کد خبر : 54763
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 دسامبر 2015 - 10:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نصب امکانات ورزشی سالمندان در پارک‌ها از اولویت‌های شهرداری اهر است بسته هستند

نصب امکانات ورزشی سالمندان در پارک‌ها از اولویت‌های شهرداری اهر است

نصب امکانات ورزشی سالمندان در پارک‌ها از اولویت‌های شهرداری اهر است

به گزارش خبرنگار اهروصال، اکبر فلاح در نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان اهر، اظهار داشت: برای تمامی پیاده‌روهای پرتردد داخل شهر اهر نکات فنی جهت رفت‌وآمد افراد سالمند و معلولین بدون استثناء در نظر گرفته‌شده و در محل‌های پله‌ای مکانی برای تردد با ویلچر ایجادشده است. وی با اشاره به اینکه هنگام پیاده‌روسازی‌ها در سطح

به گزارش خبرنگار اهروصال، اکبر فلاح در نخستین جلسه شورای سالمندان شهرستان اهر، اظهار داشت: برای تمامی پیاده‌روهای پرتردد داخل شهر اهر نکات فنی جهت رفت‌وآمد افراد سالمند و معلولین بدون استثناء در نظر گرفته‌شده و در محل‌های پله‌ای مکانی برای تردد با ویلچر ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه هنگام پیاده‌روسازی‌ها در سطح شهر اهر محلی برای تخلیه آب باران جهت تسهیل در تردد مردم به‌طورکلی رعایت می‌شود، افزود: شهرداری اهر در هر یک از نقاط شهر اقدام به نصب سایبان کرده بود برخی‌ها را تخریب و یا همکاری لازم را برای نصب مابقی نکرده‌اند و با توجه به مشکلات به وجود آمده هنوز نمی‌توانیم برای نصب ۷ دستگاه دیگر اقدام کنیم.

فلاح سایبان‌های خریداری‌شده را سرپناهی مناسب برای سالمندان در هنگام بارش باران و گرمای شدید تابستان عنوان کرد، گفت: بر اساس گفته‌های برخی از مسئولان شهرداری اهر برای اینکه طرح نصب سایبان در کنار خیابان‌ها و اماکن پرتردد باید در شورای ترافیک مطرح و بعد از تصویب شدن در محل مناسب شهر اهر نصب شود.

شهردار اهر از خرید و تجهیز امکانات ورزشی برای استفاده سالمندان و معلولین در پارک آنالار و آتالار شهرستان اهر خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌ها و اقدامات شهرداری اهر تجهیز و نصب امکانات ورزشی ویژه معلولان و سالمندان در پارک‌های مختلف اهر بوده ولی هنوز فرهنگ استفاده صحیح از امکانات ورزشی پارک‌ها در بین مردم نهادینه نشده است.

وی انتقاد از اینکه لامپ‌های نصب‌شده در خیابان چای کنار اهر توسط برخی از افراد شکسته می‌شود، اضافه کرد: ما هرلحظه برای اجرای طرح‌های مناسب‌سازی پیاده‌روها، ایجاد پل‌های رفت‌وآمد و سایبان‌های عمومی آماده‌ایم ولی متأسفانه مغازه‌داران اغلب برای ایجاد سایبان‌ها اعتراض می‌کنند.

فلاح ضمن اشاره به اینکه پروژه‌های مختلفی برای مناسب‌سازی اماکن عمومی شهر اهر در راستای استفاده جامعه سالمندان و معلولین در صورت نیازسنجی اجرا می‌شود، اضافه کرد: بخشی از مردم جامعه ما را معلولین و افراد سالمند تشکیل می‌دهند، نباید کاری کنیم که سالمندان از حقوق شهروندی محروم شوند و از طرفی شهرداری با همکاری دستگاه‌های مرتبط زمینه حضور این قشر را در جامعه فراهم خواهد کرد.

شهردار اهر در پایان با تأکید بر اینکه ساماندهی آبراه‌های پشت‌بام‌ها بایستی هنگام پیاده‌روسازی البته تنها با مشارکت شهروندان در جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر عمومی و پیاده‌روها انجام‌شدنی است، خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه منع قانونی برای مناسب‌سازی اماکن عمومی جهت آمدوشد معلولان وجود نداشته و اگر مناسب‌سازی صورت نگیرد قطعاً موجب حضور قشر سالمندان در جامعه می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.