کد خبر : 48182
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 اکتبر 2015 - 12:00
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای همیار پلیس محرم در اهر تشکیل می‌شود بسته هستند

همیار پلیس محرم در اهر تشکیل می‌شود

همیار پلیس محرم در اهر تشکیل می‌شود

به گزارش خبرنگار اهروصال، سرهنگ رحیم محمدی سمندری در جلسه پیشگیری از آسیب‌های عزاداری ماه محرم در شهرستان اهر، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی قبل از هرگونه قمه‌زنی پیشگیری می‌کند، اظهار داشت: تشیع لندنی، نه‌تنها باعث ترویج قمه‌زنی می‌شود بلکه بدعت را نیز گسترش می‌دهد و در این میان نیروی انتظامی باکسانی که قمه‌زنی

به گزارش خبرنگار اهروصال، سرهنگ رحیم محمدی سمندری در جلسه پیشگیری از آسیب‌های عزاداری ماه محرم در شهرستان اهر، با اشاره به اینکه نیروی انتظامی قبل از هرگونه قمه‌زنی پیشگیری می‌کند، اظهار داشت: تشیع لندنی، نه‌تنها باعث ترویج قمه‌زنی می‌شود بلکه بدعت را نیز گسترش می‌دهد و در این میان نیروی انتظامی باکسانی که قمه‌زنی می‌کنند برخورد خواهد کرد.

وی افزود: مقابله با قمه‌زنی حکم حکومتی است که بحث برخورد با آن، تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر، با انتقاد از اینکه، هرکس با سلیقه شخصی خود فرهنگ جدیدی را وارد هیئت‌های عزاداری می‌کند، بیان کرد: با ساماندهی دسته‌های شاه حسین گویان، از گسترش بدعت‌ها جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل همیار پلیس محرم، بهترین راه برای ایجاد نظم و انضباط در بین هیئت‌های عزاداری است و شهروندان از ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در اماکن پرتردد شهر خودداری کنند.

سرهنگ محمدی سمندری، به استفاده برخی از هیئت‌های عزاداری از پرچم و عکس‌های نامتعارف اشاره کرد و گفت: غرور و چشم و هم‌چشمی در بین مردم، موجب افزایش بی‌رویه تعداد هیئت‌های عزاداری می‌شود و این آسیب بزرگی به عزاداری‌ها می‌باشد.

وی افزود: تزئین اسب‌ها در روزهای مهم عزاداری، نشان‌گر گسترش تشیع لندنی است و برای کاهش آسیب‌های عزاداری، باید از تجارب سال‌های گذشته استفاده شود.

این مقام انتظامی در پایان، با تأکید بر اینکه هیئت‌های عزاداری از وسایلی که سبب آزار و اذیت مردم می‌شود امتناع ورزند، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی با استفاده از روش‌های مختلف نذورات را به بدترین شکل جمع‌آوری می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.