کد خبر : 5067
تاریخ انتشار : جمعه 6 فوریه 2015 - 18:33
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ایران اکنون محور مبارزه با خشونت و افراط‌گری است/ تلاش برای معرفی تصویر درست از اسلام بسته هستند

ایران اکنون محور مبارزه با خشونت و افراط‌گری است/ تلاش برای معرفی تصویر درست از اسلام

ایران اکنون محور مبارزه با خشونت و افراط‌گری است/ تلاش برای معرفی تصویر درست از اسلام

به گزارش اهروصال به نقل از  فارس، محمد نهاوندیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پوستر «جهان عاری از خشونت» که عصر امروز جمعه (۱۷ بهمن ماه) در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، گفت: این نمایشگاه جلوه دیگری از رویکرد ایران اسلامی را در مقابل جهان به نمایش گذاشت که این امر به دنبال پیشنهاد رئیس جمهور





به گزارش اهروصال به نقل از  فارس، محمد نهاوندیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی پوستر «جهان عاری از خشونت» که عصر امروز جمعه (۱۷ بهمن ماه) در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد، گفت: این نمایشگاه جلوه دیگری از رویکرد ایران اسلامی را در مقابل جهان به نمایش گذاشت که این امر به دنبال پیشنهاد رئیس جمهور در سازمان ملل متحد مبنی بر جهان عاری از خشونت و افراط‌گری مطرح شد و این امر با استقبال همه کشورها روبرو شد و با اجماع به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید.

وی با بیان اینکه استقبال جامعه جهانی از پیشنهاد رئیس جمهور نشان می‌دهد که مبارزه با خشونت و افراط‌گری نیاز امروز جهان است گفت:‌در این نمایشگاه بیش از ۳۳ کشور شرکت کردند که این امر مایه خوشحالی است که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با خشونت و افراط‌گری قرار گرفته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت:‌زمانی رسانه‌های ضد ایران سعی داشتند کشورمان را حامی تروریست نشان دهند اما  ایران نشان داد که محور مقابله با خشونت و افراط‌گری است.

نهاوندیان با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی درباره شناخت اسلام اظهار داشت:نکته‌ای که در نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غربی مورد تاکید قرار گرفته بود این بود که امروز که جهان با اسلام‌هراسی و افراطی‌گری روبروست باید چهره رحمانی و درستی را از اسلام به جهانیان معرفی کنیم و همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه جهان علاقه‌مند به شناخت اسلام واقعی است،‌تصریح کرد:‌باید این علاقه‌مندی را به زبان‌های مختلفی معرفی کنیم که هنر زبان مناسبی است و باید از اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرفی کردن پیشنهاد رئیس جمهور تشکر کنیم و امیدواریم گام‌های بلندتری را در این زمینه برداریم.

وی همچنین با اشاره به ایام‌الله دهه فجر گفت:‌دهه فجر یادآور روزهای حماسی گذشته و روزهای آینده‌ای که در پیش داریم و می‌توانیم با همت به آن برسیم است.

نهاوندیان ادامه داد: خوشبختانه در موقعیتی قرار داریم که همبستگی‌ را در حوزه‌های مختلف شاهد هستیم و این همبستگی می‌تواند سرمایه اصلی جامعه در مقابله با تهدیدها در حوزه‌های مختلف کشور باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در یکسال و نیم اخیر به مدد همبستگی و حماسه سیاسی مردم مشکلات اقتصادی کاهش پیدا کرده است تصریح کرد: اگر چه راه بلندی را در پیش داریم اما با کمک مردم توانسته‌ایم قدرت چانه‌زنی خود را در مجامع جهانی بالا ببریم.

وی ادامه داد: تا همین جا هم که جلو رفته‌ایم ایران توانسته است منطق خود را به جهانیان نشان دهد تا آنان واقعیت‌ها را بپذیرند و بدانند که ایران توان علمی بسیاری دارد و با قبول واقعیت از تهدید بی‌حاصل و تحریم‌های غیر قانونی جلوگیری کنند که امیدواریم به مدد این همبستگی مذاکره‌کنندگان کشورمان گام‌های بلندتری را در زمینه توافق عزتمندانه جامع هسته‌ای بردارند و با حفظ حقوق ملت ایران به خواسته برحق کشورمان برسند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر انتقادات وارد شده به دولت گفت:‌در برخی دغدغه‌های فرهنگی و هنری که ابراز می‌شود باید بدانیم اصل بیان دغدغه‌ها و انتقادات لازمه پیشرفت است و همه باید دغدغه‌های فرهنگی داشته باشیم تا به سمت جامعه اخلاقی‌تر گام برداریم.

وی ادامه داد: گاهی دغدغه‌ها و انتقاداتی که مطرح می‌شود باید دقت کرد تا ببینیم مبنای آن قضاوت بر اساس خبر درستی است یا خیر چرا که در برخی موارد شاهد هستیم که یک قضاوت بر اساس خبری است که از صحت برخوردار نیست و دستگاه‌های مذکور وظیفه دارند در این زمینه دقت لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/

 

source


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.