کد خبر : 5281
تاریخ انتشار : شنبه 7 فوریه 2015 - 19:16
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای عربستان با کاستن از قیمت نفت سعی در جبران ضعف خود در معادلات منطقه‌ای دارد بسته هستند

عربستان با کاستن از قیمت نفت سعی در جبران ضعف خود در معادلات منطقه‌ای دارد

عربستان با کاستن از قیمت نفت سعی در جبران ضعف خود در معادلات منطقه‌ای دارد

به گزارش اهروصال، سید‌موسی موسوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، کاهش چشمگیری قیمت نفت در هفته‌های اخیر را معلول چند عامل عنوان کرد و گفت: اولین علت، عرضه بالای نفت در برابر تقاضای اندک برای آن است. وی در توضیح دلیل دوم کاهش قیمت نفت، اظهار داشت: بین عربستان





به گزارش اهروصال، سید‌موسی موسوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، کاهش چشمگیری قیمت نفت در هفته‌های اخیر را معلول چند عامل عنوان کرد و گفت: اولین علت، عرضه بالای نفت در برابر تقاضای اندک برای آن است.

وی در توضیح دلیل دوم کاهش قیمت نفت، اظهار داشت: بین عربستان و غرب توافقی صورت گرفته که قیمت نفت را کاهش دهند تا به کشورهای ایران و روسیه به عنوان کشورهای هدف آسیب وارد کنند.

موسوی با تأکید بر اینکه عربستان بیش از ایران از کاهش قیمت نفت آسیب می‌بیند، گفت: صادرات نفت عربستان بسیار بالاست و در چند هفته اخیر میلیارد‌ها دلار ضرر کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که عربستان سعودی و دیگر متحدان آمریکا در منطقه در معادلات منطقه‌ای دست پایین را دارند و این ایران است که نقش تعیین‌کننده در تحولات منطقه را دارد، آمریکا و متحدانش سعی دارند از طریق پایین آوردن قیمت نفت به کشورمان ضربه زنند.

نماینده مردم لامرد در مجلس تداوم یا تغییر روند کنونی قیمت نفت تابع عوامل مختلف دانست و خاطرنشان کزد: احتمال دارد که این روند در کوتاه مدت تداوم داشته باشد اما در بلند‌مدت نمی‌تواند ادامه یابد.

وی این کاهش قیمت شدید نفت را فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران جهت رهایی از وابستگی به بودجه نفت خواند و ادامه داد: زمانی که قیمت نفت بالا بود و صادرات آن به خوبی انجام می‌شد از فرصت بهره نگرفتیم.

این نماینده مجلس در پایان گفت: اکنون باید بودجه را مدیریت کرده و کاهش آن را از طریق درآمد‌های جایگزین جبران کنیم که این موضوع میسر است.

انتهای پیام/

 

source


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.