کد خبر : 4886
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 فوریه 2015 - 16:46
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی واقعا با اطلاعات دقیق و از صمیم قلب نگاشته شد/یکی از فعالان لندنی به من گفت که این نامه واقعا تاثیر شگرفی بر من گذاشت+صوت بسته هستند

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی واقعا با اطلاعات دقیق و از صمیم قلب نگاشته شد/یکی از فعالان لندنی به من گفت که این نامه واقعا تاثیر شگرفی بر من گذاشت+صوت

نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی واقعا با اطلاعات دقیق و از صمیم قلب نگاشته شد/یکی از فعالان لندنی به من گفت که این نامه واقعا تاثیر شگرفی بر من گذاشت+صوت

به گزارش اهروصال، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشراسلامی لندن در گفتگو با مرصاد، در خصوص اظهارات حقوق بشری نائب رئیس مجلس آلمان بر علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: واضح است که کشور آلمان در طول جنگ تحمیلی بار ها و بارها به کمک صدام جنایتکار پرداخت و کمک های عظیمی را در جهت





به گزارش اهروصال، مسعود شجره رئیس کمیسیون حقوق بشراسلامی لندن در گفتگو با مرصاد، در خصوص اظهارات حقوق بشری نائب رئیس مجلس آلمان بر علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: واضح است که کشور آلمان در طول جنگ تحمیلی بار ها و بارها به کمک صدام جنایتکار پرداخت و کمک های عظیمی را در جهت ادامه کشتارهای دیکتاتور عراق به وی انجام داد.

 

وی افزود: بمب های شیمیایی ای که منجر به کشته شدن هزاران بی گناه در ایران و حتی خود عراق و در منطقه کرد نشین آن شد حاصل کمک های تسلیحاتی آلمان به رژیم صدام بود.

 

مسئول کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در لندن موضوع حقوق بشر را برای غرب یک موضوع شخصی و دستاویز برای مقاصد سیاسی قلمداد کرد و بیان داشت: یکی از اشکالاتی که غرب با آن مواجه است، پرداختن به موضوعات حقوق بشری شخصی است، به عنوان مثال غربیها در افغانستان جان هزاران نفر را میگیرند و یا می روند در عراق و میلیون ها نفر را به خاک و خون می کشند و یا در ابوغریب و دیگر جاها دست به شکنجه می‌زنند اما به این موضوعات و اعتراضاتی که نسبت به آن می شودحتی توجه نمی‌کنند؛ اما تا در جایی کسی می خواهد لباسش را جور خاصی انتخاب کند و یا روسری بپوشد و یا نپوشد، آن را به موضوع اول حقوق بشری دنیا تبدیل می کنند.

 

وی ادامه داد: این موضوع مخصوص آلمان به تنهایی نیست که به دلیل سوء استفاده از منابع یک کشور و یا به دلیل مقاصد سیاسی به منطقه ای برود و آنجا را به خاک و خون بکشد، بلکه چنین حرکتی در طول این سالها بارها از غرب سر زده و کشتارهای عجیبی را هم غربی ها در این راه انجام داده اند ولی الان اصلا به این مسائل توجه نمی کنند و آن ها را موضوعات حقوق بشری نمی دانند.

 

اسلام هراسی را تبدیل به یک فرهنگ کرده اند

 

شجره با اشاره به موج اسلام هراسی به راه افتاده پس از ماجرای ساختگی شارلی ابدو تاکید کرد: اکنون در کشور های غربی یک محیط اسلام هراسی و یک فضای تنفر سازی بر علیه اسلام شکل گرفته است، متاسفانه باید گفت که دوره اسلام هراسی در غرب گذشته و این کار تبدیل به یک فرهنگ در جامعه غربی شده است.

 

این فعال حقوق بشر با اشاره به واقعه شارلی ابدو گفت: موقعیت هایی مثل شارلی ابدو و مسائل ساختگی دیگر یک پاپوشی می شود برای اینکه عده ای در غرب به صورت گسترده دست به تنفر سازی بر علیه مسلمین بزنند و اسلام را خشن و غیر موجه جلوه دهند.

