دانستم در کنار بقیه مسئولان دلسوز که به ابادانی و پیشرفت شهرشان می کوشند ما نیز قدمی گرچه کوچک برداریم همراهی مسئولین در هنگام رونمایی بخصوص آیت اله حاجی زاده و سایر مسئولین باعث خوشحالی بنده و سایر عوامل این مستند شد.

کارگردان مستند ادامه داد: این مستند با کمترین هزینه آماده و  فیلمنامه آن به عهده استاد دوستی، گوینده متن خانم صنم رستمی، تدوین علی پنجه ای، خوآنندگی تیتراژ میر عبدالله وطن دوست، صدابردار بهنام خواجوی، طرح و پژوهش محمد رضا ابراهیمی، تارآذری باقر خوش فهم، کمانچه توماج پسندی، کرین صیاد نژادعلی،عکاس پرویز گلی زاده و تصویربرداری و کارگرداری آن به عهده بنده حقیر بوده است.

وی در پایان گفت: از کلیه مسئولین و هنرمندان و میهمانان بخصوص خبرنگاران و میهمانان عزیز کمال تقدیر و تشکر را دارم.


در ادامه فیلم مستند بقعه شیخ شهاب الدین اهری برای حاضران پخش شد و با اهدای لوح تقدیر و تندیس از عوامل ساخت این مستند تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است؛ ساخت این فیلم مستند به کارگردانی سعید قاسمی روز  بیست و ششم اردیبهشت ماه امسال آغاز و سی ام آبان ماه به اتمام رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
حبيب دوشنبه , 9 فوریه 2015 - 18:08

ضمن عرض سلام خدمت آقاى قاسمى وتبریک به مناسبت این موفقیت،ازاینکه ازسایر هنرمندان این مرزو بوم على الخصوص فعالان عرصه موسیقى براى هر
چه زیباتروجذاب ترشدن مستنداستفاده نموده ایدمیتوان به ارزشى بودن اثر پى برد
به امید درخشیدن آثار آن عزیز درمحافل هنرى کشور هنر پرورمان ایران…
باتقدیم احترام معلم اهرى

نظرات بسته شده است.