کد خبر : 48041
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اکتبر 2015 - 10:47
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای گسترش اینترنت نسل جدید ۳G در اهر/ ۳ نقطه کور تحت پوشش مخابرات قرار می‌گیرد بسته هستند

گسترش اینترنت نسل جدید ۳G در اهر/ ۳ نقطه کور تحت پوشش مخابرات قرار می‌گیرد

گسترش اینترنت نسل جدید ۳G در اهر/ ۳ نقطه کور تحت پوشش مخابرات قرار می‌گیرد

مختار معتمدی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مشترک کاربر از خدمات اینترنت، ۵ هزار مشترک تلفن ثابت و حدود ۹۷ هزار مشترک تلفن همراه دائمی و اعتباری در شهرستان اهر از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند. وی با اشاره به اینکه

مختار معتمدی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ مشترک کاربر از خدمات اینترنت، ۵ هزار مشترک تلفن ثابت و حدود ۹۷ هزار مشترک تلفن همراه دائمی و اعتباری در شهرستان اهر از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت ۴۷ درصد و تلفن همراه ۹۱٫۵ درصد در این شهرستان است، افزود: باوجود ۵۸ مرکز مخابرات روستایی و ۲ مرکز شهری برای ۲۴۰ روستا و جمعیت شهری اهر تحت پوشش مخابرات قرار گرفته‌اند.

معتمدی اضافه کرد: برای ارائه خدمات مناسب تاکنون ۴۳ آنتن بی تی اس در سطح شهر و جاده‌ها نصب و ۳۳ دفتر آی سی تی در سطح روستاهای شهرستان اهر راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اهر در پاسخ به سؤال خبرنگار اهروصال در مورد قطعی اینترنت، این موضوع را بر اثر حوادث طبیعی دانست و به برنامه‌های آینده در رابطه با راه‌اندازی اینترنت نسل جدید ۳G و ۴G نیز اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون ۶ آنتن در داخل شهر اهر به اینترنت ۳G مجهز شده و مابقی همه آنتن‌های تلفن همراه از طریق فیبر نوری به‌زودی به شبکه اینترنتی نسل جدید تجهیز می‌شود.

معتمدی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات که مطرح می‌شود تنها بر عدم آگاهی کافی بوده و با گرفتن بروشور و مطالعه آن مشکلات زیاد مشترکان قابل‌حل خواهد بود.

وی رفع مشکلات و فعال‌سازی بسته‌های نوترینو در شهرستان اهر را از برنامه‌های آینده برشمرد، اظهار کرد: بسته‌های نوترینو و مشکلات ارتباطی شهروندان با تجهیز دکل‌های مخابراتی در آینده نزدیک رفع می‌شود و این خدمات در برخی از نقاط شهر قابل‌دسترسی است.

معتمدی از خسارت ۲۰۰ میلیون ریالی سیل اخیر به تأسیسات مخابراتی شهرستان اهر خبر داد و گفت: خسارت سیل اخیر به دلیل اینکه فیبرهای نوری در مقابل حوادثی همچون سیل بسیار آسیب‌پذیر هستند باعث قطعی بیش از ۴۸ ساعت اینترنت در شهرستان اهر شد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان اهر با اشاره به اینکه طی سال جاری مخابرات اهر متحمل خسارت‌های فراوانی براثر حوادث طبیعی شده است، عنوان کرد: شهروندان با اطلاع رسانی سریع در کمترین زمان از خسارت‌های احتمالی و بروز مشکل در ارتباط با مخابرات همکاری لازم را انجام دهند.

وی عنوان کرد: در راستای جلوگیری از خسارت به شبکه‌های ارتباطی، مردم قبل از هرگونه حفاری استعلام کنند و این استعلام هیچ‌گونه هزینه‌ای برای شهروندان نداشته بلکه در حفظ منابع ضروری خواهد بود.

معتمدی در پایان از شناسایی ۳نقطه کور و بدون آنتن در سطح شهر اهر خبر داد و خاطرنشان کرد: بنابر گزارش شهروندان سه‌نقطه از شهر اهر که تحت پوشش دکل‌های مخابراتی نبود در آینده نزدیک تحت پوشش مخابرات قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.