کد خبر : 47142
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 اکتبر 2015 - 17:41
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دولت وزارت اطلاعات را مکلف به بررسی عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه منا کرد بسته هستند

دولت وزارت اطلاعات را مکلف به بررسی عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه منا کرد

دولت وزارت اطلاعات را مکلف به بررسی عمدی یا غیرعمدی بودن حادثه منا کرد

وزیر اطلاعات گفت: دولت وزارت اطلاعات را مکلف کرد تا مستندات این حادثه را جمع آوری کند و بر اساس این مدارک عمد یا غیر عمد بودن این حادثه مشخص شود.   به گزارش اهروصال به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام سید محمود علوی صبح دوشنبه در آیین تشییع جانباختگان حادثه منا استان فارس در حرم





وزیر اطلاعات گفت: دولت وزارت اطلاعات را مکلف کرد تا مستندات این حادثه را جمع آوری کند و بر اساس این مدارک عمد یا غیر عمد بودن این حادثه مشخص شود.

 

به گزارش اهروصال به نقل از  فارس، حجت‌الاسلام سید محمود علوی صبح دوشنبه در آیین تشییع جانباختگان حادثه منا استان فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز بیان کرد: وزارت اطلاعات کار خود را در این زمینه شروع کرده است.

وی افزود: حادثه منا تنها موضوع جمهوری اسلامی نیست بلکه موضوع مهم جهان اسلام و ۲۲ کشور اسلامی عزادار است که این مهم بیانگر ضرورت حفظ بعد بین المللی این حادثه است که ملت ایران با دیگر ملل و کشورهای اسلامی باید این موضوع را پیگیری کنند.

علوی اظهارداشت: همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسئول تهیه مبانی حقوقی و اعاده دعوی از طرف ایران به نمایندگی از خانواده های داغ دیده برای اقدام در مجامع حقوقی بین المللی شد تا اقدام شایسته ای در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: وزارت کشور نیز مسئول راه اندازی ستادهای حادثه منا در کشور به ریاست استانداران و برای ساماندهی برنامه های مناسب در زمینه جانباختگان و انتقال اجساد به استان ها شد.

حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی نیز ملزم به تحویل گرفتن پیکر جانباختگان، رسیدگی به مصدومان و شناسایی اجساد شد که با سفر به کشور عربستان تدابیر مناسبی دراین زمینه اندیشیده و اجرا شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه حادثه منا حج امسال و اعیاد دینی و مذهبی را در کام همه مردم جهان به ویژه مسلمانان تلخ کرد عنوان داشت: در آیین حج امسال و در فاجعه منا ۲۲ کشور اسلامی از جمله جمهوری اسلامی داغدار شدند.

وی ادامه داد: حادثه منا ریشه در بی کفایتی، بی تدبیری و بی صلاحیتی دارد که رفتار حاکمان در حجاز در واکنش به حادثه منا، به عمق فاجعه افزود و حادثه منا رابه یک جنایت تبدیل کرد زیرا در پی حادثه منا اگر حکام آل سعود، همدردی و همکاری با ملت های مسلمان، رسیدگی به مصدومان و شناسایی اجساد جانباختگان را در پیش می گرفت می توانست از عمق این فاجعه و خشم ملت های مسلمان بکاهد.

حجت‌الاسلام علوی بیان کرد: موضع با صلابت رهبر معظم انقلاب در خصوص حادثه منا نقطه عطفی بود که موجب شد مقامات سعودی مراتب تسلیت خود به ملت ایران را اعلام کنند.

وی ادامه داد: با پیگیری حادثه منا تلاش می کنیم عزت ایران اسلامی و مراتب تسلی خانواده های داغدیده تامین شود.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد:دولت جمهوری اسلامی تاکنون جلساتی را برای بررسی، پیگیری و مدیریت حادثه منا تشکیل داده است که بر اساس آن وزارت اطلاعات مکلف شد مستندات این حادثه را جمع آوری کند تا بر اساس این مدارک عمد یا غیر عمد بودن این حادثه مشخص شود.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.