کد خبر : 51197
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 نوامبر 2015 - 11:08
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای آنفولانزای حاد پرندگان در منطقه ارسباران تلفاتی به همراه ندارد بسته هستند

آنفولانزای حاد پرندگان در منطقه ارسباران تلفاتی به همراه ندارد

آنفولانزای حاد پرندگان در منطقه ارسباران تلفاتی به همراه ندارد

به گزارش خبرنگار اهروصال، حسن جبلی پیما در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مدیریت آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اظهار داشت: تاکنون خبری مبنی بر تلفات آنفولانزای حاد پرندگان در شهرستان اهر مشاهده نشده است. وی با اشاره به اینکه هرگونه سهل انگاری در خصوص مدیریت و نظارت بر پرندگان مهاجر که بیشتر موجب شیوع

به گزارش خبرنگار اهروصال، حسن جبلی پیما در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مدیریت آنفولانزای فوق حاد پرندگان، اظهار داشت: تاکنون خبری مبنی بر تلفات آنفولانزای حاد پرندگان در شهرستان اهر مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه سهل انگاری در خصوص مدیریت و نظارت بر پرندگان مهاجر که بیشتر موجب شیوع آنفولانزای حاد پرندگان هستند قابل بخشش نخواهد بود، افزود: نزدیک به ۲ هزار پرنده ای که در دریاچه ارومیه تلف شده اند بیشتر از نظر تغییر اقلیم آب و هوا بوده و تاکنون تلفاتی از آنفولانزای حاد پرندگان در شهرستان اهر شایع نشده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر ادامه داد: بعد از مرگ پرنده های مهاجر بر روی آنها آزمایش هایی در خصوص مبتلا بودن آنها به آنفولانزای حاد انجام می شود و خوشبختانه حساسیت مردم و دوستداران محیط زیست ماهانه نزدیک به ۲۰ پرنده زخمی و تلف شده به ماموران حفاظت محیط زیست تحویل می دهند.

جبلی پیما بابیان اینکه فرهنگ سازی در بین آحاد مردم موجب حفظ محیط زیست منطقه ارسباران می شود، اضافه کرد: برای امسال که سازمان هواشناسی هشدار داده است و محیط زیست اهر اعتبار لازم جهت جلوگیری از تلفات حیوانات را ندارد.

وی همچنین گفت: حفاظت محیط زیست متولی نگهداری از حیوانات در مناطق حفاظت شده است و برای تامین اعتبارات لازم در جهت پرداخت غرامت به دامداران و سایرین در نظر گرفته شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر با تاکید بر اینکه هرساله کاهش دمای هوا و بارش برف موجب خسارت به محیط زیست این شهرستان می شود، تاکید کرد: تمامی فعالیت ها و بحران ها قطعاً خسارت هایی نیز به دنبال دارد و با توجه به اهمیت موارد باید ردیف بودجه ای برای تامین این خسارت ها تعریف شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.