کد خبر : 48190
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 16:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای قمه زنی باعث سوء استفاده دشمنان اسلام می شود بسته هستند

قمه زنی باعث سوء استفاده دشمنان اسلام می شود

قمه زنی باعث سوء استفاده دشمنان اسلام می شود

به گزارش خبرنگار اهروصال، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه پیشگیری از جرم با محوریت آسیب های عزاداری ماه محرم، گفت: واقعاً ماه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و آزادی، اخلاق و دین داری از پیام های این ماه است. وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورا

به گزارش خبرنگار اهروصال، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه پیشگیری از جرم با محوریت آسیب های عزاداری ماه محرم، گفت: واقعاً ماه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و آزادی، اخلاق و دین داری از پیام های این ماه است.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورا برشمرد و بیان کرد: همه باید بر موضوع سنتی و حفظ آیین های عزاداری تلاش کنند و با گذشت قرن ها از واقعه عاشورا همچنان نهضت امام حسین(ع) در جهان اسلام زنده است.

نظری با اشاره به اینکه واقعه کربلا برای خون ریزی، فساد و تباهی رخ نداده است، تصریح کرد: سید الشهداء با قیام خود نه تنها امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کرد بلکه وحدت و یکپارچگی شیعیان را به ارمغان آورده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اظهار کرد: دین اسلام هم مذاکره، عقل و منطق را قبول کرده و هم مدعی صلح و سازش بوده و از طرفی هیچگونه ظلم و ستم را قبول نکیرده و نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان خشن نشان دادن چهره اسلام است، اضافه کرد: برخی ها بعضی بدعت و خرافه ها را وارد مکتب عاشورایی کرده اند تا مردم را از اهداف اصلی خود دور کنند.

نظری عنوان کرد: با وجود فتاوای مقام معظم رهبری بعضی از موضوعات در جامعه هیچگونه جایگاهی ندارد و اینکه مردم در روز عاشورا قمه زنی اصلاً جایز نیست و باعث سوأ استفاده کردن دشمنان نیز می شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان با تاکید بر اینکه آسیب های عزاداری ماه محرم در این شهرستان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: احیای آیین های سنتی عزاداری در صدر اولویت ها قرار گرفته که برای احیای این فرهنگ اصیل هیئت های عزاداری از هرگونه وسیله ای که موجب آزار مردم شده خودداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.