کد خبر : 50758
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 نوامبر 2015 - 18:23
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای زلزله در کمین تبریز بسته هستند

زلزله در کمین تبریز

زلزله در کمین تبریز

به گزارش اهروصال، صادق نجفی بعد از ظهر امروز در همایش علمی آشنایی با نکات کاربردی ویرایش چهارم آیین‌نامه استاندارد ۲۸۰۰ و گرامیداشت مرحوم دکتر فرزان در تبریز با اشاره به جایگاه مرحوم فرزان در شهرسازی اظهار داشت: امثال مهندس فرزان موجب شده‌اند تا تبریز در ردیف اولین‌ها قرار گیرد و امروز در جای جای

به گزارش اهروصال، صادق نجفی بعد از ظهر امروز در همایش علمی آشنایی با نکات کاربردی ویرایش چهارم آیین‌نامه استاندارد ۲۸۰۰ و گرامیداشت مرحوم دکتر فرزان در تبریز با اشاره به جایگاه مرحوم فرزان در شهرسازی اظهار داشت: امثال مهندس فرزان موجب شده‌اند تا تبریز در ردیف اولین‌ها قرار گیرد و امروز در جای جای جهان شناخته شده است.

شهر تبریز هنگام قدم زدن با انسان چندان خوب حرف نمی‌زند

وی گفت: امیدواریم شهر تبریز با حضور مهندسان با دانش و تجربه بهتر از این باشد و این در حالی است که شهر تبریز هنگام قدم زدن با انسان چندان خوب حرف نمی‌زند.

شهردار تبریز با اشاره به وضعیت نوسازی در شهری مانند باکو گفت: به نسبت این شهرها نتوانسته‌ایم شهر تبریز را زیباتر بسازیم و ما باید از نظر مهندسان و دانش آموختگان مهندسی بیشتر از این استفاده کنیم.

شهردار تبریز ادامه داد: در سخنرانی‌هایی که در نیویورک و وین داشتم به عنوان دبیر شهرهای اسلامی متاسف شدم که تاثیرگذاری شهرهای اسلامی را شاهد نیستیم و این در حالی است که شهرهای اسلامی در روزگار گذشته جایگاه بزرگی داشتند.

وضعیت فعلی شهرهای اسلامی تاسف‌بار است

نجفی تاکید کرد: وضعیت فعلی شهرهای اسلامی تاسف‌بار است و این است که در ۲۰۰ سال گذشته مهندسان شهرهای اسلامی نقش بیشتری داشتند.

وی تصریح کرد: مهندسان جوان باید در شهرسازی شهرهای اسلامی نقش‌های بیشتری داشته باشند و در آینده نزدیک مقالات ارزشمندتری داشته باشیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: زلزله در کمین شهر تبریز است و این در حالی است که در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده شهر تبریز وضعیت خوبی نداریم و وضعیت شهر تبریز در هنگام زلزله وحشتناک خواهد بود و امدادرسانی با مشکل مواجه می‌شود.

شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز آغاز کرده و هزار واحد در حاشیه شهر تبریز در حال احداث است و در زمینه محله‌های اسکان و طرح‌های پایدار در حال کار هستیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور موثر مهندسان جوان باشیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.