 

وی ادامه داد: وقتی کسی مثل نتانیاهو که خون هزاران انسان بی گناه بر گردن اوست می‌آید و سوار بر موج احساسات مردم فرانسه می‌شود باید دانست که از واقعه شارلی ابدو دارد نهایت سوء استفاده بر علیه اسلام صورت می‌گیرد.

 

شجره اظهار داشت: تمام مسئله ای که در فرانسه پیش آمد آخرش این شد که غربی ها از آن به عنوان چماق بر علیه مسلمین استفاده می کنند و با استفاده از این واقعه دست به انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر(ص) بزنند.

 

نامه رهبر انقلاب به جوانان اروپا با اطلاعاتی دقیق و از صمیم قلب نگاشته شده بود

 

مسئول کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در لندن همچنین با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی تصریح کرد: این نامه، یک  مرقومه ای بود که واقعا با اطلاعات دقیق و از صمیم قلب نگاشته شده بود و به همین دلیل ایشان به جای اینکه این نامه را خطاب به سیاستمداران و مطبوعات غربی بنویسد، آن را مستقیما خطاب به جوانان نگاشتند چرا که سیاستمداران و رسانه های غرب خودشان جزو اشکالات جامعه غربی هستند و نه جزئی از حل مسئله.

 

وی افزود: اینکه حضرت آقا این نامه را مخصوصا به جوانان نوشتند نشان از این دارد که ایشان چه درک عمیق و دقیقی از اوضاع دارند.

 

شجره با اشاره به اظهار نظر افرادی که در این انگلیس این نامه را مطالعه کرده اند بیان داشت: اثر این نامه بسیار زیاد بود چرا که من خود شاهد بودم که به چه میزان در افرادی که این نامه را مطالعه میکردند تاثیر می‌گذاشت و نکته مهمی که به آن اذعان می‌کردند این بود که ایشان در این نامه بر خلاف اظهارات سیاستمداران، نگفتند که “به حرف آنها گوش نکنید و فقط به ما گوش کنید”.

 

این فعال حقوق بشر ادامه داد: آقا گفتند به حرف هیچکس گوش نکنید و خودتان بروید تحقیق کنید و این چیزی است که هیچ بشری و هیچ متفکری نمی تواند بر علیه آن حرفی بزند چرا که یک صحبت منطقی است و این البته نشان از صداقت ایشان داشت و اینکه ایشان می خواهد که افراد مطلع باشند از روی تعصبات و دروغ هایی که  پخش میشود تاثیر نگیرند و واقعا  خودشان تحقیق کنند و این مسئله ای بود که واقعا خیلی تاثیر گذاشت.

 

نمونه ای از واکنش جوانان لندن به نامه رهبر انقلاب

 

مسئول کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران در لندن با ذکر خاطره ای در خصوص خواندن نامه مقام معظم رهبری توسط جوانان غربی گفت: من این نامه را به تازگی برای یک نفر ارسال کردم و پس از مدتی با وی تماس گرفتم و نظرش را جویا شدم.

 

وی ادامه داد: این فعال انگلیسی به من گفت که این نامه روی او آن قدر تاثیر گذاشته که او می‌خواهد یک متن بنویسد و به بیش از هزار تن از جوانان غربی ارسال کند و در آن متن از این نامه کمال استفاده را برده است.

 

شجره  در پایان افزود: این فعال لندنی به من گفت که این نامه واقعا تاثیر شگرفی بر من گذاشت و  چه خوب نشان داد مشکلات اصلی دنیا ریشه اش در چیست. در آن به خوبی به ماهیت استکبار اشاره شده بود. من نوشته این جوان لندنی را دیدم که چقدر خواندنی در مورد نامه رهبر انقلاب نگاشته بود.

انتهای پیام/

 

source


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.