کد خبر : 53271
تاریخ انتشار : جمعه 20 نوامبر 2015 - 12:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای شاخه‌های بسیج در تمامی کشورهای همسایه روبه رشد است بسته هستند

شاخه‌های بسیج در تمامی کشورهای همسایه روبه رشد است

شاخه‌های بسیج در تمامی کشورهای همسایه روبه رشد است

به گزارش خبرنگار اهروصال، حدود یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و به فرمان ایشان بسیج تشکیل شد. هفته بسیج همه ساله  از ۳۰ آبان آغاز می‌ شود و تا ششم آذر ادامه دارد. عصر دیروز پنج شنبه به مناسبت هفته بسیج،

به گزارش خبرنگار اهروصال، حدود یک سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) در پنجم آذر ۱۳۵۸، فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و به فرمان ایشان بسیج تشکیل شد. هفته بسیج همه ساله  از ۳۰ آبان آغاز می‌ شود و تا ششم آذر ادامه دارد.

عصر دیروز پنج شنبه به مناسبت هفته بسیج، فرماندهان بسیج و سپاه شهرستان اهر با امام جمعه این شهرستان دیدن کردند و برنامه های هفته بسیج در این شهرستان اعلام شد.

امام جمعه اهر در این دیدار اظهار کرد: بسیج همانند نهالی است که امروز با تقویت و توجه بیشتر بویژه در عرصه های مختلف و مقابله با جنگ نرم و گروه ترویستی داعش به معانی واقعی خود دست یافته است.

آیت الله جواد حاجی زاده با اشاره به اینکه بصیرت و اقدام به موقع در هنگام احساس خطر از شاخصه های بسیج است، افزود: بسیج همواره باید با آرمان های مورد نظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از همه لحاظ تقویت و نهال این نیروی مردمی پربارتر از گذشته شود.

پایه و اساس تشکیل بسیج برمبنای مسائل فرهنگی و معنوی استوار است

وی بسیج و سپاه را یک نهاد فرهنگی برشمرد و گفت: هرچند که مسائل نظامی در سازمان های بسیج و سپاه مطرح است ولی پایه و اساس تشکیل این سازمان ها بر مبنای فرهنگی و معنوی بوده و اکنون به عنوان پاسدار حریم ولایت و انقلاب اسلامی مطرح می شود.

امام جمعه اهر بابیان اینکه برای حفظ دستاوردهای کشور و انقلاب، اصلی ترین نیاز ما بر تشکیل لشکرهای مردمی از نظر کمی و کیفی است، افزود: تشکیل لشکرهای مردمی باید از افراد جان برکف و ازخودگذشته در راه نظام و انقلاب باشد.

وی تعلیم و تربیت جوانان بسیجی را بر عهده فرماندهان سازمان بسیج و سپاه دانست، بیان داشت: استفاده از مسائل روز کشور و مقابله با تهدیدات شبکه های اجتماعی بایستی از تمامی امکانات و تجهیزات بروز مورد استفاده قرار گیرد.

آیت الله حاجی زاده ضمن اشاره به اینکه شاخه های بسیج در تمامی کشورهای همسایه روبه رشد است، تصریح کرد: بسیجیان در سوریه، عراق، فلسطین، لبنان و یمن در حال مبارزه با مستکبران هستند و نقش ایران در رابطه با این بسیجیان آموزش و مستشاری عمل می کند.

امام‌جمعه اهر با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) نیز هسته‌های بین‌المللی بسیج را پیش‌بینی کرده بودند گفت: ما امروز عملاً هسته‌های بین‌المللی بسیج را در کشورهای اسلامی و به‌ویژه کشورهای حامی مقاومت که در جلوی استکبار ایستاده‌اند را می‌بینیم و که این روند و ادامه این نگرش باید هر چه بیشتر ادامه یابد تا هر چه بیشتر  و سریع‌تر دست دشمنان و به‌ویژه استکبار از کشورهای اسلامی قطع شود.

تخصیص ۱۲۸۰ میلیون تومان برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در اهر

فرمانده سپاه ناحیه اهر نیز در این دیدار گفت: وجود بسیج در تمامی عرصه‌ها و صحنه‌ها و ایستادگی در برابر توطئه‌های شوم استکبار جهانی، اهداف آن‌ها را به یاس و ناامیدی تبدیل کرده است.

سرهنگ عبدالحسین ایمانی بابیان اینکه تفکر بسیجی عامل تغییر و تحول اساسی در جای‌جای کشور و جامعه است، افزود: روحیه و معرفت بسیجی برگرفته از مکتب امام علی(ع) بوده و رسالت سپاه و بسیج در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق محروم مختص می‌شود.

وی ایستادگی و مقاومت در مقابله با تهدیدات جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را وجود نیروهای بسیجی دانست، بیان داشت: بعد از پایان دوران هشت سال دفاع مقدس مأموریت‌های بسیج نه‌تنها تمام نشده بلکه نقش ارزنده‌ای در خنثی‌سازی فتنه سال ۸۸ را به همراه داشته است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر روحیه مجاهدت در جریانات سوریه و عراق در جهت مقابله با جنایت‌های گروه تروریستی داعش را برگرفته از روحیه بسیجی وار عنوان کرد، گفت: همان‌طور که کشورهای غربی و اروپایی با حمایت از داعش، مردم خود را رعب و وحشت قرار داده و گرفتار منجلاب شده‌اند.

ایمانی با اشاره به اینکه طی سال جاری ۶ پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان اهر احداث‌شده است، اضافه کرد: این پایگاه‌های احداث‌شده با زیربنای ۶۰ متری و بااعتبار ۱۰ میلیون تومانی توسط بسیجیان احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسیجیان دانش‌آموز و دانشجو با حضور در اردوهای جهادی، چندین باب مدرسه در شهر و روستا و مرمت بنای امام‌زاده و مساجد توسط بسیجیان شهرستان اهر انجام‌شده است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر ضمن اشاره به اینکه سپاه برای تکمیل مسجد شهرک شیخ شهاب‌الدین اهری ۵۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده است، اظهار داشت: سپاه و بسیج در طول سال برنامه‌های فرهنگی بسیاری را انجام می‌دهد و مرمت بناهای تاریخی و امکان متبرکه ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است.

ایمانی از تخصیص اعتبار بیش از ۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مجدد برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی طی هفته‌های آینده تخصیص می‌یابد.

وی به سقف وام‌های اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و افزود: برای هر یک از طرح‌های اقتصاد مقاومتی ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی و تحقق اقتصاد مقاومتی واگذار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اهر در پایان با تأکید بر اینکه نرخ رشد بیکاری در منطقه ارسباران و شهرستان اهر در مقایسه با سایر شهرها بالاست، خاطرنشان کرد: وظیفه سپاه در بحث اقتصاد مقاومتی برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بوده که از طرفی هم از تولید داخلی و هم از تولیدکنندگان حمایت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.