کد خبر : 5215
تاریخ انتشار : شنبه 7 فوریه 2015 - 14:16
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای لازمه ورود بخش خصوصی به صنایع معدنی بسته هستند

لازمه ورود بخش خصوصی به صنایع معدنی

لازمه ورود بخش خصوصی به صنایع معدنی

به گزارش اهروصال به نقل از آوای ورزقان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در معدن مس سونگون ورزقان اظهار داشت: شرکت ملی مس ایران و شرکت نو پایه مس آذربایجان در تلاش هستند تا پروژه مس سونگون پیشرفت کند. وی ادامه داد: ما در بخش معدن کار های زیادی انجام داده ایم

به گزارش اهروصال به نقل از آوای ورزقان، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در معدن مس سونگون ورزقان اظهار داشت: شرکت ملی مس ایران و شرکت نو پایه مس آذربایجان در تلاش هستند تا پروژه مس سونگون پیشرفت کند.

وی ادامه داد: ما در بخش معدن کار های زیادی انجام داده ایم و دولت قبل هم کار هایی در این خصوص انجام داده بود ولی دولت قبلی به دلیل استفاده از منابع دولتی توفیق چندانی کسب نکرد.اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سعی کرده ایم از توان بخش خصوصی در این زمینه استفاده کنیم
نعمت زاده ادامه داد: ما در سراسر کشور(غرب و شرق و  جنوب تا شمال) ۲۰۰ هزار کیلو متر اکتشاف نجام داده ایم تا با توجه به اطلاعات موجود سرمایه گذاری های خود را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته با سازمان انرژی اتمی به جهت مشترک بودن منابع مشکلاتی داشتیم ولی اکنون با توافهم نامه ای که با سازمان فوق الذکر داریم در یک منبع مشترک هرکدام کار خود را انجام می دهیم.

نعمت‌زاده ساخت تجهیزات سنگین معادن را از دیگر برنامه‌های توسعه معادن کشور برشمرد و عنوان کرد: تسهیلات درخواستی معدن‌کاران توسط بانک‌ها نیز با بیمه‌های انجام شده امکان‌پذیر می‌شود و با سیستم بانکی در حال مذاکره هستیم تا موانع اعطای وام برطرف شود.

وی پرداخت وام بر اساس پروانه فعالیت معدن توسط بانک‌ها را خواستار شد و گفت: بانک‌ها با گرو گرفتن پروانه معادن به آنها وام بدهند تا امکان تولید وجود داشته باشد.

وی  آینده صنعت معدن را در کشور خوب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت در خور توجهی در صنایع معدنی کشور آغاز شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.