کد خبر : 4995
تاریخ انتشار : جمعه 6 فوریه 2015 - 7:19
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نقش مردم ارسباران در انقلاب اسلامی مایه فخر و مباهات است/ بزرگترین جنایت پهلوی سعی در نابودی دین ملت ایران بود بسته هستند

نقش مردم ارسباران در انقلاب اسلامی مایه فخر و مباهات است/ بزرگترین جنایت پهلوی سعی در نابودی دین ملت ایران بود

نقش مردم ارسباران در انقلاب اسلامی مایه فخر و مباهات است/ بزرگترین جنایت پهلوی سعی در نابودی دین ملت ایران بود

عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اهروصال ضمن تبریک ایام ا… دهه فجر اظهار داشت: دو عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی در کنار رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) و روحانیت عزیز نقش آذربایجان در وقوع انقلاب اسلامی بود. وی افزود: در شکل گیری

عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اهروصال ضمن تبریک ایام ا… دهه فجر اظهار داشت: دو عامل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی در کنار رهبری مدبرانه حضرت امام خمینی (ره) و روحانیت عزیز نقش آذربایجان در وقوع انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: در شکل گیری انقلاب اسلامی از دو عامل نام برده شده است که یکی مشروطیت می باشد؛ مشروطیتی که روحانیت مبارز از آن با نام نطفه گذار انقلاب یاد می کنند و نقش دو عامل اساسی یعنی تفنگ ستارخان و مبارزه سلاح به دستی وی و قلم شیخ سلیم پایه گذار فرهنگی و دینی در مشروطیت بسیار مشهود بوده و نقشی اساسی داشته است.

فلاحی ادامه داد: دومین عامل اساسی در شکل گیری انقلاب اسلامی، قیام ۲۹ بهمن بود که آن هم نصیب مردم آذربایجان شرقی شده است ولی متاسفانه به نقش شهرستانها در قیام ۲۹ بهمن مردم آذربایجان پرداخت نمی شود نقش شهرستانها در این قیام بسیار مشهود بوده یعنی به اندازه مرکز استان در شکل گیری قیام سهم داشتند این نقش علی الخصوص در شهرستان اهر مشهود تر بوده است.

وی اضافه کرد: در بحث ۲۹ بهمن روز چهلم شهدای قم، مردم شهرستان اهر نیز با پخش اعلامیه و برپایی مجلس ترحیم در مساجد مجتهد و سقایان یاد آنها را گرامی داشته و قیام ۲۹ بهمن را در آن مساجد شکل دادند ماموران رژیم شاه نیز چندین بار به آنها تذکر دادند که بنده از نزدیک شاهد این امر بودم این دو عامل مایه فخر و مباهات مردم اهر، هریس و ارسباران بود که نقش بسزایی در انقلاب اسلامی داشتند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نادیده گرفتن ارزشهای دینی در حکومت شاهنشاهی را یکی از عوامل سقوط این رژیم دانست و گفت: حکومت پهلوی با کاپیتوالاسیون، حضور بیش از بیست و پنج هزار مستشار آمریکایی، به یغما بردن نفت و ثروت مردم، سرکوب مخالفان و انقلابیون، ایجاد خفقان در کشور، حمله به فرهنگ و مذهب مردم و … که هم اینها الگو برداری شده از حکومت آتاتورک در ترکیه و خط گرفته از آمریکای جنایتکار بود، خود را به ورطه نابودی کشاند.

فلاحی با بیان اینکه در زمان شاه آمریکائیها تمام امور کشور را در دست داشتند گفت: ما از همه جهات و جنبه های اقتصادی، نظامی و فرهنگی وابسته به آمریکا بودیم و مسئولان رژیم پهلوی هیچ اختیاری از خود نداشتند و اگر وضع به همان منوال پیش می رفت اکنون دیگر نامی از دین، اعتقاد و فرهنگ ایرانی وجود نداشت حتی حقوق مدنی نیز با وجود قوانینی مثل کاپیتولاسیون بی معنی بود.

 وی در مورد جنایات رژیم پهلوی در حق ملت ایران بیان داشت: اولین جنایت آنها این بود که می خواستند فرهنگ ملت بزرگ ایران را نابود کنند اعلام کردند که هیچ دختری حق داشتن حجاب در مدارس را ندارد این برداشتن حجاب و چادر از سر ملت ایران، از همه چیز برایمان مهم تر بود.

فلاحی اضافه کرد: دومین جنایات رژیم پهلوی، برداشته شدن الگوهای دینی از قوانین کشورمان بود این الگوها در کشورمان بسیار پر رنگ بود ولی بعد از آمدن رضا خان و پسرش محمدرضا پهلوی که می خواستند نام و کلمه قران و کلا دین مردم را از بین ببرند این امر کمرنگ شد.

این نماینده مجلس به جنایات جسمی رژیم منحوس پهلوی نیز اشاره کرد و گفت: بنا به خطوطی که استکبار جهانی به آنها یاد داده بود زندانهای مخوفی ساختند و با کمک رژیم صهیونیستی ساواک را بوجود آوردند ماموریت داشتند تا صدای هر انسان آزادی خواهی را در نطفه خفه کنند.

وی اضافه کرد: جنایات هولناک رژیم شاهنشاهی هنوز هم دل ملت و مردم ایران را به درد می آورد آنها از هیچ جنایتی فروگذار نبودند از درآوردن چشم انقلابیون تا ناخون کشی و … در یاد و حافظه تاریخ ثبت شده است جنایات آنها در حق روحانیون و هر کسی که می خواست صدای آزادیخواهی ملت ایران را به گوش جهانیان برساند از یادها پاک نخاهند شد.

فلاحی همچنین گفت: بزرگترین جنایت رژیم شاهنشاهی این بود که می خواستند دین مردم و ملت ما را با دنباله روی سیاستهای روباه پیر یعنی انگلیس از بین ببرند همچنین آنها اولین کشوری بودند که تحریم نفتی کشور جنایتکار یهودی را شکستند و به آنها نفت فروختند تا هر چه بیشتر خود فرختگی خود را به ایادی استکبار جهانی نشان دهند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز داشت: اگر انقلاب مردم شریف و بزرگ کشورمان نبود اکنون شاهد این همه پیشرفتها و خود کفایی در صنایع مختلف از پرتاب موشک به فضا گرفته تا دستاوردهای علمی و پزشکی و هسته ای کشور عزیزمان نبودیم ارزش این پیشرفتها زمانی مشخص می شود که ما بدانیم روزی هیچ یک از این موارد در اختیارمان نبود و همه جانبه وابسته به غرب و ایادی آن بودیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.