کد خبر : 52450
تاریخ انتشار : شنبه 14 نوامبر 2015 - 14:12
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای وام ۲۵میلیونی خرید خودرو متوقف شد بسته هستند

وام ۲۵میلیونی خرید خودرو متوقف شد

وام ۲۵میلیونی خرید خودرو متوقف شد

به گزارش اهروصال، در حالی طرح جدید دولت برای پرداخت وام ۲۵میلیونی خودرو قرار بود تا اردیبهشت ۹۵ ادامه یابد که با ثبت نام بیش از ۱۱۰هزار نفر در این طرح طی شش روز، اجرای این طرح متوقف شد. هرچند خودروسازان صبح امروز در وزارت صنعت جلسه گذاشتند و خواستار افزایش سقف فروش خودرو با

به گزارش اهروصال، در حالی طرح جدید دولت برای پرداخت وام ۲۵میلیونی خودرو قرار بود تا اردیبهشت ۹۵ ادامه یابد که با ثبت نام بیش از ۱۱۰هزار نفر در این طرح طی شش روز، اجرای این طرح متوقف شد.

هرچند خودروسازان صبح امروز در وزارت صنعت جلسه گذاشتند و خواستار افزایش سقف فروش خودرو با وام ۲۵میلیون تومانی بودند، ولی بانک مرکزی زیر بار نرفت و با ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت، خواستار رعایت سقف فروش ۱۱۰هزار خودرو توسط این وزارتخانه و خودروسازان شد.

در نامه بانک مرکزی به وزارت صنعت آمده است: “با توجه به اینکه مقرر شده است صرفاً منابع مالی مورد نیاز برای خرید اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار موجودی خودروی تولید داخل توسط بانک‌ها تا سقف ۱۱۰هزار دستگاه تأمین شود، بنابراین شرکت‌های خودروساز و نمایندگی‌های ذی‌ربط نسبت به رعایت این توافق دقت لازم را داشته باشند؛ بدیهی است تأمین مالی تولیدات آتی از این محل میسر نخواهد بود”.

همچنین این بانک در نامه‌های جداگانه‌ای به مدیران عامل بانک‌های پرداخت‌کننده تسهیلات خودرو، از آنها خواست که پس از اتمام سهمیه‌های مقرر، از پذیرش اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار خودروی تولید داخل، بیش از سقف اعلام شده، خودداری کنند.

بانک مرکزی اعلام کرده است با توجه به هدف تعیین شده از اجرای طرح که خوشبختانه با استقبال هموطنان عزیز ظرف چند روز به‌صورت کامل محقق شد، امکان افزایش سقف مقرر شده به‌دلیل آثاری که می‌تواند بر برخی شاخصهای اقتصاد کلان داشته باشد، وجود ندارد. بر این اساس، به تمام تولیدکنندگان و نمایندگی‌های فروش خودرو اعلام می‌شود هرگونه فروش مازاد بر سقف اعلام شده، نمی‌تواند توسط نظام بانکی تأمین مالی شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام خودروسازان تا پایان روز گذشته بیش از ۱۱۰هزار نفر در طرح فروش خودرو ثبت نام کردند و بیش از ۱۰۰هزار نفر هم مبلغ پیش‌پرداخت را واریز کردند.

بانک مرکزی در این طرح بیش از ۲۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار مالی برای فروش ۱۱۰هزار خودرو تأمین کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.