کد خبر : 51457
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 نوامبر 2015 - 16:58
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای طرح شناسایی احتمال وقوع زلزله در فلات ایران اجرا می شود بسته هستند

طرح شناسایی احتمال وقوع زلزله در فلات ایران اجرا می شود

طرح شناسایی احتمال وقوع زلزله در فلات ایران اجرا می شود

به گزارش اهروصال، محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت های اخیر در آزمایشگاه پیش بینی زلزله در سایت شمال تهران گفت: اصطلاح پیش‌بینی دقیق (Prediction) به معنای اعلام مکان، زمان و بزرگای زمین لرزه آینده است ولی این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست. وی با بیان اینکه محققان در

به گزارش اهروصال، محمد مختاری در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت های اخیر در آزمایشگاه پیش بینی زلزله در سایت شمال تهران گفت: اصطلاح پیش‌بینی دقیق (Prediction) به معنای اعلام مکان، زمان و بزرگای زمین لرزه آینده است ولی این امر در حال حاضر امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه محققان در سراسر دنیا از اصطلاح جدیدی به نام پیش‌بینی احتمال وقوع زلزله(Forecasting)  استفاده می‌کنند، افزود: به زبان ساده‌تر، درست است که با دانش فعلی بشر نمی‌توان در خصوص مشخصات و زمان زلزله بزرگ بعدی بطور قطعی سخن گفت؛ اما می‌توان در قالب تئوری احتمالات، مناطقی که خطر وقوع زلزله در آن بالاتر است را با دقت مناسبی تعیین کرد.

وی با بیان اینکه در این راستا امروزه سرمایه‌گذاری وسیعی در حوزه پیش‌بینی احتمالاتی وقوع زلزله در سراسر کشورهای زلزله‌خیز جهان صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز، با هدف شناخت بهتر میزان درصد احتمال وقوع زلزله در نقاط مختلف، پیشنهاد اجرای «طرح جامع شناسایی احتمال وقوع زلزله درفلات ایران» داده شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با نام اختصاری «پرشیا» مشخص شده است، عنوان کرد: این طرح  توسط پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله مطرح شده است و مراحل اولیه اجرایی مقدماتی را  می‌گذراند.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی زلزله پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله این طرح برای شناسایی مناطق دارای خطر بالا اجرایی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.