کد خبر : 47761
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 اکتبر 2015 - 18:44

پایه‌گذاری سبک رزمی هالا برای اولین بار در کشور کانادا

پایه‌گذاری سبک رزمی هالا برای اولین بار در کشور کانادا

حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: با توجه به اینکه مدرسه آموزش سبک رزمی هالا در شهرستان اهر همزمان با تبریز افتتاح شد تاکنون برای بیش از ۱۲ هزار نفر هنرآموز آموزش داده‌شده است. وی با اشاره به اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۲۳۰ نفر هالاکار در اهر سازمان‌یافته‌اند،

حسن بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: با توجه به اینکه مدرسه آموزش سبک رزمی هالا در شهرستان اهر همزمان با تبریز افتتاح شد تاکنون برای بیش از ۱۲ هزار نفر هنرآموز آموزش داده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۲۳۰ نفر هالاکار در اهر سازمان‌یافته‌اند، افزود: مهد هالای جهان تنها به شهرستان اهر اختصاص‌یافته، درحالی‌که استاد ملک جهانی بنیان‌گذار سبک هالا متولد این شهرستان، نام‌گذاری شده است.

بابایی ادامه داد: تمامی امکانات و تجهیزات ورزشی باشگاه‌های سبک رزمی هالا در سطح کشور توسط بخش خصوصی تجهیز می‌شود ولی متأسفانه تاکنون بعد از گذشت چندین سال از تأسیس هنر هالا وزارت ورزش و جوانان از این ورزش بومی حمایت خاصی نکرده است.

مدیرعامل موسسه ورزش رزمی هالا بابیان اینکه تأسیس فدراسیون سبک رزمی هالا در ایران تنها خواسته هالا کاران کشور است، تصریح کرد: تأسیس این فدراسیون و اختصاص بودجه و لزوم حمایت و گسترش سبک هالا گامی مؤثر برای حفظ ورزش بومی ایران و فرهنگ ورزشی اصیل خواهد بود.

وی اضافه کرد: استاد ابراهیم نجم با راه‌اندازی باشگاه رسمی در دورترین نقطه آذربایجان شرقی موجب شد تا هیچ‌یک از شهرهای استان از نبود هنر رزمی هالا بی‌بهره نماند.

بابایی بر لزوم حمایت بیش‌ازپیش دولت از سبک هالا تأکید کرد و گفت: اگر این سبک رزمی بانام ایران و به‌عنوان میراث گران‌بها ثبت شود قطعاً ارزش این هنر ورزشی کمتر از تاریخ کهن نخواهد بود.

مدیرعامل موسسه ورزش رزمی هالا در پایان از افتتاح و پایه‌گذاری سبک هالا برای اولین بار در کشور کانادا خبر داد و گفت: باوجود جذابیت‌های فراوان این هنر ورزشی تاکنون در بیش از ۲۵ کشور مختلف جهان سبک رزمی هالا پایه‌گذاری شده ولی در ایران که پایتخت ابداع هالا است کم‌توجه‌ی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
فرزندارسباران سه‌شنبه , 13 اکتبر 2015 - 15:01

باسلام.چرابه این هنرکم توجهی میشود؟!چون ازخاک قهرمان وهنرپرورآزربایجان برخاسته است،اگه درتهران واصفان وکرمان این هنرابداع میشداینجوری بی توجهی وکم لطفی به این ورزش نمیشد وبایدسایرشهرها ومرکزاستان تلاشی دوچندان دراین راه ازخودنشان دهند

نظرات بسته شده است.